@LL de Ling De prijzen in Turkije interesseren me ook.
Ik bewaar alle bonnetjes, dus ik kan voor de gein wel even kijken. Mijn ervaring is dat sommige dingen erg duur zijn, en andere dingen juist weer goedkoop.
De volgende prijzen zijn in lira:
Een brood in de campuswinkel is : 1.25 (vind ik goedkoop, omgerekend is dat minder dan 50 cent.)
Fruit: een paar sinaasappels: 0.85, een paar appels: 0.99
yoghurt: anderhalve liter: 4.25 (maar je hebt ze ook voor 3,25)
heel groot blik kikkererwten (8.50 gram); 4.19 (gewone droge linzen, bonen en kikkererwten zijn heel natuurlijk heel goedkoop).
een pak filterkoffie; 11.90 (dat vind ik dus heel duur, maar ja, het is echt lekkerder dan de Nescafe, maar ook dat is hier duur).
Heb laatst sojamelk gekocht: bijna 7 lira. Duur.
kilo bulgur: 1,25. Niet duur.
Water: 5 liter: ong 1.25
Heb laatst op de markt een grote bos snijbiet en 2 bossen postelein gekocht voor 5 lira. Voor mijn gevoel wel iets afgezet, maar goed. Ik heb nog steeds wat over.
1 euro is ongeveer 2,38 lira. Volgens mij leef ik hier vrij goedkoop. Maar ik doe ook niet zo vaak boodschappen omdat het best wel ver is. Nu moet ik wel weer, de koffie is op en dat wordt een groot probleem
. Ik moet daarvoor wel van de campus af, dat is geen probleem, maar ik ga wel een eindje lopen nu. Misschien met de taxi terug. Als je die kosten erbij rekent, wordt het iets duurder natuurlijk. De taxi terug kost maximaal, denk ik, 15 lira zijn.