Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1780 Gepost op: 07 januari 2012, 13:48:47 »
Mengen met Brinta of Bambix, in een acceptabele verhouding die je wel kan pruimen?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

« Reactie #1781 Gepost op: 07 januari 2012, 13:51:04 »
Of weggeven aan je schoonmoeder?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Temari

• 1.336
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1782 Gepost op: 08 januari 2012, 10:52:10 »
Je zou er wat van door een bran muffin kunnen doen?

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #1783 Gepost op: 07 februari 2012, 09:45:00 »
Waarschijnlijk heb ik vanmiddag weer bietjes in m'n groententas en ik hou niet van bietjes, vanwege die grondsmaak. Kan ik er iets mee doen zodat die dingen niet meer zo als bietjes smaken?

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #1784 Gepost op: 07 februari 2012, 10:08:15 »
Aan je konijn geven? Ik heb mijn groentetas opgezegd omdat er in de winter vrijwel elke week bieten in zaten. Ik eet die niet, hoe mooi ze ook zijn. In heel dunne plakjes gesneden en dan bakken (niet eerst koken) was de enige manier waarop ik ze weg krijg, zij het nog steeds niet van harte. Een andere methode om ze op te krijgen was ze aan manlief serveren, die houdt er wel van, en voor mezelf iets anders klaarmaken.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #1785 Gepost op: 07 februari 2012, 10:21:06 »
Bieten zijn erg gebaat bij een scheutje azijn of sinaasappelsap. En ze kunnen een hoop pittigheid hebben. Maar goed, ik ben dol op bieten en baal een beetje dat ik deze week geen bietensoep eet...
This is between me and the vegetable!

« Reactie #1786 Gepost op: 07 februari 2012, 11:01:34 »
Ben ook geen bietenliefhebber. De enige manier om ze weg te krijgen is gemengd met appelmoes in een verhouding 2 : 1.
De 2 is voor de appelmoes.
Vooropgesteld dat er verder geen kruiden door de bieten geroerd zijn.
William Shatner

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #1787 Gepost op: 07 februari 2012, 11:20:25 »
Aan je konijn geven? Ik heb mijn groentetas opgezegd omdat er in de winter vrijwel elke week bieten in zaten. Ik eet die niet, hoe mooi ze ook zijn. In heel dunne plakjes gesneden en dan bakken (niet eerst koken) was de enige manier waarop ik ze weg krijg, zij het nog steeds niet van harte. Een andere methode om ze op te krijgen was ze aan manlief serveren, die houdt er wel van, en voor mezelf iets anders klaarmaken.

Geen knaagdieren hier en in het aquarium gooien is vast geen goed idee.

In dunne plakjes en bakken is wel een idee, als chips lust ik ze wel. Die laatste methode pas ik wel toe voor een aantal andere groenten, maar wat bietjes betreft hebben we dezelfde smaak.

Verdrinken in appelmoes is ook nog wel een idee.

« Reactie #1788 Gepost op: 07 februari 2012, 11:24:02 »
Geen knaagdieren hier en in het aquarium gooien is vast geen goed idee.

Ach als je wil dat je vissen een fraai peerse kleur krijgen misschien...
William Shatner

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #1789 Gepost op: 07 februari 2012, 17:36:23 »
Gecombineerd met zure room, augurk, drupje honing, ui/sjalot en rode wijn azijn, z/p vind ik bietjes wel heel lekker. Zeker met geroosterde pitten erbij.
Het romige en het zuur maken het voor mij heel lekker, G. vindt het naar laurierdrop smaken  ???

Heb je al eens bietensoep met sinaasappelsap en zure room geprobeerd?
En anders moet je misschien gewoon onder ogen zien dat je geen bietjes blieft  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.665
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #1790 Gepost op: 08 februari 2012, 00:44:26 »
Ik ben op zijn zachtst gezegd geen liefhebber van rode bieten - studententrauma opgelopen tijdens de Batavierenrace. Nu vind ik verse bieten weer een stuk acceptabeler dan dat spul uit een potje. Verdrinken in appelmoes is geen optie, want ik hou niet van appelmoes. Mijn aanvalstrategie: de rauwe rode biet raspen, evenals eenzelfde hoeveelheid aardappelen. Smaakmakers toevoegen (in ieder geval een pepertje, rode biet heeft pittigheid nodig, daarnaast eventueel knoflook en waarschijnlijk karwijzaad; een schepje basterdsuiker). Uurtje in de koelkast en röstis ervan maken.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #1791 Gepost op: 08 februari 2012, 07:51:09 »
De tassenboer had geen tassen geleverd, dus de dames van de winkel hadden zelf wat samengesteld en daar bleken geen bieten bij te zitten

@ Haantje, onder ogen zien dat ik geen bietjes blief is niet zo'n probleem hoor, dat doe ik al jaren, maar ik dacht dat er misschien nog een manier was om die dingen eetbaarder te maken. Zo te zien wel, alhoewel ik de tips nog eens moet uitproberen natuurlijk.  ;) Ze staan in ieder geval genoteerd, ik krijg vast nog wel eens bietjes in m'n tas.

Offline Edda

• 159
« Reactie #1792 Gepost op: 08 februari 2012, 08:30:52 »
roosteren en dan echt flink carameliseren,  misschien dat dat iets doet voor je?
eventueel beetje honing er over drupsen tijdens het grillen

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #1793 Gepost op: 08 februari 2012, 12:07:30 »
Konijnen zijn geen knaagdieren. Het ligt eraan wat er in je aquarium leeft of je groenten/fruit daar kwijt kunt. Als je garnalen hebt kan je daar soms wel groente/fruit aan geven. Heb je wel eens rode bieten soep of gepureerd door aardappel geprobeerd? Smaakt toch weer heel anders.
Groetjes, Antje

« Reactie #1794 Gepost op: 08 februari 2012, 12:58:53 »
Bietjesrisotto en dan maïssoep erovereen flikkeren. Experiment a la mij, hoewel ik bietjesrisotto zonder dat ook heel lekker vind haha. :P

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #1795 Gepost op: 08 februari 2012, 13:04:24 »
Op de AHsite staat een recept voor bietjesgratin met geitenkaas, toen ik nog kaas at vond ik het superlekker en mijn niet-bietjesetende vriendinnen vonden dat ook lekker, dat aardse combineert goed met het zweterige van geitenkaas ofzo. (En dat klinkt helemaal niet lekker, maar is het wel.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #1796 Gepost op: 08 februari 2012, 15:48:19 »
Echt goed verkopen doe je het niet nee  ;D Maar ik zal eens kijken op de Ah-site.

Offline Indira

• 520
« Reactie #1797 Gepost op: 08 februari 2012, 21:50:30 »
ik doe mijn bietjes altijd in de oven afgesloten in een soort stoofpot, dan behoudt het de pure smaak (zonder weggooien van kookvocht), maar goed, als je niet van bietjes houdt sja dan..
overigens krijg ik van rauwe rode biet (althans in grote hoeveelheid) nogal darmproblemen.. :-\
Za Zemiata!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #1798 Gepost op: 10 februari 2012, 18:14:27 »
Selderij is lekker! Waar vullen jullie het 't liefste mee?

Ik heb een pak met Teff ontbijt. Het is teff, boekweit, mais en rijst; het zijn heel kleine schilfertjes (hmm, dat klinkt vies, maar ik weet geen beter woord), net zoals bij Bambix enzo. Je doet er warme of koude melk bij, en dan eet je het zo op.
Ik vind het alleen helemaal niet lekker. Wat zou ik er nog meer mee kunnen doen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zou ik er een beetje meel mee kunnen vervangen in sauzen ofzo?

Misschien kun je het door flapjacks gooien, oatmeal cookies (al dan niet met choco chips) of zelfgemaakte mueslirepen oid?

Ik begrijp zelf niet meer waarom bietjes nooit op mijn eettafel kwamen, maar nu haal ik ze regelmatig. In de oven poffen is fijn, maar dan heb je nog steeds dat aardse. Had laatst iets gelezen over iets zoets met een vrucht erbij, maar ik weet niet meer precies waar. Mogelijk Vegetarian Living, maar ik zie het recept niet online staan. Wel deze: Klik. Mierikswortel is inderdaad wel leuk erbij.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #1799 Gepost op: 11 februari 2012, 09:57:10 »
Wat zal ik eens met een witte kool doen die ik heb liggen?
Ik ga geen zuurkool maken, want geen plek om hem te laten fermenteren, maar verder sta ik voor veel open.
,,,,فلافل