Nog even terug komen over het LEVEND AAS in het aquarium gooien.
In de natuur heeft een vis nog de KANS om te ontsnappen aan een rover.
Maar in een aquarium gooien maakt ze absoluut kansloos.....
Ik en mijn vader zijn ooit eens een keer in een dierenspeciaalzaak geweest waar ze ook Piranha's hadden.
Het beeld staats nog steeds op mijn Netvlies gebrand.
Een Piranha met zijn prooi in 1 Aquarium.
En de Piranha had nog geen honger, die zwom gewoon lekker relaxed rond, terwijl het visje in het nauw gedreven zat en gewoon kansloos was.
Gelukkig heb ik niet gezien wat er uiteindelijk met dat visje gebeurde, maar dat kun je natuurlijk wel raden...Afschuwelijk.
Het gekke is..., als ik je aan zou raden om die vis weg te doen vallen er bij jou geen slachtoffers meer.
Maar dan maakt die vis wel slachtoffers bij een ander.
Waar je ook voor kiest, het zal altijd de verkeerde keuze zijn.
Het is eigenlijk te hopen dat jouw vis uiteindelijk sterft, dat zal tientallen(of meer) vissenlevens kunnen besparen.
Maar goed, jouw vis kan het ook niet helpen dat hij een vleeseter is. Het zou ook erg zijn als hij sterft.
Ik wens jou hier heel veel sterkte mee, want ik begrijp dat dit erg tegenstrijdig is, het gaat helaas niet zoals jij het had gewild.
En inderdaad, nooit meer zo'n vis aanschaffen, dat is tot nu toe het beste wat je kunt doen.
Daar help je jouw vleesetende vis mee, maar ook al die onschuldige visjes die er niet om gevraagd hebben om gedood te worden.