Vegatopia Forum

Vegan zonder peulvruchten

Offline Apraxia

• 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegan zonder peulvruchten
« Reactie #20 Gepost op: 05 december 2004, 18:59:22 »
Het is mijn verantwoordelijkheid als gastheer om jou een bevredigende maaltijd voor te zetten. Als jij na afloop onmiddelijk de veganistische equivalent van twee frikandellen uit de muur gaat halen omdat je lichaam voelt dat het iets te kort komt, zou ik mij daar rot over voelen.
Lieve Bart ik eet dagelijx zoveel pindakaas dat dat met die eiwitten heus wel goed zit.

Je mag trouwens noten in mijn eten stoppen (ik betaal ze dan wel) en ook heus wel de bewerkelijke tempeh en tofu. Dat zijn wel peulvruchten maar die zijn vermomd dus dat telt niet. Dat heeft niet meer de structuur/melige smaak van een boon.

Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #21 Gepost op: 05 december 2004, 19:25:20 »
Als jij na afloop onmiddelijk de veganistische equivalent van twee frikandellen uit de muur gaat halen omdat je lichaam voelt dat het iets te kort komt, zou ik mij daar rot over voelen.
Hoe kom je bij die onzin?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #22 Gepost op: 05 december 2004, 19:45:31 »
Als jij na afloop onmiddelijk de veganistische equivalent van twee frikandellen uit de muur gaat halen omdat je lichaam voelt dat het iets te kort komt, zou ik mij daar rot over voelen.
Hoe kom je bij die onzin?
Met al die linzen die jij naar binnen stouwt kun je je natuurlijk helemaal niet inleven in een eiwittekort  ;)

(Of bedoel je dat er helemaal geen vegan frikandellen uit de muur te halen vallen?)

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #23 Gepost op: 05 december 2004, 19:47:27 »
Ik bedoel dat "je lichaam voelt dat het iets te kort komt". Dat klinkt mij als wetenschap van het niveau modedieet in de oren.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #24 Gepost op: 05 december 2004, 19:49:54 »
Nou ik vind dat wel logisch eigenlijk.

Ik heb na een weekendje feesten altijd een enorme zoutbehoefte. Sjips en patat dus :)
Is theoretisch geloof ik nog redelijk onderbouwd ook dat zout goed is na het terroriseren van je hersencellen/vocht.

overanalizing

« Reactie #25 Gepost op: 05 december 2004, 19:56:09 »
Ik bedoel dat "je lichaam voelt dat het iets te kort komt". Dat klinkt mij als wetenschap van het niveau modedieet in de oren.

Ik meen ook wel signalen van m'n lichaam te herkennen. Onder andere met eiwitten, maar ook als ik weer een hele tijd geen fruit heb gegeten.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #26 Gepost op: 05 december 2004, 19:56:52 »
Zout en water kan ik me voorstellen. Maar hoe "weet" je lichaam dat het een frikadel nodig heeft terwijl het ook eiwitten uit een boterham kan halen?

Fabian

« Reactie #27 Gepost op: 05 december 2004, 20:07:36 »
Misschien moet je er wat mee doen? Vlees eet je ook niet zonder kruiden, marinade.. enz.

Een goed stuk vlees heeft niets meer nodig dan een beetje zout, maar dat doet er nu niet toe.

Wat is dan een goed stuk vlees? Wat mijn ervaring is van toen ik vlees at:
gehakt -> zonder kruiden en ketchup: weeïg
draadjesvlees -> weeïg
schnitzel -> ok, dankzij het korstje
karbonade -> goor
verse/rookworst -> ok, dankzij allemaal chemische troep
kip -> smakeloos
lever -> goor!!
biefstuk -> ok, met een beetje zout en peper

Ik heb niet alle vleessoorten gehad, maar mijn ervaring met vlees is niet beter dan met plantaardige eiwitbronnen. Je kunt wel de boel lopen afkraken met je kokservaring, maar er is zo'n heel mooi spreekwoord:

over smaak valt niet te twisten.

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #28 Gepost op: 05 december 2004, 20:23:51 »
Zout en water kan ik me voorstellen. Maar hoe "weet" je lichaam dat het een frikadel nodig heeft terwijl het ook eiwitten uit een boterham kan halen?
Niet zo letterlijk joh! Ben je ongesteld?

(en nu geen ijzergrapjes)

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #29 Gepost op: 05 december 2004, 20:31:16 »

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #30 Gepost op: 05 december 2004, 21:37:31 »
Moet ik dit écht gaan uitleggen?  :-\

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #31 Gepost op: 05 december 2004, 21:58:17 »
Dat mag, maar volgens mij neem je mij te letterlijk als ik het over frikadellen en boterhammen heb.