Vegatopia Forum

Vondsten

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Johanna88

Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #60 Gepost op: 22 juli 2003, 21:51:35 »
Seitanbroodjes maar die zijn al genoemd :vork::yummie::hungry::kwijl:
Falafelballetjes van Florentin (ofzo)  
Knacks van Healthy Planet
Udon noedels
Quinoa Soba (gewone Soba is zo donker en smaakt zo boekweiterig)
Granenvlokken om je eigen muesli te maken
Vegan boter
Wilde spinazie
Rooktofu



Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #61 Gepost op: 22 juli 2003, 21:56:53 »
Knacks van Healthy Planet
Niet te (vr)eten, die dingen. Zowel gekookt als opgebakken.

Citaat
Quinoa Soba (gewone Soba is zo donker en smaakt zo boekweiterig)
Uhhh? Wat is een boekweiterige smaak?

Die moet ik ook nog eens proberen, soba. Volgens mij komt dat over een week of twee nog wel... Of was dat nou udon?

Citaat
Granenvlokken om je eigen muesli te maken
Of pap van te koken, dat ga ik van 't winter denk ik weer eens doen...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #62 Gepost op: 22 juli 2003, 22:03:55 »
Ik zag vandaag bij de natuurwinkel op de elandsgracht in Amsterdam, dat ze in de diepvries zakken met gemengd rood zomerfruit hadden liggen. Handig en lekker voor het maken van vruchtenshakes en smoothies e.d. :yummie:

 :kwijl: Bedankt voor de tip! Ik ga mn vriesvakje uitbikken en dat spul aanschaffen
,,,,فلافل

Johanna88

Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #63 Gepost op: 22 juli 2003, 22:18:48 »
Niet te (vr)eten, die dingen. Zowel gekookt als opgebakken.
Heeeerlijk!! Zowel gekookt als opgebakken. Mjummie Jummie.:yummie: Mijn moeder en 2 vriendinnen die ik ze ook heb laten eten vinden ze ook lekker. Smaken verschillen!

Citaat
Uhhh? Wat is een boekweiterige smaak?
Het smaakt naar boekweit. Das een graan. Die echte soba is van 100 % boekweit gemaakt. Die met quinoa is een deel boekweit, een deel tarwe en een deel quinoa.

Citaat
Die moet ik ook nog eens proberen, soba. Volgens mij komt dat over een week of twee nog wel... Of was dat nou udon?
Beide zijn minder melig dan spaghetti. Heel erg lekker! (wel duur)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #64 Gepost op: 22 juli 2003, 22:26:53 »
Uhhh? Wat is een boekweiterige smaak?
Het smaakt naar boekweit. Das een graan. Die echte soba is van 100 % boekweit gemaakt. Die met quinoa is een deel boekweit, een deel tarwe en een deel quinoa.
Tsja, de feiten ken ik en ik het ook wel eens boekweit geprobeerd (en gerst, gierst en quinoa ook) maar ik vond dat niet voor herhaling vatbaar en daarom kan ik me de smaak niet zo voor de geest halen. Ik heb wel ergens zo'n beeld van die jaren-70-geitenwollen-sokken-vegetariers met gierstschotels enzo, maar ik wist niet dat mensen dat nu ook nog vaak genoeg aten om het te kunnen herkennen ;)

Een beetje als Bart's opmerking over "Volkorensoep met havervlokken en linzensaus"... ;)

Niks mis met linzen trouwens ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #65 Gepost op: 23 juli 2003, 00:33:25 »
Die moet ik ook nog eens proberen, soba. Volgens mij komt dat over een week of twee nog wel... Of was dat nou udon?

Udon ;D. Hoewel mijn vaste merk eruit gaat geloof ik....

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #66 Gepost op: 23 juli 2003, 14:44:50 »
Hele lekkere mangojam en diksapjes. Hier in Duitsland heb ik bananenspread gevonden,maar weet niet of ze dat ook in Nederland hebben,maar dat zal wel.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #67 Gepost op: 24 juli 2003, 19:13:00 »
Kan het zijn dat ze harira in blik verkopen bij de turkse winkel?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Marcello

  • ***
  • 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #68 Gepost op: 25 juli 2003, 15:08:37 »
...Daarnaast is de Balsamico-Uien-Spread erg lekker.

Zal, als ik eraan denk, morgen een potje meenemen. Lekker op Turks brood  :kwijl:

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #69 Gepost op: 27 juli 2003, 13:14:45 »
In de wereld winkel kun je van die lekkere sausjes kopen in flesjes.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

willem1940

Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #70 Gepost op: 27 juli 2003, 14:09:49 »
Allochtone winkels hebben vaak spannende sausjes.
En vergeet de steeds wisselende aanbiedingen bij Xenos niet.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #71 Gepost op: 30 juli 2003, 23:46:19 »
Gisteren kwam ik veganistische salami en smeltkaas tegen in de Natuurwinkel. Van een of ander nieuw Duits merk waarvan de naam me alweer ontschoten is. En ze hadden ook nog leverworst, die ze 'levenworst' hadden gedoopt. Lachen, wat?

Ik had van Saena vegasalami gehad. Merk weet ik niet, maar het heette in ieder geval vegalami. Uh, geloof ik...
Wel lekker op zich!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #72 Gepost op: 31 juli 2003, 11:22:51 »
In een biowinkel hier in Leiden.

Offline Helena

  • ***
  • 159
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #73 Gepost op: 31 juli 2003, 14:07:12 »
Gisteren kwam ik veganistische salami en smeltkaas tegen in de Natuurwinkel. Van een of ander nieuw Duits merk waarvan de naam me alweer ontschoten is. En ze hadden ook nog leverworst, die ze 'levenworst' hadden gedoopt. Lachen, wat?

Ik had van Saena vegasalami gehad. Merk weet ik niet, maar het heette in ieder geval vegalami. Uh, geloof ik...
Wel lekker op zich!

weet je toevallig waar ze dat gekocht heeft?? ben echtal zo lang op zoek naar salami....

De Natuurwinkel in Bussum had er nog nooit van gehoord, maar ze zijn het op gaan zoeken (en ze hebben er meteen een aantal besteld):

Het merk is Topas van Kroon/Odin, en het zijn vegan plakjes in een verpakking van 100 gr. Morgen krijgen ze ze binnen, dus ik ben heel benieuwd (ook naar wat ze kosten).
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2003, 14:07:34 door Helena »
Van leven ga je dood

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #74 Gepost op: 31 juli 2003, 15:01:53 »
Nouw. Ik ken dus twee soorten. Plakjes salami inderdaad. En een salamiworst.

Offline Helena

  • ***
  • 159
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #75 Gepost op: 31 juli 2003, 23:55:02 »
Die zit aan de Huizerweg 17 (035-6981515). Maar neem je ajb niet de hele voorraad mee  ;)? Ze hebben nl. maar 6 pakjes besteld, dus als ik morgenochtend daar heen ga, zou het leuk zijn als er nog wat was, hihi.
Trouwens, als je gaat, neem dan je portemonnee maar mee, het is nl. een supermarktje (pietsie groter dan die in Amsterdam), en ik raak er nooit uitgekeken.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2003, 23:55:35 door Helena »
Van leven ga je dood

Offline Helena

  • ***
  • 159
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #76 Gepost op: 01 augustus 2003, 14:55:21 »
Ik heb net 2 pakjes salami gehaald in de Natuurwinkel en natuurlijk meteen mijn boterham ermee belegd. Het smaakt heerlijk, maar het ziet er niet echt uit als salami, meer als gelardeerde boterhamworst. Maar toch, heel smaakvol!!
Van leven ga je dood

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #77 Gepost op: 01 augustus 2003, 20:11:57 »
Mientje, jij zocht toch iets wat op bacon leek?

Van Topas verkopen ze ook Indiase maaltijden. Als je die stukjes goed bakt, krijg je een speksmaak en bite. Ik kan de thread niet zo snel vinden, had het daar al neergezet, maar ik zeg het nog maar even voor het geval je het niet gelezen had.

Edit: Is de bacon-thread verwijderd??


De Jaipur maaltijd van Topas lijkt dus op spek.

En welke plakjes heb je nou besteld, Helena? Ik zie geen vegalami op de Topas site.


« Laatst bewerkt op: 01 augustus 2003, 20:25:38 door Hizikigrrrl »

Offline Helena

  • ***
  • 159
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #78 Gepost op: 02 augustus 2003, 01:08:10 »
Die plakjes heten geen vegalami, ze heten: Wheaty - plakjes Salami. Er staat ook een URL op de sticker, nl. www.wheaty.de. Ik heb even gekeken, de plakjes staan er niet bij, maar die worstjes, hmmmm, die zien er heerlijk uit.
Ik ga morgen in ieder geval een broodje gezond maken, lekker ouderwets met iets dat voor salami doorgaat, maar wel heel lekker is.
Van leven ga je dood

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #79 Gepost op: 02 augustus 2003, 17:42:22 »
ik heb het vandaag in de natuurwinkel gezien. Ik dacht dat het heel erg qua uiterlijk op echte salami zou lijken, maar dat vond ik erg meevallen, dus da's al weer een plus, maar ik voel me toch niet erg aangetrokken het te kopen.
,,,,فلافل