Vegatopia Forum

Opvoeden voor dummies

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Opvoeden voor dummies
« Reactie #20 Gepost op: 10 december 2003, 11:27:18 »
Het feit dat Maud zegt dat ze zo'n opmerking niet zou pikken (daar komt het volgens mij op neer) is niet bepaald kritiek op een kind van zes, lijkt me. Ze heeft hooguit andere ideëen over opvoeden dan andere mensen hier.

De beste opvoeding is anticonceptie, dat vat haar mening vast wel goed samen :)

Citaat
Maar nu blijkt maar weer dat zodra het om kinderen gaat niets mag. Heel jammer dat jullie ook zo zijn...

Niemand heeft haar postings weggehaald toch? En Apraxia geeft niets voor niets een knipoog.

Overigens heb ik geen behoefte aan een moderatorsfunctie en wens ik Cyber een lang en gelukkig leven met Maud en zonder kinderen toe :)

Offline maud

• 373
  • Geslacht: Vrouw
Opvoeden voor dummies
« Reactie #21 Gepost op: 10 december 2003, 11:27:37 »
Waar je volgens mij uit mag concluderen dat Christiaan zich bedacht en dit dus eigenlijk niet wilde zeggen of op zijn minst niet op die manier...  ;)

Vooruit dan maar weer... excuses aanvaard :P
« Laatst bewerkt op: 10 december 2003, 11:27:52 door Maud »

Offline Christiaan

• 10.293
Opvoeden voor dummies
« Reactie #22 Gepost op: 10 december 2003, 11:28:50 »
Waar je volgens mij uit mag concluderen dat Christiaan zich bedacht en dit dus eigenlijk niet wilde zeggen of op zijn minst niet op die manier...  ;)
Ja, ja, jij hebt helemaal gelijk, natuurlijk.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline nicky_too

• 947
Opvoeden voor dummies
« Reactie #23 Gepost op: 10 december 2003, 11:33:23 »
Ja, ja, jij hebt helemaal gelijk, natuurlijk.

En waarom dat sarcastische toontje? (of lees ik je nu verkeerd?)

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
Opvoeden voor dummies
« Reactie #24 Gepost op: 10 december 2003, 11:51:07 »
*Zucht*

Ik heb het al eerder proberen duidelijk te maken, hou nou alsjeblieft eens op ermee.

Toen het www.kindervrij.nl forum nog openbaar was heb ik er vaak gelezen. Ik was het niet oneens met sommigen daar. Iedereen moet voor zichzelf weten hoeveel kinderen hij of zij wenst te krijgen of dat 0 of 10 is, en het is erg vervelend dat mensen er op aangesproken worden als wat zij beslissen buiten het gemiddelde valt. De mensen daar vonden het niet leuk als er weer eens zo'n moeder langskwam om ze voor gek uit te maken, net zoals het hier is als een vleeseter komt stoken, en op grootgezin.nl is als iemand van de clubvantienmiljoen.nl het nodig vind om zijn mening te geven. Waarom gaan mensen die hebben aangegeven niks met kinderen te hebben in op een vraag van een ouder? En dan nog raar opkijken als je "op je vingers getikt" wordt.

Ga nou gauw heen zeg, zeik op dat kindvrijforum over kinderen, niet in een draad waar een ouder hulp vraagt om een kind zo goed mogelijk vegetarisch op te voeden.

*pffft*
:witch2:

Offline nicky_too

• 947
Opvoeden voor dummies
« Reactie #25 Gepost op: 10 december 2003, 11:55:54 »
Waarmee Artemis dus in feite zegt dat als je geen kinderen wilt, maar wel vega bent, je toch niet mee mag denken over zo'n vraag. Sluit dat forum dan gewoon af. Laat mensen met kinderen een keer extra inloggen of zo. Dan ben je van de rest van de mensen (zonder kinderen) af.

Is dit het nou echt allemaal waard?

Maud zei eigenlijk niets verkeerds, maar ze wordt wel aan alle kanten besprongen. En dan begin jij over kindervrijen en gezeur over kinderen? Daar gaat het hier helemaal niet om.

In mijn ogen is de reaktie van sommige mensen richting Maud beneden peil en daarom reageer ik in deze draad. Normaal lees ik dit forum helemaal niet, eigenlijk.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Sil

• Godswonder
  • 452
Opvoeden voor dummies
« Reactie #26 Gepost op: 10 december 2003, 13:27:24 »
Waarmee Artemis dus in feite zegt dat als je geen kinderen wilt, maar wel vega bent, je toch niet mee mag denken over zo'n vraag. Sluit dat forum dan gewoon af. Laat mensen met kinderen een keer extra inloggen of zo. Dan ben je van de rest van de mensen (zonder kinderen) af.

Daar ben ik het niet mee eens: Artemis zegt dat je niet moet zeiken over kindvrij in een draad over het vegetarisme bijbrengen aan kinderen.

Gezeik over kindvrij of niet hoort trouwens in het cafe.

En ik vind ook niet dat het zin heeft als mensen die geen kinderen willen en er verder ook geen verstand van hebben reageren in een draad als deze met een opmerking als die van Maud. (edit:) want dat leidt alleen maar tot zinloze discussies als deze.

En als moderator zeg ik nog maar weer eens: ontopic a.u.b. !!
« Laatst bewerkt op: 10 december 2003, 13:28:19 door Sil »
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Opvoeden voor dummies
« Reactie #27 Gepost op: 10 december 2003, 14:36:28 »
Ik zou trouwens niet kunnen lachen als een kind dat zou zeggen.
Jezus, wat zijn jullie een stelletje zuurpruimen met mekaar!  >:(

:-[ sorry ....
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sander

• 5.528
Re:Opvoeden voor dummies
« Reactie #28 Gepost op: 10 december 2003, 15:24:31 »
Het feit dat Maud zegt dat ze zo'n opmerking niet zou pikken (daar komt het volgens mij op neer) is niet bepaald kritiek op een kind van zes, lijkt me.

Yeah, right.

Als je geen verstand hebt van auto's, en je gaat vervolgens op een auto-forum mee zitten lullen, dan moet je er ook niet gek van opkijken als je op een gegeven moment op je vingers wordt getikt. En dat heeft helemaal niks te maken met dat niets mag als het over kinderen gaat'. Jammer dat je de mensen hier zo bestempelt.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline bart

• 2.585
« Reactie #29 Gepost op: 10 december 2003, 15:31:52 »
Okeej, nooit gedacht dat ik het nog eens voor Maud op ging nemen...

Stel dat de kleine Julian had gezegd: 'Ik wil niet mee naar oma, want oma is een stomme trut!'
-Mijn zusje van zes is toevallig dol op haar oma, maar dit soort taal flapt er nog wel eens uit.

Dat zou dan een opvatting zijn waar J@n bestraffend op zou reageren, omdat hij zijn moeder juist heel aardig vindt, en weet dat oma veel van haar kleinzoon houdt.

Zo heeft denkbeeldige moeder Maud dieren hoog (misschien iets te hoog) in het vaandel staan, en zal ze bestraffend op een opmerking van haar dochtertje reageren.

Edit: ondoordachte opmerking. Mea maxima culpa.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2003, 16:21:07 door bart »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #30 Gepost op: 10 december 2003, 18:01:09 »
Sorry, maar ik geloof dat het grapje tussen Jan en zijn zoontje een beetje verloren gaat.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

ellen

« Reactie #31 Gepost op: 10 december 2003, 18:03:47 »
Sorry, maar ik geloof dat het grapje tussen Jan en zijn zoontje een beetje verloren gaat.

hihi

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #32 Gepost op: 10 december 2003, 19:20:09 »
Ik vind dit een heel vervelende discussie, met name doordat ik hem heb uitgelokt door persoonlijke dingen te vertellen. Misschien had ik dat beter niet kunnen doen.

Wat ik er nog over kwijt wil, is dat ik dit forum heb opgezet met het idee dat het een contactenforum zou zijn voor ouders van kinderen die vegetarisch eten. Om ervaringen uit te wisselen, niet om kritiek te krijgen op je doen en laten. De keuze om een kind vegetarisch te laten opgroeien, wordt meestal al wel voldoende bekritiseerd vanuit de omgeving, daar hoeven mede-vegetariërs niet nog een schepje bovenop te doen.

Offline maud

• 373
« Reactie #33 Gepost op: 10 december 2003, 21:58:06 »
Ik vind dit een heel vervelende discussie

Zijn we het toch nog ergens over eens, Jan  :)

Dit was ook niet helemaal mijn idee van dikke pret..

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #34 Gepost op: 11 december 2003, 08:54:57 »
Het feit dat Maud zegt dat ze zo'n opmerking niet zou pikken (daar komt het volgens mij op neer) is niet bepaald kritiek op een kind van zes, lijkt me.

Yeah, right.

Als je geen verstand hebt van auto's, en je gaat vervolgens op een auto-forum mee zitten lullen, dan moet je er ook niet gek van opkijken als je op een gegeven moment op je vingers wordt getikt. En dat heeft helemaal niks te maken met dat niets mag als het over kinderen gaat'. Jammer dat je de mensen hier zo bestempelt.

En wie heeft er dan verstand van kinderen? Niemand toch?

Mensen die kinderen nemen hebben niet bepaald een opvoed-diploma op zak, wel?

En waarom mogen mensen zonder kinderen dan niet meedenken? We zijn toch kind geweest?
Ik heb als kind uitvoerig nagedacht over dit soort dingen, dus die gedachten zou ik best hier neer kunnen zetten en het zou zo maar kunnen dat een ouder daar wel wat mee kan. Weet jij veel...

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #35 Gepost op: 11 december 2003, 08:59:46 »
Daar ben ik het niet mee eens: Artemis zegt dat je niet moet zeiken over kindvrij in een draad over het vegetarisme bijbrengen aan kinderen.

Gezeik over kindvrij of niet hoort trouwens in het cafe.

Volgens mij was niemand de discussie begonnen of je wel of geen kinderen moet krijgen.
Artemis begint er zelf over.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #36 Gepost op: 11 december 2003, 09:06:18 »
Het gaat er hier denk ik om dat bepaalde mensen niks met kinderen hebben en dat in hun reacties ook laten doorschemeren. Aan zulke reacties heeft niemand wat, denk ik.

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #37 Gepost op: 11 december 2003, 09:08:19 »
Het gaat er hier denk ik om dat bepaalde mensen niks met kinderen hebben en dat in hun reacties ook laten doorschemeren. Aan zulke reacties heeft niemand wat, denk ik.

Dat kan ik me dan wel weer voorstellen.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #38 Gepost op: 11 december 2003, 09:18:05 »
En waarom mogen mensen zonder kinderen dan niet meedenken?

Zeg ik dat dan?!

Nou dan.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #39 Gepost op: 11 december 2003, 10:54:16 »
Ik vind dit een heel vervelende discussie, met name doordat ik hem heb uitgelokt door persoonlijke dingen te vertellen. Misschien had ik dat beter niet kunnen doen.

Wat ik er nog over kwijt wil, is dat ik dit forum heb opgezet met het idee dat het een contactenforum zou zijn voor ouders van kinderen die vegetarisch eten. Om ervaringen uit te wisselen, niet om kritiek te krijgen op je doen en laten. De keuze om een kind vegetarisch te laten opgroeien, wordt meestal al wel voldoende bekritiseerd vanuit de omgeving, daar hoeven mede-vegetariërs niet nog een schepje bovenop te doen.

Ik denk dat er heel veel mensen met hetzelfde zullen zitten hoor. Hier misschien niet zo veel, vanwege de weinige ouders, maar het is zeker iets waar vegetarische ouders tegenaan zullen lopen.

Ik vind het iig erg goed dat je je zoontje niks verbiedt, maar hebt uitlegd waarom jullie op een andere manier omgaan met eten. Het is toch uiteindelijk de bedoeling dat Julian voor zichzelf de keuze maakt of hij wel of niet vegetarisch wil eten. Dat kan je nou eenmaal niet afdwingen, hoogstens sturen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid