Als ik potjes geef, geef ik ook potjes met vlees, omdat ik hier niets anders kan vinden en de keuze in Nederland ook niet echt groot is.
Isis is nu 8 maanden (en 2 tanden verder) en eet ongelofelijk goed. In feite hoef ik het alleen nog maar goed te snijden
. Qua smaken eet ze ook alles, dus dat scheelt ook alweer. Tegenwoordig (sinds gisteren
) ook een sneetje brood bij het ontbijt en bij het middageten.
Tip van de topmoeder (
): geef ze wat ze lekker vinden en experimenteer o.b.v. die smaken verder. Als ze tomaat lekker vinden moet je een keer appel met tomaat pureren, dat scoort bij bijna iedereen goed en is natuurlijk supermakkelijk. Als ze het niet opeten lust Steven het waarschijnlijk wel, want Rosalie en Bart eten het ook op en vechten er zelfs om
.
Ik weet niet hoe je het doet met die 2 dames, maar misschien de eetsituatie veranderen. Ik vermoed dat je het met beide tegelijk probeert en ik merkte dat Isis van eten met die andere 2 veel te onrustig werd. Nu ze goed eet, eten we wel met zijn allen, en gaat het beter. Dus wellicht moet je ze om de beurt eten geven (hoe je dat moet inkleden is natuurlijk een ander verhaal
). Misschien de één een flesje en de ander een potje en een half uur later andersom?
In ieder geval belangrijk, als ze niet willen eten, geef jezelf dan niet de stress door het zelf klaar te maken, dan ben je dubbel gefrustreerd!
Wellicht trouwens raar, maar ik merk bij mij dat ze beter eten als het wat grover is dan wanneer het een soort dikke vloeistof is. Banaan prakken bijvoorbeeld of kiwi, dat glijdt naar binnen en geeft toch wat te kauwen.
Succes1