Vegatopia Forum

Aquariumliefhebbers hier?

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Aquariumliefhebbers hier?
« Reactie #20 Gepost op: 07 juni 2004, 19:38:42 »
De schildpadden moeten toch eten, en elk slakje is een stukje minder vlees wat door mensen is gedood.

M.i. beter dan vlees uit de winkel. Slakjes zijn vast gelukkig geweest :-)
misschien wel misschien niet. Maar in beide gevallen gaat het om een dier wat door te doen van de mens dood gaat.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #21 Gepost op: 08 juni 2004, 10:09:45 »
tja, ik weet ook nog steeds niet of ik t wel durf, ik vind t wel gezellig die slakjes, en ze zijn heel lief

maar mochten ze echt een plaag worden, dan moet ik wel iets gaan doen, en slakkendoodmiddel (t bestaat) is absoluut geen oplossing, al is t maar omdat dat ook gevaarlijk is voor de guppen

uitzetten in de sloot in t park kan wel, maar dan worden ze natuurlijk ook meteen opgegeten

in wilde buien denk ik wel eens dat ik gewoon nog een bak moet nemen, voor de slakjes
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Flapke

• 177
« Reactie #22 Gepost op: 08 juni 2004, 10:46:54 »
Ja maar ja, dan weet je wel hoe het gebeurt enzo.

Als je de schildpadden kattenvoer geeft bijvoorbeeld dan zijn er varkentjes uit de bioindustrie ingestopt - niet alleen het feit dat die dieren geen fatsoenlijk leven hebben gehad, maar ook het feit dat dat naar mijn weten minder gezond is dan een diertje wat zijn gang heeft kunnen gaan.
Daarbij eten schildpadden in de natuur geen varkentjes ...
Slakjes zijn super gezond voor padjes, als het kleintjes zijn en ze eten de huisjes op krijgen ze ook nog eens wat kalk binnen, wat vaak onvoldoende gevoerd word.

Nog een voordeel: je betaald geen geld aan de moordenaar want dat ben je dan zelf :-) Dus je stimuleert het verder niet.

Verder heb je wel gelijk natuurlijk maar ja ik moet mijn geweten sussen want heb 9 van die vreetmachines.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #23 Gepost op: 08 juni 2004, 15:07:01 »
Je zorgt prima voor je schildpadden. Deed iedereen dat maar. Sommigen hier - niet nader te noemen ;) - moeten gewoon eens op survival in West-Soedan :O
de tuin: dat ben ik

boris

« Reactie #24 Gepost op: 08 juni 2004, 21:28:09 »
Ja maar ja, dan weet je wel hoe het gebeurt enzo.

Als je de schildpadden kattenvoer geeft bijvoorbeeld dan zijn er varkentjes uit de bioindustrie ingestopt - niet alleen het feit dat die dieren geen fatsoenlijk leven hebben gehad, maar ook het feit dat dat naar mijn weten minder gezond is dan een diertje wat zijn gang heeft kunnen gaan.
Daarbij eten schildpadden in de natuur geen varkentjes ...
Slakjes zijn super gezond voor padjes, als het kleintjes zijn en ze eten de huisjes op krijgen ze ook nog eens wat kalk binnen, wat vaak onvoldoende gevoerd word.

Nog een voordeel: je betaald geen geld aan de moordenaar want dat ben je dan zelf :-) Dus je stimuleert het verder niet.

hoe groot zijn ze? wat voor zijn ze? welke leeftijd?

Verder heb je wel gelijk natuurlijk maar ja ik moet mijn geweten sussen want heb 9 van die vreetmachines.

maar als ze echt klein zijn dan zien ze ze toch niet?

ik heb zowiezo als probleem dat ik op het moment zonder filter zit waardoor het water niet bepaal helder is...
maar volgende maand ga ik een bak op maat laten maken  :D
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2004, 21:29:05 door boris »

Offline Flapke

• 177
« Reactie #25 Gepost op: 09 juni 2004, 09:11:54 »
Of ze ze zien weet ik niet, ik weet ook niet of ze zinken of drijven, maar die van ons happen ook kleine vliegjes uit het water enzo.
Ze speuren ook regelmatig de bodem af maar aan verdrinkende slakjes wil ik ook niet denken ...

Ga je een aquarium op maat laten maken ? Ik ken iemand in Belgie die aquariums maakt op maat, hij is echt supergoed (knoeit geen molecuul kit). Hij maakt ze ook vaak in NL en is schijnbaar de goedkoopste. Voor ons heeft hij een bak gemaakt van 3 meter !

Offline Flapke

• 177
« Reactie #26 Gepost op: 09 juni 2004, 09:20:49 »
haha, ben niet echt wakker
waterslakjes die verdinken  ;D

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #27 Gepost op: 09 juni 2004, 09:40:58 »
haha, ben niet echt wakker
waterslakjes die verdinken  ;D

Nomen est omen?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #28 Gepost op: 09 juni 2004, 10:08:50 »
ik heb gister een stuk of 8 slakjes naar de bak met plantjes overgeheveld (ik heb veels teveel planten, dus een deel van de planten zit in een aparte bak, en mijn moeder vist daar af en toe een deel uit voor practica)
1 blijft er bij mijn guppen zitten, en die heet trijntje
de anderen kijken we nog even aan, misschien gaan er nog twee naar mijn moeder, want voor een profielwerkstuk wilden leerlingen kijken hoe waterleven reageert op bepaalde dingen, dan geef ik die gewoon ook een naam, en kunnen ze niet meer gevoerd worden

de anderen mag Bart wegvissen, en bij de schildpadden zetten, ik durf t zelf niet, maar t is wel een "betere" oplossing dan ze weggooien of in de sloot zetten (waar ze worden opgegeten door vissen die ik niet ken)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #29 Gepost op: 09 juni 2004, 13:14:55 »
slakkendoodmiddel (t bestaat)

En 't heeft ook nog eens een geniale naam (even losstaand van het feit dat het een walgelijk vergif is), tenminste die voor tuinslakken: Escar-go (snappie?).
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #30 Gepost op: 12 juni 2004, 23:53:25 »
Na een half jaar zoeken, gevonden waar je ze niet verwacht(bijenmarkt Hortus Leiden): twee geschikte bodembewoners. Niet zo gemakkelijk voor een koudwateraquarium. Het zijn kreeftjes die maximaal 7 cm worden en in vrede met de vissen kunnen leven. Handig omdat ze o.a. afval ruimen. Ze zullen ook wel aan het tuinieren slaan.

Aiko

« Reactie #31 Gepost op: 13 juni 2004, 00:08:14 »
He, was jij ook in de Hortus vandaag?
Ik ging voor de aldaar aanwezige cactusbeurs. Ik heb er daarvan ook twee mogen bekomen. Ik wist niet dat ze ook beestjes verkochten...

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #32 Gepost op: 13 juni 2004, 00:16:33 »
Grappig: ik dacht aan jou en dacht: "shit", had ik het maar eerder geweten dan had ik het gemeld aan Aiko. De marmerkreeftjes kocht ik op de bijenmarkt verderop in de Hortus.
Die melo en die ferocactus zal ik eens opzoeken. Ik kocht 2 levende steentjes. Hoe bloeien die, weet jij dat?
Was leuk: de bijenmarkt en er was even voorbij de kas met cactusverkopers een kweker aanwezig en die had leuke planten. Ik heb mij zwaar ingehouden. Wilde uiteindelijk toch artisjokken kopen, maar die was op één zielepootje na uitverkocht inmiddels.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2004, 00:21:53 door Lovelocker »

Aiko

« Reactie #33 Gepost op: 13 juni 2004, 00:40:25 »
Zo'n levend steentje - een Lithops zeer waarschijnlijk - bloeit met kleine blommen die tussen de twee venstertjes door verschijnen. Waarschijnlijk pas in het najaar of late zomer.

Ik heb mij ook ingehouden bij de beurs. Maar ik was ook met de trein, dus dan is dat verstandig. Ooit heb ik een joekel van een ferocactus vanuit Amsterdan naar Den Haag versleept in de trein, maar dat doe ik dit leven niet nogmaals. Bij andere beurzen in Zutphen, Nijmegen en Groenlo / Eibergen laat ik me meestal gaan, temeer ik dan over een automobiel kan beschikken.

Misschien zou je ook eens naar Arboretum Trompenburg in Rotterdam of de Hortus van de Vrije Universiteit in Amsterdam kunnen gaan, die hebben ook wel eens (water?)planten te koop die men zelf opgekweekt heeft of over, misschien ook specifiek wat jij zoekt?
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2004, 00:43:03 door Aiko »

Tamara

« Reactie #34 Gepost op: 21 juni 2004, 23:57:47 »
Jeetje, vegetariëriers met een aquarium.
Ik ben zelfs al zo ver(niet om jullie op de vingers te tikken hoor) ???, dat ik zelfs geen dieren meer houd in gevangenschap, die visjes die eigenlijk in een groot meer(of grote zee horen te zwemmen, zitten nu opgesloten in een klein rotbakkie(vergeleken met het grote gebied waar ze vandaan komen, verschrikkelijk toch?
Ik weet immers wel dat ze beter af zijn bij jullie in het aquarium, dan bij de walgelijke overvolle bakjes in de dierenspeciaalzaak.
Maar een dier in gevangenschap is en blijft een slechte zaak.
Alle dieren vrij!!

Offline Poek

• 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #35 Gepost op: 22 juni 2004, 00:02:22 »

Waarom eigenlijk?

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #36 Gepost op: 22 juni 2004, 00:06:20 »

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #37 Gepost op: 22 juni 2004, 00:07:20 »
Waarom eigenlijk?

omdat dat jij ook niet gevangen wilt zitten. Doe een ander dus niet aan wat je ook zelf niet wilt.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2004, 00:07:54 door Dr@gonfly »

Offline Poek

• 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #38 Gepost op: 22 juni 2004, 00:12:41 »
omdat dat jij ook niet gevangen wilt zitten. Doe een ander dus niet aan wat je ook zelf niet wilt.

Zijn alle wezens hetzelfde? Nee. Je argument is dus onzinnig. Wat voor jou prettig of onaangenaam is, hoeft dat voor een ander niet te zijn.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #39 Gepost op: 22 juni 2004, 00:14:41 »
Zijn alle wezens hetzelfde? Nee. Je argument is dus onzinnig. Wat voor jou prettig of onaangenaam is, hoeft dat voor een ander niet te zijn.
Ok, maar bij mensen kan je het tenminste vragen. Durf jij duidelijk antwoord te kunnen geven of een dier in een kooi het prettig vind?
Nu neemt men maar hun eigen antwoord en dat is dus dat ze hetzelf prettig ervaren en niet denken dat het dier het misschien niet prettig ervaart.