Vegatopia Forum

Aquariumliefhebbers hier?

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Aquariumliefhebbers hier?
« Reactie #140 Gepost op: 02 juli 2004, 09:59:06 »
De enige illegale actie (buiten mijn fietsersgedrag dan) die ik pleeg is lsterfnetten en wastrommels openzetten stiekum, als ik ze tegenkom. Ik hoop niet dat ik ooit betrapt wordt, maar ik kan gelukkig vrij hard rennen. Van mijn geweten mag dit, sterker: moet dit.
Maak vissen snel dood en eet ze op: geen probleem mee, maar al dat gemartel dat samengaat met sportvissen  :nooo:
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2004, 10:01:20 door Lovel¤cker »
de tuin: dat ben ik

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #141 Gepost op: 02 juli 2004, 10:42:43 »
Als ik mijn schildpadden bijvoorbeeld kattenvoer geeft, dan zitten daar bioindustrie dieren in. Als ik ze sprinkhanen voer en wormen uit de tuin dan zijn die dieren wel vrij geweest. Ook gezonder voer denk ik en dat geld ook een beetje voor de visjes die de vis krijgt, dat komt meestal niet uit de bioindustrie.
Je kan ook biologische kattenvoer kopen dan he :)
En de schildpadden verder ook biologische vlees en groenten geven. En sprinkhanen uit de tuin...hm...is dat biologisch?? :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Flapke

• 177
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #142 Gepost op: 02 juli 2004, 11:18:37 »
biologisch kattenvoer ga ik zeker kopen als dit op is. Ik heb ook al gevonden waar ik het kan kopen :)

Ik heb 1x een biologische kipfilet gekocht van 13 euro  
Helaas is alles zo duur dat ik dat dus echt niet altijd kan doen.

Groenten lusten ze niet, ik probeer het wel af en toe en wil ze eraan laten wennen. Ik ga binnenkort ook wat waterplanten kweken voor ze want die eten/slopen ze wel.

Met vissers heb ik ook altijd hele rare neigingen, meestal maak ik gewoon veel herrie als ik voorbij fiets maar ik vraag me af of het helpt (vissen weg jagen bedoel ik)

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #143 Gepost op: 02 juli 2004, 11:25:31 »
Groenten lusten ze niet, ik probeer het wel af en toe en wil ze eraan laten wennen. Ik ga binnenkort ook wat waterplanten kweken voor ze want die eten/slopen ze wel.
Wat voor schildpadden waren het ook al weer? Die roodwangschildpadden die hier zitten lusten alles vleesdingen, insekten, groente en fruit (appel) en vingers.  

Citaat
Met vissers heb ik ook altijd hele rare neigingen, meestal maak ik gewoon veel herrie als ik voorbij fiets maar ik vraag me af of het helpt (vissen weg jagen bedoel ik)
ehm denk het niet. De vissers in het water duwen is misschien wat effectiever  :devil:
Of als je jongere vissers ziet dan moet je even politie bellen. 9 van de 10 keer hebben die geen visakte. Krijgen ze een lekkere boete.
Hoewel dat ook eigenlijk niet helpt want dan gaan ze wel een visakte nemen en doorvissen... :-\

Ik snap nog niet dat vissen verboden is aangezien het geen redelijk doel betreft voor het lijden van de dieren, maar blijkbaar word het gedoogd. Stomme regering ook.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #144 Gepost op: 02 juli 2004, 11:33:52 »
Stomme regering ook.
Hoe oud ben jij?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #145 Gepost op: 02 juli 2004, 11:50:14 »
Stomme regering ook.
Hoe oud ben jij?

Want je vindt dat kindertaal?

Michael Johnson verklaarde het 'stom' (vertaling van stupid neem ik aan) te vinden dat hij een gouden medaille kwijtraakt (wegens doping van een teamgenoot), en die is heel stoer.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #146 Gepost op: 02 juli 2004, 11:57:44 »

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #147 Gepost op: 02 juli 2004, 11:58:25 »

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #148 Gepost op: 02 juli 2004, 12:02:00 »
Hoe oud ben jij?

???

Ja, moeilijke vraag he  :O

ja, als je mijn wijsheid neem, dan heb ik wel een oude ziel van duizenden jaren, maar mijn echte wettelijke leeftijd (van dit leven) is maar 20 kleine jaartjes... dus welke ik nou moet antwoorden :)

Offline Flapke

• 177
« Reactie #149 Gepost op: 02 juli 2004, 12:18:16 »
't zijn kieskeurige roodwangen en 1 geelbuik.
Ik gooi er ook wel een paardebloemblad of weegbree bij, af en toe nemen ze daar perongeluk een hapje van.

Goudwinde's lusten ze wel... , ik had er 1 de hele winter binnen omdat hij een kromme staart had en hij was gepakt door de padden. Beestje maanden verzorgd, staart was weer dicht, ik geloof dat ik hem 2 weken in de vijver heb zien zwemmen, nu niet meer ...

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #150 Gepost op: 02 juli 2004, 12:25:58 »
Hier krijgen ze dan wel eens appel of een stukje sla oid. Dat eten ze wel lekker op.

boris

« Reactie #151 Gepost op: 02 juli 2004, 12:30:50 »
die van mij krijgen alles waarvan ik denk dat het goed voor ze is.
dus sla tomaat enz.

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #152 Gepost op: 02 juli 2004, 12:36:46 »
ja, als je mijn wijsheid neem

Dan ben je snel klaar ja.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #153 Gepost op: 02 juli 2004, 12:37:50 »
Dan ben je snel klaar ja.

Je vergist je denk met de jouwe...
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2004, 12:38:36 door Dr@gonfly »

Tamara

« Reactie #154 Gepost op: 02 juli 2004, 23:17:36 »
Nog even terug komen over het LEVEND AAS in het aquarium gooien.

In de natuur heeft een vis nog de KANS om te ontsnappen aan een rover.

Maar in een aquarium gooien maakt ze absoluut kansloos..... :sadley:

Ik en mijn vader zijn ooit eens een keer in een dierenspeciaalzaak geweest waar ze ook Piranha's hadden.

Het beeld staats nog steeds op mijn Netvlies gebrand.

Een Piranha met zijn prooi in 1 Aquarium.

En de Piranha had nog geen honger, die zwom gewoon lekker relaxed rond, terwijl het visje in het nauw gedreven zat en gewoon kansloos was. :sadley:

Gelukkig heb ik niet gezien  wat er uiteindelijk met dat visje gebeurde, maar dat kun je natuurlijk wel raden...Afschuwelijk.

Het gekke is..., als ik je aan zou raden om die vis weg te doen vallen er bij jou geen slachtoffers meer.

Maar dan maakt die vis wel slachtoffers bij een ander.

Waar je ook voor kiest, het zal altijd de verkeerde keuze zijn.

Het is eigenlijk te hopen dat jouw vis uiteindelijk sterft, dat zal tientallen(of meer) vissenlevens kunnen besparen.

Maar goed, jouw vis kan het ook niet helpen dat hij een vleeseter is. Het zou ook erg zijn als hij sterft.

Ik wens jou hier heel veel sterkte mee, want ik begrijp dat dit erg tegenstrijdig is, het gaat helaas niet zoals jij het had gewild.

En inderdaad, nooit meer zo'n vis aanschaffen, dat is tot nu toe het beste wat je kunt doen.

Daar help je jouw vleesetende vis mee, maar ook al die onschuldige visjes die er niet om gevraagd hebben om gedood te worden. ;)

Tamara

« Reactie #155 Gepost op: 03 juli 2004, 17:03:46 »

Nooit de neiging gehad ze te duwen?  :devil:
Citaat

Nee, in mijn gedachtengang wel, ik heb wel eens een keer een  levende pier afgepakt van 2 jochies die stonden te vissen.
En heb verteld dat zo'n beestje ook gevoel heeft, maar daar reageerden ze niet echt op ik had eerder het gevoel dat ze erg geschrokken waren.

Daarna vroeg ik of ik die pier mocht hebben.

En die heb ik vervolgens ergens anders weer in het gras gelegd. ;)

Fabian

« Reactie #156 Gepost op: 03 juli 2004, 17:42:02 »
ah, je eerst quote-poging  :P

Tamara

« Reactie #157 Gepost op: 03 juli 2004, 19:11:35 »
Ahum......? Mijn tweede ;D

Beter opletten in het vervolg ;D

Offline Flapke

• 177
« Reactie #158 Gepost op: 07 juli 2004, 09:05:06 »
Met dat levend aas valt het bij ons wel mee. Het is een groot aquarium en er zijn veel verstopplekken. Slimme goudvissen houden het best lang vol. En als het moment dan daar is is het snel gebeurt.
Ze maken zelfs nog kans op overleving. Sommige visjes zwemmen over de overloop. Die belanden dan in de bioloog, als dat vaker gebeurt dan gaan ze in de vijver.

" Waar je ook voor kiest, het zal altijd de verkeerde keuze zijn.

Het is eigenlijk te hopen dat jouw vis uiteindelijk sterft, dat zal tientallen(of meer) vissenlevens kunnen besparen"

Bovenstaand vind ik een vreemde redenatie, moet ons ecosysteem op houden te bestaan dan ? Ik snap wel dat leed niet leuk is maar op de een of andere manier ontkom je er niet aan als je leeft.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #159 Gepost op: 07 juli 2004, 18:56:06 »
Ik ben zelf geen aquarium-liefhebber, ik vind vissen in bakjes nogal zielig. Maar: ik heb ooit voor een vriendin twee goudvissen opgevangen, daar heb ik toen wel een aquarium voor gekocht. Die zijn jaren geleden overleden. Ik heb het aquarium nog en ga nu weer een stel goudvissen van een collega overnemen, omdat ik vind dat hij er niet goed voor zorgt. Ze zitten in een kleine groen aangeslagen bak met te weinig water, en bijna geen planten. Ik heb aangeboden ze te adopteren en dat vond hij gelukkig goed :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light