Ik at gisteren bij
Riva.
Het was buitengewoon gezellig en je zit er prachtig, maar qua eten viel het, als je vegetarisch wilde eten, nogal tegen. Het enige vegetarische voorgerecht was aardappelpreisoep (die was dan vegetarisch omdat er geen oester bijzat). Die heb ik niet genomen, dus technisch gesproken weet ik niet of dat inderdaad een oersaai gerecht was.
Het enige vegetarische hoofdgerecht was een typisch bordje o-mijn-god-mensen-die-geen-vlees-willen-wat-eten-die-mensen-dan-bordje. Zoete-aardappelgratin (waar je beloofde gruyère gelukkig niet op proefde, want dat was wel heel raar geworden met de rest van het gerecht) op een best lekkere dahl, met wat minnuscule falafelballetjes (die maak ik zelf beter), wat kruidige yoghurtkwakjes en een pappadum waarvan niemand de stagiair in kwestie had verteld dat die niet horen te glimmen van het frituurvet.
Een nogal onsamenhangend zooitje dus, met de nadruk op zooitJE, want het werd geserveerd in zo'n irritant diep bord met zo'n enorme rand. Die borden zijn ten eerste irritant (omdat je niet bij je eten kunt) en ten tweede nogal klein. En als je dan om je heen kijkt en ziet dat de vleeseters wel volle borden hebben, dan is het echt een beetje droevig.
Wat ze wel goed doen, is kaas inkopen. Bij l'Amuse, dus dat was goed. Met erbij van dat stevige notenkrentenbrood dat zó dun gesneden is dat het gedurende het eten al tot melbatoast verwordt en het kleinste blokje kweepeergelei dat je ooit gezien hebt.
Daarna nog thee met bonbons (op verzoek krijg je alleen pure bonbons).
De bediening is wel heel tof, en ik geloof ook dat het eten beter is als je niet vegetarisch eet. En de plek... Nou ja, je kunt er dus prima heen, zeker in goed gezelschap, maar niet per se voor het eten.