Da's wel heel sneu ja
Ik gebruik zelf eigenlijk nooit waterverbeteraar ofzo (ik heb een bak met 2 goudvissen), maar misschien moet ik dat toch eens gaan doen.
Als ik ga verschonen laat ik altijd water uit de bak in hun tijdelijke onderkomen (een plastic bakje) lopen. Daarna verschonen, ik bewaar altijd een gedeelte van het oude water (de helft tot een derde ongeveer), dat gaat dan weer terug in de bak + vers water. En dan hang ik de vissen met hun tijdelijke bakje weer terug in de bak, er zit een soort randje aan, dus ze blijven drijven. En dat alles laat ik zo een tijdje hangen tot ze weer op temperatuur zijn en dan kunnen ze weer terug.
En tussendoor dan nog eens ramen lappen en gedeelte van het water verversen.
Om eerlijk te zijn zit er bij niet echt regelmaat in. Gewoon als ik het "vies" vind ga ik verschonen. En dan een beetje afhankelijk van hoeveel tijd ik heb, verschoon ik echt alles (da's hele bak leeg laten lopen en steentjes spoelen enzo) of doe ik ff snel ramen lappen en wat water verversen.
En ik heb een pompje op een tijdschakelaar aangesloten, die staat elke dag een paar uur aan. Hij maakt nog best een herrie, dus dat is wel prettig zo, ik heb 'm zo ingesteld dat ie draait als wij aan het werk zijn.
En ik moet zeggen, het gaat allemaal goed zo, volgens mij.