sjonge jonge jonge, logde ik in om hier eens een vraag te stellen, kom ik deze 'discussie' tegen. Yeah, laten we alle kinderen die vlees eten eens afbekken. En hoezo (wie zei dat ook alweer?) trekken álle kinderen vliegen vleugels uit en blazen kikkers op? Dat heeft nog geen van mijn kids gedaan. Dus zo 'normaal'? Dat heb ik ook nooit gedaan hoor. Jullie wel?
Hoi Grollie,
Ik was degene die zei dat kinderen vliegen vleugels uittrekken en kikkers opblazen. Ik heb vast niet goed uitgelegd wat ik bedoelde. Ik maakte juist een compliment aan de ouders hier, die hun kinderen opvoeden zodat die kinderen zich niet kunnen voorstellen dat ze dieren mogen pesten of kwaad doen. Maar ik heb vroeger op het schoolplein tranen met tuiten gehuild om jongens die kikkers opbliezen in de pauze. Iedereen er omheen, lachen man. En de leraar die dan vindt dat je je aanstelt, het is maar een kikker. Ik kom uit een boerendorp waar men niet echt vriendelijk was voor dieren, katjes verdronk of de hersenen insloeg etc. De kinderen uit mijn klas vonden dat heel erg normaal en deden er aan mee. Meisjes vonden het een beetje griezelig, maar niet dramatisch. Dat kun jij je misschien niet voorstellen, maar misschien ben je ook niet in zo'n omgeving opgegroeid waar dat normaal was. Ik heb het daar als kind ontzettend moeilijk mee gehad, met mijn medekinderen die dit soort dingen deden, en het is geloof ik het enige nare wat ik me van mijn jeugd kan herinneren, dat ik niet kon begrijpen dat het normaal was om dieren dood te maken.
Ik zou het echt jammer vinden als je hier niet terug kwam en wil best mijn nare kinderherinneringen in het cafe spuien (hmmm, wat ik eigenlijk al regelmatig doe "vroeger was het helemaal niet beter...")