Volgens mij is dat wel een leuke prijs. Gewone blonde (van die grijsachtige grote) linzen vind ik ook een stuk saaier van smaak. Puylinzen zijn echt geweldig lekker. Een diepe aardse smaak, zonder melig te zijn. Puylinzen koken niet stuk, dus blijven een fijn mondgevoel geven. Met andere dingen erbij zijn ze fijn op smaak te brengen.
Ik verveel me niet zo snel en op zich heb ik genoeg te doen wel. Ik voel me wel sneller gefrustreerd, maar dan moet ik gewoon even iets anders gaan doen en ontspannen. Ondanks dat het fysiek heel inspannend is, vind ik koken geestelijk heel ontspannend. En het is heel goed voor me: ik ben creatief en scheppend bezig, ik zorg tegelijk goed voor me door een voedzame maaltijd te bereiden en het geeft een stukje fysieke activiteit en training om toch zoveel mogelijk conditie en spierkracht te behouden. Koken is geestelijk heel therapeutisch, maar fysiek ook. Door oa mn rug heb ik wat meer uitval in mn rechterhand/arm (ik ben rechts), maar door koken heb ik dat toch tot een minimum weten te beperken. Waar nodig gebruik ik natuurlijk wat handige hulpjes als pottenopeners, scherpe koksmessen en hier en daar wat elektrische apparaten (bbm voor gistdeeg).
Ik denk altijd maar zo: waar een wil is, is een weg. En daar word ik ook vanzelf creatiever van, wat weer goed is voor mn kookkunsten.