Vegatopia Forum

Vega's op tv/ Bekende vega's

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #420 Gepost op: 16 december 2006, 21:43:35 »
Jort Kelder
Of zou dat een pesco zijn?

NRC.Next van donderdag:

(Ga naar Kiwuya in Kenia met Kerst want...) 'De kreeften en krabben worde vers uit de indosche Oceaan opgevist en opgediend in een uitzonderlijk ontspannen entourage van hout, riet en ligkussens.'


(En verder in dat stuk:  'Vooral niet doen: Toch, tegen alle adviezen in kerst 'vieren'? Laat het een vegetarisch bacchanaal worden. Goeie kans dat de getrouwen na alle tofu en broccoli de kerstgedachte voorgoed uitbannen.' :heehee:
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #421 Gepost op: 17 december 2006, 10:34:49 »
Of zou dat een pesco zijn?

Ja, dat moet dan wel. Op Wikipedia stond een lijstje met bekende vegetariërs, waar Jort Kelder ook op stond, maar Prince stond daar ook op terwijl hij veganist is. Wikipedia gooit ons dus allemaal op een hoopje :-\
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #422 Gepost op: 17 december 2006, 10:38:32 »
Of zou dat een pesco zijn?

Ja, dat moet dan wel. Op Wikipedia stond een lijstje met bekende vegetariërs, waar Jort Kelder ook op stond, maar Prince stond daar ook op terwijl hij veganist is. Wikipedia gooit ons dus allemaal op een hoopje :-\
Ja, maar veganisten zijn ook vegetariers.

En je kan Wikipedia bewerken he?
« Laatst bewerkt op: 17 december 2006, 10:41:15 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #423 Gepost op: 17 december 2006, 10:51:38 »
Ja, veganisten vallen natuurlijk wel onder vegetariërs, maar ze zijn veel strenger in hun principes en moeten dus veel meer eten laten staan dan vegetariërs. Ik vind het dan wel nodig om dat onderscheid te maken. Wat dat betreft lijken vegetariërs en pescotariërs veel meer op elkaar.
Bedankt voor je tip trouwens! Ik wist helemaal niet dat je dingen kon veranderen. Ik ga meteen los! ;D
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #424 Gepost op: 17 december 2006, 11:46:14 »
Ja, veganisten vallen natuurlijk wel onder vegetariërs, maar ze zijn veel strenger in hun principes en moeten dus veel meer eten laten staan dan vegetariërs. Ik vind het dan wel nodig om dat onderscheid te maken. Wat dat betreft lijken vegetariërs en pescotariërs veel meer op elkaar.
Bedankt voor je tip trouwens! Ik wist helemaal niet dat je dingen kon veranderen. Ik ga meteen los! ;D

Er geldt hierbij inderdaad geen causaal verband. Veganisten zijn automatisch vegetarisch maar andersom niet. Maar ze kunnen dus gewoon onder de categorie vegetarisch worden geschaard dus in dat opzicht is Wikipedia correct.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #425 Gepost op: 23 december 2006, 19:09:39 »
Travis Barker moet van zijn artsen vlees eten, omdat hij zwakke botten heeft ...  ???


Thursday, October 05, 2006
NEVER DID NOTHING IN LIFE BUT STAY TRUE...
Current mood: :eh: anxious

SO AS OF NOW I WONT BE PLAYING ON SATURDAY WITH AM OR ANY OF THE UPCOMING +44 SHOWS. I HAD THE WORST PAIN IN MY ARM THE DAY AFTER WE FILMED OUR VIDEO AND I REALLY THOUGHT NOTHING OF IT. WE PLAYED FOR 8 HRS LIKE I USUALLY DO BUT I GUESS THIS TIME WAS DIFFERENT. I THEN PLAYED OUR ENTIRE EUROPEAN LEG OF OUR PROMO TOUR IN THE WORST PAIN I'VE EXPERIENCED EVER. I GOT X-RAYS IN LONDON BY AN URGENT CARE DOCTOR THAT SAID HE COULDNT DETERMINE WHAT EXACTLY HAD HAPPENED. WHEN I GOT BACK TO LA I SAW ANOTHER DOCTOR AND HAD EVERY TEST POSSIBLE TO SEE WHAT WAS GOING ON IN MY ARM. THE MRI/X-RAY SHOWED I'D BEEN PLAYING WITH A BROKEN ARM FOR 3 WEEKS AND OR POSSIBLE TUMOR IN MY ARM. IM AT A LOSS OF WORDS, JUST TAKING EVERYTHING ONE DAY AT A TIME. I'VE BEEN TOLD TO EAT MEAT AND CHANGE MY DIET(IVE BEEN VEGETARIAN FOR 16 YEARS) CAUSE ITS MAKING MY BONES WEAK. I NEVER THOUGHT I'D BREAK A BONE FROM PLAYING MY DRUMS TOO HARD/ TOO LONG...EVERYTHING HAPPENS FOR A REASON. I'M GONNA SPEND THE NEXT 6 WEEKS WITH MY BABIES AND PRODUCING....SEE YOU @ A SHOW SOON.

PS- IM ATTEMPTING TO LEARN THE SET WITH ONE ARM FOR +44 SHOWS SO DON'T COUNT ME OUT YET....I TRY FOR THE FIRST TIME TONIGHT:)


http://blog.myspace.com/immawinnerbaby
« Laatst bewerkt op: 23 december 2006, 19:10:00 door Hizikigrrrl »

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #426 Gepost op: 24 december 2006, 12:19:55 »
Travis Barker moet van zijn artsen vlees eten, omdat hij zwakke botten heeft ...  ???

Huh?? Ik wist niet dat er een verband was tussen het eten van vlees en het krijgen van osteoporose. Ik hoor vaak dat je sterke botten krijgt van soja --> kijk maar naar mensen in Azië; die hebben minder vaak last van osteoporose. Natuurlijk is dit geen onomstotelijk bewijs, omdat ze in meer opzichten anders dan wij leven, maar het zou er mee te maken kunnen hebben.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #427 Gepost op: 24 december 2006, 12:26:50 »
Misschien moet iemand Travis Barker even een bericht sturen dat die beter even een second opinion moet gaan vragen...
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #428 Gepost op: 27 december 2006, 11:10:18 »
20-12-2006 naar concert morrisey geweest.... jajajajajajajaaaaaaaaa en hij is natuurlijk ook vegetarier !  :)

Offline Kupu-kupu

  • **
  • 47
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #429 Gepost op: 03 januari 2007, 13:23:32 »
Tobey Maguire vertelt in The Tonight Show waarom hij vegetarier werd.
http://www.youtube.com/results?search_query=TheTonightShow

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #430 Gepost op: 03 januari 2007, 15:34:47 »
Ik wist niet dat Tobey Maguire ook een vegetariër was :heart:
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #431 Gepost op: 03 januari 2007, 15:39:28 »
Ik wist niet dat Tobey Maguire ook een vegetariër was :heart:

Veganist zelfs!
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #432 Gepost op: 03 januari 2007, 16:00:52 »
Veganist zelfs!

Ja? Ik hoorde alleen dat hij van groente hield. :heart: :heart:
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #433 Gepost op: 13 januari 2007, 23:34:50 »
Froukje Jansen (6pack, nu bij Llink en Net5) vertelt in de Elle van februari dat ze vegetarier is, maar dat ze haar kinderen zelf zal laten kiezen of ze wel of geen vlees willen.

brenda_lelie

Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #434 Gepost op: 13 januari 2007, 23:35:50 »
ze eet alleen wel vis, vertelde ze in een aflevering van llinke soep

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #435 Gepost op: 21 januari 2007, 18:08:12 »
Ik kwam er net achter dat de president van Zwitserland een vegetariër is die zich uitspreekt over dierenwelzijn. Echt goed! Er was trouwens ook een president (van een Oost-Europees land) die zelfs veganist was. Welk land was dat ook alweer en hoe heet die man?
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Kiwi

Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #436 Gepost op: 21 januari 2007, 18:22:17 »
Slovenië, Janez Drnovsek. Zie hier.

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #437 Gepost op: 21 januari 2007, 19:25:24 »
Oh, ja! Ik wist nog dat het land met een s begon ;)
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #438 Gepost op: 21 januari 2007, 19:44:26 »
Er was trouwens ook een president (van een Oost-Europees land) die zelfs veganist was.
De president van Slovenië :heehee:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #439 Gepost op: 26 januari 2007, 21:12:15 »
In Ranking the stars zei Victoria Koblenko dat ze vegetariër is! Raar dat ze dan bont draagt...
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)