Vegatopia Forum

Vega's op tv/ Bekende vega's

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

proud-veggie

Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #460 Gepost op: 16 maart 2007, 22:02:56 »
Is dat nu op tv?

Offline Superguppie

  • ***
  • 322
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #461 Gepost op: 16 maart 2007, 22:05:10 »
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Wen-wen

Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #462 Gepost op: 16 maart 2007, 23:02:07 »
florien fischer (gtst)

IRL : Marly van der velden (speelt Nina Sanders in gtst)

proud-veggie

Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #463 Gepost op: 16 maart 2007, 23:14:09 »
is florien in het echt ook veggie?

Wen-wen

Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #464 Gepost op: 17 maart 2007, 07:16:57 »
Geen idee.. zover ik weet niet? (n de t.v serie in iedergeval wel)
Van Nina weet ik het wel.

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #465 Gepost op: 29 april 2007, 13:27:56 »
Voor degenen die naar Bones kijken: Emily Deschanel (Dr. Brennan) is een veganist
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #466 Gepost op: 29 april 2007, 14:33:37 »
cool :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #467 Gepost op: 29 april 2007, 17:53:19 »
In ER is een van de chirurgen (het karakter dus, van de acteur zelf weet ik niks) veganist. Tijdens een etentje nam hij Tofurky mee, en iemand vroeg of hij veganist was en toen zei hij iets van "Every surgeon should be one". Ik nam aan dat hij op het gezondheidsaspect doelde, maar evengoed erg cool dat zoiets erin zit.

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #468 Gepost op: 29 april 2007, 19:52:53 »
Peter Benton is in de serie ER vegetariėr (of veganist) en dr. Doyle (de actrice die de vegetarisch etende Sara speelt in CSI) volgens mij ook, maar die heb ik al eerder genoemd.
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #469 Gepost op: 02 mei 2007, 16:22:49 »
Victoria Koblenko :heart: schrijft vandaag in haar stukje in de metro iets over dat ze vegetarier is. Cool!
Alleen jammer dat ze wel bont draagt....

Edit: en op haar site vond ik het volgende stukje (vreemd genoeg vol met spelfouten):

Citaat
MacDonald's
Deze column werd door de Metro geweigerd. Om commerciele redenen...
McSchaamte

De dag dat ik een wereldverbeteraar wilde worden was de dag dat ik weigerde een dagje te bedienen voor het Ronald McDonald Fonds. Fast Food aansmeren voor het goede doel is in mijn woordenboek het ultieme voorbeeld van een contradictio in terminis.Ik koester de naive gedachte dat mijn kideren het spartaanse dieet van hun vader zullen overnemen en de twee gouden bogen alleen gaan associeren met de ondergrondse M. Die gedachte verbleek anel bij het idee dat ik een harteloze moeder zou zijn als ik mijnkind een verjaardagspartijtje van een vriendje zou moeten ontzeggen bij McDonalds. Er zullen immers genoeg andere ouders zijn die uit kostenbesparing de kinderen bij wijze van cadeau achter glas van de ballenbak stoppen. Deze ouders zullen dan ook niet de moeite nemen om het verjaardagspartijtje op een boerderij of een slachthuis te geven om te laten zien hoe ene koe een hamburger wordt.
Er is echter schrale troost. gewapend met voldoende lesmateriaal wacht ik mijn toekomstige kroost niet af en ga alle fast food zondaars te lijf met films als Super size me, waar een man bij wijze van een wetenschappelijk experiment een maand lang op McDonald“s dieet gaat onder toeziend oog van drie artsen. Wellicht in zijn geheel een overtrokken Michael Moorde achtige schets van de industrie, maar een aantal symptomen dat al halverwege het dieet optreedt zal u voortaan met een grote boog om de M doen tijden: impotentie, verslavingsverschijnselen, depressiviteit en niet te vergeten een cholesterolgehalte waar je spontaan een hartverzakking van krijgt.
De zelfkennis van de Amerikanen reikt pas echt ver met de verfilming van Fast Food Nation, een journalistiek hoogstandje van Eric Schlosser. De vinger wordt direct op de zere plek gelegd: de marketingstrategie van de fast foof industrie richt zich schaamteloos op de laagste inkomens die grotere risico“s lopen op overgewicht. Maar ook achter de toonbankvalt het sterkste merk ter wereld het een en ander te verwijten. Onderzoek van Schlosser wees uit dat hamburgers vaak sporen van koeienstront bevatten, omdat het vlees in het slachthuis wordt geprepareerd door vaak illegale, ongeschoolde Mexicanen, die voor een hongerloontje onder onmenselijke omstandigheden de koe tot uw hamburger moeten bereiden.
Voor wie dit te zware kost is heb ik in hetzelfde repertoire een tekenfilm in de aanbieding. binnenkort in premiere: Over the Hedge, waar Dreaamworks wel de verantwoordelijkheid neemt om kinderen een wijze les over fastfood te leren met een vrolijke noot uiteraard, want de dieren in deze tekenfilm lachen zich rot om de eetgewoontes van mensen.
Als u zich ook rot wilt lachen, moet u opletten op een dame in een trouwjurk bij de Mac. Mijn drama docent hamerde erop dat een goede acteur niet gebaat is bij enige vorm van zelfcensuur of schaamte. Aldus is er een test om erachter te komen hoe schaamtevrij je bent als acteur. Men neme een trouwjurk, improvisisattietalent en een beginnende actrice. Je gaat in vol ornaat naar de Mac en bestelt voor de denkbeeldige bruidegom en een heel even denkbeeldig huwelijksgevolg. Vervolgens om je gespleten persoonlijkheid en plein publique tentoon te stellen maak je volgens het scenario in je eentje aan tafel een kersvers huwelijksdrama!
De reden dat ik deze test nog niet heb volbracht is omdat ik eerst over een berg schaamte moet komen om naar Mc Donalds te gaan. Waarom de dramadocent per se de Mac bedoelde en niet een gezonder alternatief blijft en raadsel. maar als we elkaar er binnenkort treffen,weet u wat ik er doe. maar......wat is uw excuus
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2007, 16:30:03 door Marla »

Gargamel

Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #470 Gepost op: 18 mei 2007, 23:29:57 »
Woody Harrelson, Demi Moore en Bryan Adams zijn rawfoodist (en vegan).

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #471 Gepost op: 19 mei 2007, 00:15:08 »
Edit: en op haar site vond ik het volgende stukje (vreemd genoeg vol met spelfouten):

Dat is niet zo vreemd: BN-er columnisten zijn doorgaans aangenomen als columnist omdat ze een BN-er zijn, niet omdat ze het Nederlands beheersen of een goede column kunnen schrijven. Van deze column heeft ze geen geredigeerde versie, dus plaatst ze op haar eigen website haar eigen versie. Waarschijnlijk vallen de spel- en stijlfouten haar helemaal niet op.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2007, 00:15:26 door J@n »

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #472 Gepost op: 19 mei 2007, 08:55:30 »
Edit: en op haar site vond ik het volgende stukje (vreemd genoeg vol met spelfouten):

Dat is niet zo vreemd: BN-er columnisten zijn doorgaans aangenomen als columnist omdat ze een BN-er zijn, niet omdat ze het Nederlands beheersen of een goede column kunnen schrijven. Van deze column heeft ze geen geredigeerde versie, dus plaatst ze op haar eigen website haar eigen versie. Waarschijnlijk vallen de spel- en stijlfouten haar helemaal niet op.

Ja ik snap het idee wel dat BN-ers daar niet op letten maar zij studeert aan de universiteit dus dan zou je denken dat ze wel weet hoe ze even snel een spellingscheck over haar stukje moet gooien. Zeker als ze besluit om het stukje op haar website te zetten.

Aiko

Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #473 Gepost op: 19 mei 2007, 12:18:00 »
Niet dąt ze weet hoe het moet, maar dat ze het besef heeft dat het noodzakelijk is, vind ik meer een eigenschap die van belang is voor een universiteits student(e) in deze situatie. Kortzichtigheid en laksheid is een slechte eigenschap als je op universitair niveau bezigbent.

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #474 Gepost op: 26 mei 2007, 13:15:16 »
Ik las gisteren in de Metro dat Sophie Hilbrand momenteel pescotariėr is, maar dat ze 7 jaar vegetariėr is geweest.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #475 Gepost op: 26 mei 2007, 17:39:20 »
Ik weet niet of 'ie er al tussenstaat, maar Milo Ventimiglia (Jess uit Gilmore Girls) is vegetariėr volgens de Peta-lijst most sexy celeb vegetarian.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #476 Gepost op: 10 juni 2007, 22:59:35 »
In de Mike & Thomas show werd net gezegd dat Ruud de Wild een vegetariėr is.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Mirjamm

Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #477 Gepost op: 16 juni 2007, 23:04:13 »
Geen zin om al die pagina's door te lezen :P

P!NK

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #478 Gepost op: 17 juni 2007, 14:28:46 »
Ach het zal al wel lang en breed bekend zijn maar gister was Jan Terlouw in de huiskamer t.v show van t.v Gelderland te gast en toen werd hem gevraagd hoe hij nog zo fit en zo gezond kan zijn (lichamelijk en geestelijk) voor zijn leeftijd van 75 jaar. Toen vertelde hij over dat hij niet rookt, veel beweegt en vegetarisch eet. Niet zozeer vanuit principes (wel een beetje) maar vooral omdat hij het zoveel gezonder vindt!


Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #479 Gepost op: 17 juni 2007, 14:30:16 »
Geen zin om al die pagina's door te lezen :P

P!NK


Dat is echt zo'n tof wijf! Maakt tegenwoordig zulke geweldige nummers. 'Dear mister president' is al helemaal zo gewaagd!