Ik weet niet wat ik moet eten. Ik heb een romainesla die op moet, dus die ga ik sowieso eten. Maar ik weet niet hoe ik de sla ga eten en wat erbij. Ik heb ingredienten in huis om de slablaadjes te vullen met mercimek köfte, maar dat is weer zoveel werk. De sla wokken als bijgerecht bij iets Aziatisch eigenlijk ook niet zoveel zin in. Als gewone sla eten spreekt me vandaag het meest aan. Maar dan weet ik nog niet wat ik erbij zal eten. Ik heb geen zin om te frituren. Ik heb geen piepers in huis (en geen zin om nieuwe te halen). Ik heb wel allerlei soorten noedels en pasta en rijst en granen als bulgur (fijne en grove), couscous en gerst (geen zin in om dat te koken). In de vriezer heb ik 2 soorten tofu (AH en half pakje Super-tofu van de Surinamer), 1 pakje vegaburgers, 1 bakje quornstukjes (wilde ik eigenlijk later deze week ergens anders voor gebruiken), 1 bakje vegarookworst (wil ik ook nog ergens anders voor gebruiken), 1 bakje vegaspekjes (is ook voor specifiek doel), 1 bakje vegaballetjes en 1 bakje met Valess-snitzels wat van Bast is. En ik heb een doosje eieren. Ik heb ook allerlei bonen, maar niets geweekt of gekookt. Ik heb ook linzen: rode, berglinzen, puylinzen (neppers), blonde, beluga.
Qua overige groente heb ik: witlof (lust ik alleen als sla), wortels, half bakje champignons, 1 rode paprika, paar lente-uitjes, gewone uien en sjalotten en paar tenen knoflook. En een pakje vacuum-bietjes. In de vriezer ook nog sperziebonen (gewone en haricots verts), doperwten, stoofperen en granaatappelpitjes.