Vegatopia Forum

Bezorgen/ Afhalen tips en afraders

Offline Sam

• 7.191
Re:Bezorgen/ Afhalen tips en afraders
« Reactie #20 Gepost op: 02 mei 2007, 12:28:07 »
New York Pizza heb ik nog nooit geprobeerd, ga er nu maar niet aan beginnen ook :)

FoodXL klinkt goed. Ik zag op de site dat ze gelieerd zijn aan Noodl? Dat is, in Leiden in ieder geval, een erg fijn restaurantje met hele lekkere dingen. Ga ik ook eens proberen!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Mrie

• **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 04 mei 2007, 00:12:53 »
Aanrader: Food XL. Althans, die in Nijmegen zeker. Niet duur, lekker en gezond. Let er wel op: in Nijmegen stoppen ze bij 1 van de 3 veg. menu groenten met oestersaus, maar omdat je ook zelf je menu kunt samenstellen, kan je dit wel omzeilen.

http://www.foodxl.nl/

Jup deze is heel erg goed !! En zoals gezegd niet duur je kan kiezen uit kleine bakjes, of grote bakjes super handig !!
Ik woon in alkmaar en regelmatig ( eens in de maand) bestellen we daar iets. Het fijne is dat je losse gerechten kunt kiezen voor heel weinig geld, 1.75 per klein gerecht als ik het goed heb ???

Naja idd heel goed maar voor sommige vega's is het opletten op de oestersauzen die ze gebruike en de garnalen sauzen !!

Nee werk er niet maar heb het gewoon weg ondekt, eindelijk een afhaal iets waar ik kan bestellen
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #22 Gepost op: 04 mei 2007, 08:43:00 »
[culinaire schaamte]
Gisteravond Domino's pizza: 4 cheeses met spaanse pepertjes. Dit is de allerlekkerste vieze vette zoute pizza die er te krijgen is
[/culinaire schaamte]

Offline Anna

• 319
« Reactie #23 Gepost op: 05 mei 2007, 11:14:21 »
Ow, Indiaas eten is zoooo heerlijk! En dan een nan brood met knoflook dippen in die sausjes!! :O

De bezorgmarkt is zo te lezen wel groeiende in Nederland! Goed nieuws!

Heb zelf geen tips, bestel eigenlijk nooit wat. Toen ik vorig jaar in de States woonde bestelde we elke week wel wat! Dat is daar echt de gewoonste zaak van de wereld.
« Laatst bewerkt op: 05 mei 2007, 11:14:58 door Anna »

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #24 Gepost op: 06 mei 2007, 10:01:48 »
Vrijdag dus FoodXL geprobeerd. Goeoeoeoeoed! Ze hebben echt veel vegetarische dingen, loempiaatjes, pasteitjes, groentegerechten (als er oestersaus in zit wordt dat aangegeven en 3 of  4 verschillende tahoe en tempe gerechten. En het allerbelangrijkste: ze hebben er ook bara's... die kun je mij geven voor ontbijt, lunch en diner, en me er 's nachts dan nog een keer voor wakker maken. Met heel veel sambal! Het is best veel wat je krijgt, duurt alleen wel lang voor ze het bezorgen (in dit geval 1,5 uur) dus op tijd honger signaleren anders val je flauw.

Gisteravond weer gewoon zelf gekookt, en ik moet zeggen dat dat eigenlijk ook verdomd lekker is  :)
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2007, 10:02:09 door Sam »

Offline oceana

• **
  • 35
« Reactie #25 Gepost op: 06 mei 2007, 11:18:48 »
Ik lees al een tijdje mee hier op het forum, heb er al veel aan gehad, maar vroeg me nu toch iets af.
Voordat ik vegetarisch was, was ik groot fan van pizza's, maar ik eet nu ook geen kaas meer (alleen soms vegetarische kaas) en vraag me dus af of iemand weet waar er wel écht vegetarische pizza's te krijgen zijn?

Aiko

« Reactie #26 Gepost op: 06 mei 2007, 23:18:19 »
Zelf maken.

Gedoe? Vast wel. Maar eens een hoop maken en veel invriezen verzacht vast al het leed.

Nu denk ik dat sojakaas niet echt fijn smelt, of zelfs maar smaakt op pizza. Maar is pizza zonder kaas nog steeds een pizza? Dan zou je ook zonder kunnen, en gewoon een scheutje extra zelfgeknutselde tomatensaus op je pizzadeeg kunnen smeren.

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #27 Gepost op: 08 mei 2007, 13:17:46 »
ik heb eigenlijk alleen maar gezeur met afhaal-maaltijden sinds ik geen vlees meer eet. we doen het dan ook niet meer zo vaak eigenlijk. onze chinees in de buurt heeft ook niet zo heel veel keus, en ik vind een bami zonder vlees zoals onze chinees die maakt, echt te saai voor woorden, hij doet ook niet veel moeite er iets creatiefs van te maken. Bij de patatzaak is het dan vaak een patatje met een kaassoufle of een groentekroket, maar dan heb ik vaak de volgende dag last van mijn darmen, dus dat schiet ook niet op!

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #28 Gepost op: 09 mei 2007, 11:04:48 »
Wij halen bijna nooit meer wat. Een chineesje vind ik wel lekker (eigenlijk het enige) en een groentekroket zou ik hier ook graag kunnen krijgen.
Zelf een pizza maken met kant en klaar deeg is trouwens ook nauwelijks werk. En vega-kaas erop kan toch ook??
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #29 Gepost op: 09 mei 2007, 11:42:39 »
Zelf een pizza maken met kant en klaar deeg is trouwens ook nauwelijks werk. En vega-kaas erop kan toch ook??

Off topic want niet afhalen of kant en klaar, maar wel lekker: maak van zelfrijzend bakmeel, een scheut olie en water een deeg. Rol uit tot iets dat op een pizzabodem lijkt. Verhit een scheut olie in een pan (die in de oven mag), bak de bodem vijf minuten, keer hem om, bak weer vijf minuten, smeer ondertussen (k&K) saus op de bovenkant en stort er lekkere vulling op (gegrilde groenten? gebakken paddo's?) en kaas. Zet nog vijf minuten onder de grill. om de kaas te laten smelten.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.665
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #30 Gepost op: 09 mei 2007, 13:07:03 »
Afgelopen maandag voor het eerst sinds tijden eten afgehaald (deadlinestress). 'Reis mit sieben Gemüse' bij de Bok Asia Imbiß bij de Lutherkirche. De groenten werden ter plekke gewokt en decent maar lekker gekruid. Voor 5,20 euro een gezonde, lekkere maaltijd. Aanrader.

Maar, als het even kan, kook ik het liefst zelf. Afwisselender, leuker, lekkerder en goedkoper. Als we eenmaal in Hildesheim wonen, zal het wat planning vergen (verschillende werktijden, pendelen). Dan zullen de koelkast (salades), vriezer en magnetron (zelf gemaakte, ingevroren maaltijden) onze vrienden worden, vrees ik.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #31 Gepost op: 09 mei 2007, 13:54:20 »
Ik lees al een tijdje mee hier op het forum, heb er al veel aan gehad, maar vroeg me nu toch iets af.
vraag me dus af of iemand weet waar er wel écht vegetarische pizza's te krijgen zijn?

Pizzeria Jasmin in Nijmegen is volledig biologisch. Hij doet er sowieso minder kaas op dan normaal en dat vind ik wel fijn. Maar als ik er nog eens ben, zal ik het vragen. Nu vond ik het er laatst van een afstandje wel erg gesloten/niet meer bestaand uitzien...

maar ja, dan is het nog geen keten en hij bezorgt niet door heel Nederland ;)
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2007, 13:54:44 door LL de Ling »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #32 Gepost op: 09 mei 2007, 14:12:06 »

Off topic want niet afhalen of kant en klaar, maar wel lekker: maak van zelfrijzend bakmeel, een scheut olie en water een deeg. Rol uit tot iets dat op een pizzabodem lijkt. Verhit een scheut olie in een pan (die in de oven mag), bak de bodem vijf minuten, keer hem om, bak weer vijf minuten, smeer ondertussen (k&K) saus op de bovenkant en stort er lekkere vulling op (gegrilde groenten? gebakken paddo's?) en kaas. Zet nog vijf minuten onder de grill. om de kaas te laten smelten.

Oeh leuk  :D
,,,,فلافل

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #33 Gepost op: 09 mei 2007, 18:54:33 »
Pizzeria Jasmin in Nijmegen is volledig biologisch. Hij doet er sowieso minder kaas op dan normaal en dat vind ik wel fijn. Maar als ik er nog eens ben, zal ik het vragen. Nu vond ik het er laatst van een afstandje wel erg gesloten/niet meer bestaand uitzien...
Volgens mij is dat de pizzeria waar een collega behoorlijk van onder de indruk was maar waarvan ze later zei dat 'ie dicht was. Er staat me iets van bij dat ze dacht dat 'ie verhuisd was, omdat het er binnen nogal klein was en je er niet echt fatsoenlijk kon zitten om te eten, maar misschien hoopte ze dat vooral. Ik weet 'niet meer maar zal morgen eens vragen want was volgens haar dus echt een aanrader.  :)

Offline oceana

• **
  • 35
« Reactie #34 Gepost op: 09 mei 2007, 23:03:15 »
Bedankt voor jullie reacties.
Eigenlijk is een pizza zonder kaas inderdaad niet echt een pizza  ::), maar een mens moet toch wat.
Zal eens gaan kijken of ik iets zelf kan creeeren, alhoewel ik gewoon een zeur ben in een slecht lichaam, want officieel kan ik tomaten(saus) ook niet verdragen, dus dan moet ik misschien pizza maar gewoon schrappen van de lijst  :(

Ik zag wel iets over sojakaas? Bestaat dat? Enig idee waar ik dat koop? Ben vandaag bij de natuurwinkel geweest, maar er niks van gezien....

Aiko

« Reactie #35 Gepost op: 09 mei 2007, 23:10:36 »
Op de boerenmarkten hebben ze het misschien wel bij de kaaskramen (de reguliere kaaswinkels niet, is mijn ervaring op basis van N == 1). Woon je nabij Den Haag? Dan zou je de boerenmarkt tussen Binnenhof / Buitenhof / Spui kunnen proberen op de woensdagen. Maar of je blij wordt van die kaas is weer wat anders... Maar misschien.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #36 Gepost op: 09 mei 2007, 23:22:37 »
, omdat het er binnen nogal klein was en je er niet echt fatsoenlijk kon zitten om te eten, maar misschien hoopte ze dat vooral. Ik weet 'niet meer maar zal morgen eens vragen want was volgens haar dus echt een aanrader.  :)

ja klopt, vraag maar, het is inderdaad erg lekker!

Wat ik verder bedoelde is dat ze daar misschien wel vegetarisch gestremde kaas hebben. Ik ben zelf sinds Parijs overtuigd dat een pizza zonder kaas ook wel kan, maar ik weet het. Kaas is soms zo lekker!

Als Jasmin nog bestaat, ga ik er snel even eentje halen. :)
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2007, 23:23:33 door LL de Ling »

Kiwi

« Reactie #37 Gepost op: 10 mei 2007, 07:24:11 »
overtuigd dat een pizza zonder kaas ook wel kan, maar ik weet het. Kaas is soms zo lekker!

Bij Albert Heijn in het koelvak ligt de pizza Marinara. Geheel plantaardig (dus ook geschikt voor veganisten) en ook zonder kaas erg lekker. En natuurlijk op te leuken met allerlei ingrediënten naar smaak. :D

Offline oceana

• **
  • 35
« Reactie #38 Gepost op: 11 mei 2007, 18:52:23 »
Op de boerenmarkten hebben ze het misschien wel bij de kaaskramen (de reguliere kaaswinkels niet, is mijn ervaring op basis van N == 1). Woon je nabij Den Haag? Dan zou je de boerenmarkt tussen Binnenhof / Buitenhof / Spui kunnen proberen op de woensdagen. Maar of je blij wordt van die kaas is weer wat anders... Maar misschien.

Ik woon zowaar bij Den Haag, dus zo dat wel een keertje kunnen gaan bekijken. En blij werd ik in het begin ook niet van de sojamelk, maar dat is nu ook prima weg te krijgen!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #39 Gepost op: 12 mei 2007, 12:09:36 »
overtuigd dat een pizza zonder kaas ook wel kan, maar ik weet het. Kaas is soms zo lekker!

Bij Albert Heijn in het koelvak ligt de pizza Marinara. Geheel plantaardig (dus ook geschikt voor veganisten) en ook zonder kaas erg lekker. En natuurlijk op te leuken met allerlei ingrediënten naar smaak. :D

Ze hebben bij de AH ook kant en klare bodems, die zijn een stuk goedkoper en ik vind ze ook lekkerder. Ze verkopen ze per 2 maar je kan er makkelijk eentje invriezen als je die niet meteen gebruikt. Groenten/tofu/kaas of wat dan ook erop gooien, 10 minuutjes in de oven en klaar.