Eigenlijk heb ik zin om naar Dirk vd Broek te gaan en in één keer heel veel boodschappen te doen voor twee weken ofzo. Helaas zijn versprodukten niet zo lang houdbaar, maar diepvriesgroenten zijn ook heel gezond, hebben we geleerd van mevrouw Bonduelle!
Jamaar.... Er is een heel aantal verse groenten dat je echt wel 2 weken in de koelkast kunt houden. Denk aan winterpenen, alle soorten kool, champignons, spruitjes. Als je daarbij ook nog groenten haalt die minder lang houdbaar zijn, zoals tomaten, verse spinazie enz. dan zorg je dat je die het eerste opmaakt en later pas de rest. Bovendien kun je als voorraad in huis altijd uien, knoflook, aardappels, bataten, pompoen enz. hebben, want die houden het wéken uit.
Ik las trouwens elders iets over een soeppakket van Honig; volgens mij is het veel goedkoper als je zelf soep maakt.
En wat goedkoop eten betreft; als het een simpel pasta- of curry-iets is lukt het me bij twee personen wel net voor twee euro, maar dan heb je geen toetje. En toetjes zijn toch wel redelijk essentieel.
Grappig, ik eet bijna nooit een toetje.