Vegatopia Forum

Vondsten

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #40 Gepost op: 26 juni 2003, 07:39:13 »
Ik heb wel eens een verse, onbewerkte olijf geprobeerd te proeven. Niet zo best.
Olijven zijn zo van de boom toch giftig?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Marcello

  • ***
  • 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #41 Gepost op: 26 juni 2003, 09:55:02 »
Ja, Marcello, pistachenootjes zijn gunstig in Marokkaanse winkels.
Duiken nu de Iranese op, dat  l a n g e  model?

Nee, het zijn juist kleine nootjes. Een stuk kleiner dan uit de supermarkt.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #42 Gepost op: 26 juni 2003, 10:23:45 »
Hmmm, ik kreeg gister van m'n moeder 3 mooie flesjes van de wereldwinkel. Piri piri, Kaapse saus en iets heel erg roze.... iemand een idee waar ik het bij kan gebruiken?

femke

Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #43 Gepost op: 26 juni 2003, 12:02:12 »
Ik had laatst die Kaapse saus ook, en die is erg lekker! Ik had ´m gebruikt in een heel snel rijstgerecht (met ui, knoflook, sperziebonen, tofu en nog een blikje tomatenblokjes erbij).
Het is gewoon lekker door groente en past goed bij rijst, het is licht pittig. Ik had het dus nog gemend met een blikje tomatenblokjes, omdat het anders te weinig was voor met zijn 2-en.

Die piri piri-saus is geloof ik scherper?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #44 Gepost op: 26 juni 2003, 12:51:41 »
De Kaapse Pastasaus gebruik ik bij de pasta.

De Piri Piri is heel pittig. Goed voor een beetje door de saus bij tofu-gerechten enzo. Of om een burger-mengsel wat pittiger te maken.

Dat roze is iets met bieten, toch?


femke

Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #45 Gepost op: 26 juni 2003, 13:15:37 »
Is het pastasaus dan? Oeps, niet goed opgelet. Ik vond het meer bij rijst passen, ik denk vanwege het licht zurige/ pittige. Nou ja, is natuurlijk weleens wat anders over de pasta :). Maar ik vond het dus in ieder geval ook erg goed te doen met tofu en groente over de rijst.

femke

Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #46 Gepost op: 26 juni 2003, 17:15:06 »
Ik zag vandaag bij de natuurwinkel op de elandsgracht in Amsterdam, dat ze in de diepvries zakken met gemengd rood zomerfruit hadden liggen. Handig en lekker voor het maken van vruchtenshakes en smoothies e.d. :yummie:

Ga het zaterdag uitproberen. Ik weet alleen niet of ze het in andere winkels ook hebben, want dit is nogal een hele grote winkel. Ik heb ze in de natuurwinkel dichter bij mij in de buurt nooit gezien.

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #47 Gepost op: 26 juni 2003, 18:05:59 »
Hmmm, ik kreeg gister van m'n moeder 3 mooie flesjes van de wereldwinkel. Piri piri, Kaapse saus en iets heel erg roze.... iemand een idee waar ik het bij kan gebruiken?
Of ... je leest gewoon de etiketjes ...  :P

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #48 Gepost op: 26 juni 2003, 19:10:01 »
Ik zag vandaag bij de natuurwinkel op de elandsgracht in Amsterdam, dat ze in de diepvries zakken met gemengd rood zomerfruit hadden liggen. Handig en lekker voor het maken van vruchtenshakes en smoothies e.d. :yummie:


Niet bio, maar de AH heeft het ook. Ligt bij het sorbetijs.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #49 Gepost op: 26 juni 2003, 19:30:34 »
Provamel ijs
Seitanworstbroodjes
Quinoapasta
De patés van Abinda
biobrood van de wroeter

willem1940

Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #50 Gepost op: 26 juni 2003, 19:33:54 »
Bijna alle sauzen gaan goed bij zowel pasta als rijst of andere gekookte granen, ook bij gierst of couscous. Advies: niet mengen/prakken maar dippen, vakkenbord of bordrand garneren en per iedere hap nieuwe smaak-combinaties van hooguit-3 bedenken/vinden.

ellen

Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #51 Gepost op: 26 juni 2003, 19:48:38 »
Naast eten koop ik vaak gelukspoppetjes bij de Toko :)

verder bij de Aziatische toko:

kruiden en bouillonblokjes en vegetarische oestersaus.
en soms een stukje kwee lapis.

femke

Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #52 Gepost op: 26 juni 2003, 20:09:22 »
Ik zag vandaag bij de natuurwinkel op de elandsgracht in Amsterdam, dat ze in de diepvries zakken met gemengd rood zomerfruit hadden liggen. Handig en lekker voor het maken van vruchtenshakes en smoothies e.d. :yummie:


Niet bio, maar de AH heeft het ook. Ligt bij het sorbetijs.

Ik heb gekeken, maar mijn AH (terwijl die toch niet echt klein is), heeft het niet :cry:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #53 Gepost op: 26 juni 2003, 20:52:51 »
Niet bio, maar de AH heeft het ook. Ligt bij het sorbetijs.
Ik heb gekeken, maar mijn AH (terwijl die toch niet echt klein is), heeft het niet :cry:


Tssk... Anders vraag je of ze het willen bestellen? Ze hebben in Zutphen geloof ik 3 soorten. Het zit in een grote ovale doorzichtige plastic bak.


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #54 Gepost op: 27 juni 2003, 11:23:51 »
Hoe zit het eigenlijk met de voedselveiligheid van producten van de toko's etc? Zijn daar nog regels voor of mag alles zo maar ingevoerd worden? En qua bespotenheid? In andere landen zijn nog gif-soorten toegestaan die hier verboden zijn.




Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #55 Gepost op: 27 juni 2003, 11:38:42 »
De EU mag natuurlijk geen eisen stellen aan de manier waarop producten in andere landen gemaakt worden.
Ze mogen echter wél eisen stellen aan producten die hier verkocht worden. De producten in de toko moeten dus net zo goed als Nederlandse producten aan de warenwet voldoen.
Of ze dat ook daadwerkelijk doen is natuurlijk vers twee, maar ik lees eigenlijk nooit iets over massale voedselvergiftingen tgv tokobezoek, of massale product-recalls.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

femke

Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #56 Gepost op: 27 juni 2003, 11:38:59 »
Goede vraag! Dat is ook waarom ik nog steeds een beetje aarzel om daar (veel) te kopen... Ik vind het namelijk erg belangrijk dat er weinig met gif gewerkt wordt enzo. Zou eigenlijk het liefst alles biologisch kopen (maar ja, nog en arme student hè).

Ik weet dus alleen het antwoord niet...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #57 Gepost op: 28 juni 2003, 20:37:04 »
en soms een stukje kwee lapis.

Spekkoek dus! Jammie!
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2003, 20:38:12 door Hizikigrrrl »

willem1940

Re:Vondsten in de toko en Wereldwinkel!
« Reactie #58 Gepost op: 09 juli 2003, 22:26:41 »
Niet echt "allochtoons" maar wel apart:

Simpele party-crackertjes van Italiaans merk "Del Ser" (of delser, zie www.delser.com ).

Blijkens opschrift bereid met olijfolie en rozemarijn.

Ze lagen bij Xenos in de aanbieding en ik had er véél meer mee moeten nemen want zullen bij mijn volgende bezoek wel mooi uitverkocht zijn.

Zo lekker dat het bijna zonde is om er nog iets van beleg op te doen.

Een beetje olijfolie en wat rozemarijn kun je toch ook wel aan een brooddeeg toevoegen, denk ik.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vondsten in de biowinkel!
« Reactie #59 Gepost op: 22 juli 2003, 20:04:29 »
De salmiak en sinaasappel lollies van Candy Tree! De cassissmaak is ook lekker :)