Heb jij wel eens een dier weggedaan die je 11 jaar kent?
??
-- Nee gelukkig niet en ik hoop dat ook nooit mee te hoeven maken.
-- Och Tamara het is echt niet mijn bedoeling je boos te maken.
-- Ik probeer je slechts te helpen.
Want nu voel jij je elke keer schuldig, verdrietig en ongelukkig als je erover nadenkt, dat lijkt me verschrikkelijk om mee te moeten maken en het is ook niet goed voor jouw gezondheid.
-- In mijn mail verweest ik ook een aantal keren naar je vader, ik heb er wel degelijk begrip voor maar jij en je ouders zijn de enige die de juiste keuzes voor de volgels kunnen maken.
Begrijp het ook eens van mijn kant.
-- ik doe m’n best, het lijkt mij ook heel moeilijk. Min of meer zit ik in hetzelfde schuitje, ik voel me ontzettend lullig als ik onze arowana gevangen zie in ons aquarium, alleen is daar helaas geen opvang voor te vinden. Vervoer naar een dierentuin overleeft hij waarschijnlijk niet, als ik de mogelijkheid heb krijgt hij een beter verblijf.
Het is al aan de orde geweest om ze weg te doen, maar de stap er naar toe is groot en moeilijk.
-- Maar de situatie zoals die nu is klinkt ook niet meer echt dragelijk voor jou, dat speelt toch ook mee in het maken van de keuze denk ik. Ik begrijp dat kiezen heel moeilijk is maar als je niet kiest, dan maak je toch een keuze, snap je ?
Ik zal er over nadenken, maar eerlijk gezegd doe ik dat al iedere dag.
-- Ik hoop dat je er voor jezelf uit komt.
Alleen:ik durf het niet aan!
Ben bang dat het dan niet goed met ze gaat.
-- Waarom zou het niet goed met ze gaan als ze beter (neem me niet kwalijk, dit is geen aanval maar de realiteit) verzorgd worden door ze meer tegemoet te komen in hun behoeftes ?
Mischien moet ik het er toch nog eens over hebben met mijn ouders, maar ik voel me dan zo'n verrader die naar 11 jaar opvoeding zijn vogels wegdoet.(en die van pa en Moe)
- Hoezo zou je een verader zijn als je kiest voor het welzijn van een ander ?
Ik wens je heel veel succes in het maken van een keuze, ik hoop echt dat je een oplossing vind die voor jullie allemaal acceptabel is.
In Veldhoven zit een papegaaien opvang, ik weet niet of ze echt heel goed zijn maar de dieren hebben mooie verblijven, je kan dan zelfs je eigen papegaai adopteren en je kan altijd kijken hoe het ermee is.
Sterkte ermee,