Ik ben twee jaar geleden begonnen met visjes. Helaas werden ze ziek en gingen ze allemaal dood, op eentje na. Een corydoras. Probleem: koop ik nieuwe, misschien worden die dan ook ziek. Misschien is deze vis op een of andere manier resistent maar wel drager of zo, dat zou mijn geluk zijn. Want echt alles ging achter elkaar dood, organen uit de buik gespetterd over de bodem en zo... Maar doe ik 'm weg? Ik ben bang dat iemand anders dan zit met de ziekte.
En deze vis leeft inmiddels al zeker een half jaar alleen, misschien al langer. Hij eet goed, ziet er goed uit en is actief, dus ik heb niet het idee dat ie er sterk onder lijdt.
Maar de tl-buis wordt oud, het filter werkt niet denderend en de bak is echt een drama-algenbak, al vanaf het begin wil het maar niet goedkomen qua algen. Ondanks adviezen van andere liefhebbers, er is niks mis met de waterwaardes die ik heb gemeten, en toch blijf ik algen houden. Ik laat de algen maar grotendeels zitten - de waterwaardes zijn goed, vis lijkt er geen last van te hebben, maar plezierig om naar te kijken is het niet.