Dag allemaal,
Aangezien ik nieuw ben op het forum van Vegatopia zal ik me even voorstellen. Ik ben Pierlala (Pien), 24 jaar en eet net als jullie allen geen vlees. Om gezondheidsredenen eet ik echter nog wel vis. Ik ben gek op koken en alles wat met eten te maken heeft, maar ben nog wel een keukenprinses-in-spé, d.w.z. ik moet met name de vegetarische keuken nog goed onder de knie krijgen... nog creatiever worden en durven! Ook vind ik het soms lastig om te verzinnen wat ik moet maken en kies ik daarom soms te snel voor de bekende recepten. Ik hoop hier meer te leren, geïnspireerd te worden en ideeën op te doen!
Vandaag maar meteen een begin. Graag wil ik iets lekkers maken met de sperziebonen, taugé, witte kool, wortel en prei die ik nog in huis heb en op moeten. Graag zou ik wat creatieve ideeën opdoen! Liever geen soep, daar ben ik niet zo dol op.
Verder heb ik in huis: de standaard kruiden, pasta/rijst/couscous/bulghur/mie in verschillende vormen en soorten, kikkererwten, tomatenpuree/gepelde tomaten/tomaten passata, ketjap manis, oestersaus, chilisaus, vissaus, mango chutney, sesamolie, walnotenolie en verschillende vegetarische vervangers (of gamba's).
Wie o wie heeft een leuk idee? Een basisrecept voor een ECHT lekkere nasi/bami is ook heel erg welkom overigens! Oh, ik kan eventueel nog boodschappen doen, maar liever niet, ik ben immers nog officieel student (wel aan het afstuderen)...
Dank alvast!