Laatst in Café Modern in Amsterdam Noord gaan eten, het is geen café maar een restaurant, waar het handig is te reserveren.
Er is maar 1 dagmenu, 5 gangen van 40 euro, en dat kunnen ze ook vega maken.
De bediening was prettig en zette meteen water op tafel. Alle wijnen kwamen ook per glas.
Het diner begon met een bonensalade met gegrilde tomaten, en toen schrok ik wat, want de salade was wel lekker, maar dit was precies niet niet-vega variant, alleen ipv allerlei niet veggies kwam die tomaat, en ik was bang een heel menu te krijgen waarbij het vegagerecht het niet-vega gerecht was met weglating van het nietvega's (en de toevoeging van iets als een tomaat) maar dat bleek niet zo, want daarna volgde een erg lekkere koolrabisoep met uitjes, heel goed van smaak, wellicht met paddenstoelenbouillon, een nog betere risotto, dat klinkt saai, maar hij kwam met ingemaakte rode rettich en erg lekkere verse doperwten en waterkers, een hele goeie combi, en gedurfd, want ingemaakte rettich stinkt altijd een beetje, en daarna een gerechtje met cantarellen, biet en erg goede geitenkaas (ze halen hun kaas bij Kef). Toen zat ik al best vol, en nam ik dus niet de kazen maar het zoete toetje, saffraanperziken die niet zo naar saffraan smaakten maar vrij zoet waren met daarbij erg goed vanilleijs.
Een prima zaak, niet te duur, goeie bediening, lekker eten.