Hey, dat ziet er leuk uit!
Ik heb het volgens mij nog nooit zelf gegeten, maar als het op paksoi lijkt zou ik het wokken met een uitje, beetje sojasaus (niet die dikke indo, maar een dunne), beetje bruine suiker en een rood pepertje in ringetjes, gember en knoflook. Rijst erbij serveren en een dunne omelet met lenteui erdoor.
Of met lenteuitjes in wat langere stukjes, oestersaus, beetje sojasaus, bruine suiker, beetje aardappelzetmeel of maizena, gember, knoflook en een gedroogd niet te scherp pepertje mee bakken. Op het einde cashewnoten toevoegen, zodat ze ietsje zachter zijn. Wel even afspoelen als je gezouten cashews hebt. Als je de tofu eerst even goed uit laat lekken en dan in blokjes lichtbruin bakt, heb je een volledige maaltijd met rijst erbij.
Of een soepje met noodles.
Oh wacht, je eerste blok tofu. Die wil je na het uitlekken ook even onder de druk zetten. Je kan het voorzichtig uitknijpen (let op je hoe je het vast pakt, anders verkruimel je de handel) of even met een snijplank afdekken en daar druk op uitoefenen. Als je de tijd hebt kun je er ook iets zwaars op laten staan. Isa Chandra Moscovic beschrijft het beter en leuker in Vegan with a Vengeance trouwens.