Vegatopia Forum

Aquariumliefhebbers hier?

Kiwi

Re:Aquariumliefhebbers hier?
« Reactie #280 Gepost op: 30 oktober 2005, 23:52:12 »
How ridiculous can one be?!

Inderdaad, dat is precies wat ik me afvroeg toen ik dat las. :-\

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #281 Gepost op: 30 oktober 2005, 23:53:50 »
Wat betekent 'omhoog gevallen'?

Kiwi

« Reactie #282 Gepost op: 31 oktober 2005, 00:05:43 »
Waar haal jij je het recht vandaan om zo over mij te oordelen?

Voorlopig ben jij degene die bent begonnen met het oordelen over mensen die je totaal niet kent ("een paar omhoog gevallen wollensokken"), dus de pot verwijt de ketel. :-\

Citaat
Waarom is dit zo belachelijk?

Omdat je pretendeert een dierenvriend te zijn omdat je zelfs vissen wilt gaan houden omdat je hond dat zo leuk vindt, maar je denkt totaal niet aan de belangen van die vissen.
Ten eerste zijn ze puur en alleen voor je hond bedoeld, net of die het ook maar ene zier zal schelen of er 2 of 6 vissen in die bak zitten, zolang er maar iets beweegt lijkt mij (als het hem überhaupt al iets interesseert, die vissen, maar oké, dat neem ik dan even voor waar aan). Dus voor je hond hoef je die bak niet helemaal vol te proppen met vis lijkt me.
Vervolgens wil je dat aquarium naast je monitor zetten. Ik weet dat het bijzonder slecht is voor vissen om bij een televisie in de buurt te staan vanwege de hoogfrequente trillingen, ik kan me voorstellen dat dat zelfde geldt voor een monitor. Daarnaast wordt een monitor warm, en omdat vissen koudbloedige dieren zijn zullen zij met het water mee opwarmen, wat slecht voor hun gezondheid kan zijn.
En tot slot begin je op mensen te katten die alleen maar het beste met je toekomstige vissen voor hebben, dat vind ik nogal egoïstisch. Vraag dan niks, prop de bak vol met 10 vissen als je dat zo graag wilt. Je had waarschijnlijk willen horen dat we het zo leuk vonden dat je zulke leuke dingen voor je hond doet, nou, jammer voor jou, maar ik denk niet alleen aan die hond maar ook aan de dieren die je ervoor wilt misbruiken.

Kiwi

« Reactie #283 Gepost op: 31 oktober 2005, 00:15:37 »
Neem maar van mij aan dat ik van jou niks wil horen over mijn intentie met mijn hond en vissen.

Dan moet je het hier ook niet vragen. ::) En zeker als je nog durft te vragen "Waarom is dit zo belachelijk?", dan wil je het blijkbaar wel horen!

Citaat
En voor de goede orde: zoveel zaten jullie niet in met die vissen toen ik vroeg of ik ze naast een monitor kon zetten want alleen Aiko reageerde.

Misschien is het je opgevallen dat ik de laatste tijd niet zo veel meer post? Sjonge jonge zeg, ik wist niet dat ik me daar ook al voor moet verantwoorden, en dat ik anders geen recht van spreken meer heb als ik niet à la minuut reageer op een vraag. ::)

Kiwi

« Reactie #284 Gepost op: 31 oktober 2005, 00:30:54 »
Zoals ik al zei: het antwoord was niet wat je hoopte of verwachtte blijkbaar. :-\ :-X

Kiwi

« Reactie #285 Gepost op: 31 oktober 2005, 00:39:47 »
Ik behandelde je helemaal niet als een achterlijke, ik gaf gewoon mijn mening.
Maar goed, als je er zo over denkt; dag hoor! :bye:

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #286 Gepost op: 31 oktober 2005, 01:46:10 »
Ehhhh.... je hebt het niet zo door geloof ik. Goudvissen groeien. Als ze niet kunnen groeien in een te kleine bak gaan ze dood, zoals bij de meeste mensen gebeurt.

Maar op www.vissenbescherming.nl staat toch echt: Zolang de goudvissen kleiner zijn, kan ook met een kleiner, maar wel rechthoekig aquarium volstaan worden.
M.a.w. je kan eerst starten met een kleiner aquarium, maar je moet dan wel beseffen dat de dieren groeien en je op steeds grotere aquaria zal moeten overgaan (of een geschikte vijver moet zoeken).

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #287 Gepost op: 31 oktober 2005, 07:42:58 »
Mee eens, Ligfietsertje, vandaar dat ik om te starten een 250 liter bak wel erg groot vind. Maar er is een verschil tussen een "kleiner" en een "te klein"'aquarium.
Mensen kopen om te starten vaak een te kleine bak. Daardoor blijven de vissen klein. Mensen denken: zie je wel, ze groeien niet meer, dus ik hoef geen grotere bak te kopen. Goudvissen gaan echter pas groeien als ze de ruimte hebben, ze zullen niet uit hun bak groeien. De slechte effecten op hun gezondheid worden echter steeds ernstiger als ze niet kunnen groeien.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #288 Gepost op: 31 oktober 2005, 08:05:21 »
Wat betekent 'omhoog gevallen'?
Net zoiets als een "omgevallen moderatorsbitje".
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aiko

« Reactie #289 Gepost op: 31 oktober 2005, 09:11:43 »
Nou nou nou, wat een gemopper toch weer hier. De hoeveelste weggejaagde persoon is dit nu dan weer? Goed werk mensen.

Offline Mariek

• 3.972
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #290 Gepost op: 31 oktober 2005, 10:14:36 »
Het is beter om iedere week maar een deel van het water te verversen. Als je een stuk oude tuinslang hebt kun je zo een deel van het water afzuigen en de troep van de grond. Dus dan kun je de vissen in de bak laten en dat scheelt een hoop gevang en gestress.

Zo deed mijn huisgenoot dat ook altijd. Als hij weg was zorgde ik voor zijn visjes (guppen en later vooral kleine oranje visjes) en ik heb weet ik hoe vaak zo'n visje de achtbaanrit van zijn leven bezorgd door hem per ongeluk via die slang op te zuigen :heehee:
De huisgenoot is nu verhuisd en zijn visjes ook, die wonen nu bij zijn tante die nog meer aquaria heeft.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #291 Gepost op: 31 oktober 2005, 19:09:14 »
 :o Ik geloof dat ik wel wat gemist heb zeg!

@ Zusje, gelukkig zijn mijn visjes te groot om in de slang te doen verdwijnen maar in het begin vond ik het wel eng. Ik was bang dat de slang zich aan een nieuwsgierige vis zou vastplakken maar gelukkig zijn de vissen slimmer en sneller dan ik dacht.  ;)

Offline Muis

• 1.242
« Reactie #292 Gepost op: 02 november 2005, 15:07:40 »
Die zwarte sluierstaarten met van die dikke ogen, zien die altijd slecht? Want deze lijkt echt half blind te zijn als niet meer, die reageerd heel anders op voer dan normale vissen, normaal zwemmen ze op voer af en eten het dan, die gaat wat om zich heen happen als die hoort dat ze gevoerd worden of als de andere vissen naar die plek zwemmen, maar voer kreeg die niet binnen dus uiteindelijk maar apart gezet ff, heeft die ook wat langer de tijd om te eten want is een uk tegenover de rest, en kan die ff wat flink groeien, deze bak waar die nu in zit is vrij groot. Ook bij het vangen of de bak te verschonen enzo ging het veel te makkelijk eigenlijk. En het minder voeren lijkt goed te gaan, de grootste, zo'n gevlekte goudvis is dat, eet nu van de plant, lijkt me ook wat gezonder dan dat voer, zo wat afwisseling. Gaf ze best veel voer eigenlijk dus kon wel wat minder, zo dik is ook niet echt gezond. Die zwarte is ook al stukken drukker nu.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #293 Gepost op: 02 november 2005, 15:10:07 »
Kweenie, heb er vroeger eentje gehad, maar die noemde ik altijd Japanse vreetvis omdat ie zoveel at. Bleek zelfs m'n guppies op te eten, dus toen heb ik een nieuw huis voor 'm gezocht.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #294 Gepost op: 13 november 2005, 17:11:05 »
Mijn oma heeft al zo lang ik me kan herinneren 2 vissen in zo'n treurig klein kommetje (het zijn niet altijd dezelfde vissen geweest hoor ;)).
Nadat ik in Quest las dat goudvissen zelfs agressief worden van zo'n kom, zat ik eraan te denken om haar voor kerst een aquarium cadeau te doen! Een niet al te grote, maar wel rechthoekig en met zo'n waterzuiveringspompjegeval erbij. Betekent dat dat je het water niet meer hoeft schoon te maken of maar heel weinig? Een besje van 86 met zo'n bak laten sjouwen is nml. ook niet zo'n goed idee.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #295 Gepost op: 13 november 2005, 19:22:37 »
Zo'n vierkante bak is wel een stuk zwaarder(een beetje ruime is niet te tillen), maar als je er ook een pompje in zet zou je kunnen kijken of het voldoende is als je iedere week ongeveer een derde van het water ververst (gewoon eruit scheppen terwijl de vissen er nog in zitten of met een stuke tuinslang afzuigen) en dan maar eens in de zoveel tijd helemaal schoon maken. Zo deed ik het bij mijn vorige bak en dat ging prima.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #296 Gepost op: 13 november 2005, 19:51:32 »
Zo'n vierkante bak is wel een stuk zwaarder(een beetje ruime is niet te tillen), maar als je er ook een pompje in zet zou je kunnen kijken of het voldoende is als je iedere week ongeveer een derde van het water ververst (gewoon eruit scheppen terwijl de vissen er nog in zitten of met een stuke tuinslang afzuigen) en dan maar eens in de zoveel tijd helemaal schoon maken. Zo deed ik het bij mijn vorige bak en dat ging prima.

ik denk dat het filter uit de pomp goed uitspoelen al veel doet, en 1/3 vervangen vind ik wel veel in een keer. Ik zou dan ook kiezen voor weinig vissen ruim water, dan wordt het ook niet zo vies.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Muis

• 1.242
« Reactie #297 Gepost op: 11 februari 2006, 14:35:54 »
Ik heb een groot probleem met de visjes hier en weet niet wat ik er aan moet doen. Ik verzorg deze maar tijdelijk, al vanaf november ofzo, het zijn 4 sluierstaarten waarvan ene een black oranda of hoe heten die en een goudvis, gisteravond was er niks aan de hand maar net kijk ik en zag ik die de black oranda dood is en nogal van kleur veranderd wat gisteravond ook nog niet was voor zover ik gezien heb, zijn kop is vrij zwart nog maar de rest een beetje roodachtig, de andere vissen, en dan vooral de sluierstaarten zit echt zowat geen leven meer in, in de goudvis wel nog maar minder dan normaal en vooral van de sluierstaarten lijkt het alsof de huid eraf komt ofzo, in ieder geval een witachtig iets een boel en de randen van de vinnen vooral zijn aangetast maar de schubben ook wel, heb ze ff in een faunabakje gezet met schoon water en wil dalijk hun bak gaan verschonen maar ik weet niet wat ik hier mee moet, heb ook niks van medicijnen in huis voor ze. Geef ze trouwens sinds 2 of 3 dagen ander voer aangezien de oude op was en ze hebben een paar weken terug nieuwe plantjes gehad maar zal het wel niet zijn he?

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #298 Gepost op: 11 februari 2006, 14:42:58 »
witachtig? gewoon witte stip?
Medicijntjes zijn niet zo duur, paar euro meestal.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Muis

• 1.242
« Reactie #299 Gepost op: 11 februari 2006, 15:21:31 »
Nee, zijn geen stippen maar een vliesachtig iets wat loslaat. En de randen van de staart is een beetje rafeligachtig.