Vrijdag in Bak in Amsterdam.
Heel uitgebreid gegeten. Ze hebben een vast menu (1 keus, hoewel je voor 7 of 5 gangen kunt kiezen, wij deden 5) maar er wordt wel rekening gehouden met dieet/allergiewensen, die ik bij de reservering had doorgegeven.
Jonge, informele bediening, die goed oplette en vriendelijk was.
3 van de 5 gangen waren sowieso al vegetarisch voor iedereen.
Ik weet niet meer alles, maar in elk geval een amuse met zuurkool, risotto van haver en gepofte boekweit met een bijzonder eigeel en paddenstoelenbouillon, heel goed, een gerecht met preitjes van de barbecue, aardperen met hollandaise, de 1e rabarber. Ik vond het goed, maar er kwamen regelmatig toefjes room terug, waardoor ik het net iets te romig vond allemaal, hoewel erg nergens kaas in zat en het per gerecht ook niet veel room was. Hele lekkere wijn was erg (natuurwijn) en vooraf een huiscocktail met mousserende wijn, karnemelk en jenever, dat combineerde vreemd genoeg heel goed. Het was meer dan genoeg, terwijl ik mensen op Iens hoorde klagen dat het kleine porties waren en ze nog honger hadden
Ik zat goed vol.
Ik vind Café Modern en Choux (die er wat op lijken) wat beter, maar het was wel erg leuk. De wijn is hier beter dan bij Modern.