Vegatopia Forum

Vega's op tv/ Bekende vega's

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #440 Gepost op: 26 januari 2007, 21:23:15 »
In Ranking the stars zei Victoria Koblenko dat ze vegetariër is! Raar dat ze dan bont draagt...

maar ze eet het niet op he ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #441 Gepost op: 26 januari 2007, 21:54:40 »
volgens mij at ze nog wel gewoon vis.

En bont (leer eigenlijk ook niet ;)) kan gewoon niet als vegetarier zijnde (vind ik).. tenzij je een vegetarisch dieet hebt vanwege gezondheidsredenen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #442 Gepost op: 26 januari 2007, 22:05:40 »
Dan zal ze het wel uit gezondheidsoverwegingen doen? Dat verklaart ook de vis...
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #443 Gepost op: 26 januari 2007, 22:11:31 »
Er zijn ook zo veel vegetariërs die leer dragen, dus waarom zou een bontdragende vegetariër/psco niet kunnen?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #444 Gepost op: 26 januari 2007, 22:14:28 »
Er zijn ook zo veel vegetariërs die leer dragen, dus waarom zou een bontdragende vegetariër/psco niet kunnen?

Dat zou onlogisch zijn.  :)
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2007, 22:15:07 door Draakje [zoekt Drakelien] »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #445 Gepost op: 26 januari 2007, 22:17:00 »
Ik vind het ook onlogisch dat mensen zo spastisch doen over walvissenvaart en bont, maar ondertussen wel elke dag vlees eten.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Aiko

Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #446 Gepost op: 26 januari 2007, 22:18:15 »
Er zijn ook zo veel vegetariërs die leer dragen, dus waarom zou een bontdragende vegetariër/psco niet kunnen?

Leer is een bijproduct van vlees. Bont is een primair product bij het fokken van bontdragende wezentjes. Dat is nogal een verschil (die opzich dan ook wel weer erg klein is, dat daarentegen ook). Bij het eerste geef je de fokkerijen van vlees 'slechts' een kleine financiele ondersteuning voor hun praktijken door een bijproduct van ze af te nemen en hen zo deels in staat te stellen nieuwe investeringen te doen nog meer (en efficienter...) vleesproductie te draaien. Bij de tweede is elke geldbesteding voor de volle honderd procent een financiele stimulans voor de fabrikant vooral door te gaan met de praktijken.

Heb ik nu al een punt gemaakt. Of moet ik daar nog even goed over nadenken? Er moet hier ergens een enorme touché inzitten...
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2007, 22:22:26 door Aiko »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #447 Gepost op: 26 januari 2007, 22:22:28 »
Ik zeg ook niet dat het logisch is, maar het kan toch zo zijn dat je je stukje vlees niet belangrijk genoeg vindt om er dieren voor om te laten brengen, maar dat je wel graag een bontjas wil?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #448 Gepost op: 26 januari 2007, 22:34:46 »
Ik vind het ook onlogisch dat mensen zo spastisch doen over walvissenvaart en bont, maar ondertussen wel elke dag vlees eten.

ja ook onlogisch ;) Maar ik bedoel.. ik zie iemand eerder tegen bont eerst zijn, dan vegetarier worden eerst. En verder ken ik geen vegetariers die niet tegen bont zijn.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #449 Gepost op: 26 januari 2007, 22:36:48 »
Er zijn ook zo veel vegetariërs die leer dragen, dus waarom zou een bontdragende vegetariër/psco niet kunnen?

Leer is een bijproduct van vlees. Bont is een primair product bij het fokken van bontdragende wezentjes. Dat is nogal een verschil (die opzich dan ook wel weer erg klein is, dat daarentegen ook). Bij het eerste geef je de fokkerijen van vlees 'slechts' een kleine financiele ondersteuning voor hun praktijken door een bijproduct van ze af te nemen en hen zo deels in staat te stellen nieuwe investeringen te doen nog meer (en efficienter...) vleesproductie te draaien. Bij de tweede is elke geldbesteding voor de volle honderd procent een financiele stimulans voor de fabrikant vooral door te gaan met de praktijken.

Heb ik nu al een punt gemaakt. Of moet ik daar nog even goed over nadenken? Er moet hier ergens een enorme touché inzitten...

leer is toch niet altijd bijproduct, want er zijn toch ook koeien alleen voor leer?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #450 Gepost op: 26 januari 2007, 22:39:54 »
Leer is een bijproduct van vlees.

Leer is echt geen bijproduct. Het is niet het hoofdproduct, maar dat maakt het ook weer niet automatisch een bijproduct. Leer is een van de onderdelen waarom ze daar geld mee verdienen. En als men ook minder leer koopt, dan kan het veel kosten in die sector.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #451 Gepost op: 26 januari 2007, 22:40:38 »
Maar ik bedoel.. ik zie iemand eerder tegen bont eerst zijn, dan vegetarier worden eerst.
Ja, en dat vind ik eigenlijk heel hypocriet. En als ik me niet vergis heb ik ooit iets van Victoria Koblenko gelezen waaruit bleek dat zij daar ook zo over dacht.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #452 Gepost op: 26 januari 2007, 22:42:21 »
leer is toch niet altijd bijproduct, want er zijn toch ook koeien alleen voor leer?
Bij sommige speciale leren kan het een hoofdproduct zijn van een geheel. En het schijnt dat in India vele koeien afgemaakt worden (in verschrikkelijke omstandigheden) juist vanwege het leer, wat ze exporteren naar Europa en VS.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #453 Gepost op: 26 januari 2007, 22:44:10 »
Maar ik bedoel.. ik zie iemand eerder tegen bont eerst zijn, dan vegetarier worden eerst.
Ja, en dat vind ik eigenlijk heel hypocriet. En als ik me niet vergis heb ik ooit iets van Victoria Koblenko gelezen waaruit bleek dat zij daar ook zo over dacht.

En was dat voor haar de reden om bont wel ok te vinden?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #454 Gepost op: 26 januari 2007, 22:49:57 »
De column ging er meer over dat ze niet snapte waarom al die mensen die gewoon vlees eten zo spastisch doen over haar keuze voor bont. Geloof ik, want het is lang geleden dat ik het las.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #455 Gepost op: 06 februari 2007, 20:05:01 »
Nicolette Kluijver (BNN, Spuiten&Slikken) vertelt in Vara TV Magazine geen vlees te eten.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #456 Gepost op: 09 februari 2007, 14:17:20 »
De column ging er meer over dat ze niet snapte waarom al die mensen die gewoon vlees eten zo spastisch doen over haar keuze voor bont.

Ja dat as idd de streking. Ze gaf an dat ze het idioot vind dat mensen het wel ok vinden om een der te doden om te eten mar niet vor het bont. terwijl waar zij vandaan komt ze die dieren niet doden voor het bont om er mooi bij te lopen maar voor de warmte. Er stond trouwens niet bij wat ze van estetisch bont vond.. maar ik kon haar gedachten gang wel volgen en gaf haar gedeeltelijk wel gelijk. Zeker omdat natuurlijk en groot deel van de nederlanders die hun vlees zo goedkoop mogelijk willen scoren er de grootste bek over hebben. waarom zou het ene fouter zijn dan het andere? (ik vind het allebei fout maar dat ter zijde) Ze wou gewoon aangeven dat er nuances aan te brengen zijn dat het niet zwart wit is
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #457 Gepost op: 21 februari 2007, 20:44:13 »
Heather teleurgesteld in PETA

AMSTERDAM - Heather Mills was kapot van verdriet toen dierenrechtenorganisatie PETA de samenwerking beëindigde zonder het voormalig fotomodel daarvan op de hoogte te stellen. Het zou de schuld zijn van haar voormalige stiefdochter Mary McCartney. Zij zou PETa hebben gedreigd niet langer voor ze te willen fotograferen als de soon to be ex-vrouw van haar vader nog langer betrokken zou zijn bij de organisatie...
 
In een interview vertelt Heather: "Ik werd nota bene op de hoogte gebracht door een vriendin van me. Ik vond het heel erg om op deze manier te horen dat ik me niet meer in hoef te zetten voor hun anti-bont campagnes."  

Pauls dochter Mary heeft naar verluidt tegen de organisatie gezegd dat ze alleen nog voor ze wilde werken als ze op hun beurt de relatie met Heather voor de 'I would rather go naked that wear fur' campagne zouden verbreken...

Vorig jaar raakte Heather in onmin met Paul en zijn kinderen door een bitter scheidingsgevecht te beginnen. Inzet van de strijd is de miljoenen die Paul verdiende met de Beatles.

http://www.telegraaf.nl/prive/59126811/Heather_teleurgesteld_in_PETA.html

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #458 Gepost op: 24 februari 2007, 22:45:42 »
Schrijver en kwekerij-eigenaar Peter Bauwens van De Nieuwe Tuin in Belgie is vegetarier:
http://www.groenboekerij.nl/content.asp?siteID=1&languageID=NL&pageID=6
http://denieuwetuin.be/inhoud.php

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #459 Gepost op: 16 maart 2007, 21:47:47 »
In Dragon's Den van de KRO zit Henk Keilman in het panel. Hij is voorzitter van de vegetariersbond en venture capitalist en investeerder,
http://dragonsden.kro.nl/dragons/henkkeilman.aspx