Gister gegeten bij Magazzino. Ik hoorde er enthouasiaste verhalen over, maar het leek me maar zozo. Nog voor we binnenkwamen werden we zeer enthousiast begroet door een ober of hoofdober, een beetje familiair allemaal, dat ben ik niet zo van. Maar hij ging wel meteen een tafel regelen en ons daarheen brengen. We kregen direct een kan kraanwater.
Hij wist welke losse wijnen op de kaart stonden (best veel) en ik nam een Rueda, erg lekker.
We namen alleen een hoofdgerecht, en als vega heb je geen keuze. Ik nam dus de spinaziequiche met truffelhollandaisesaus en friséesalade. Dat kan alle kanten uit.
We kregen goed brood maar geen olijfolie (andere tafels wel), maar dat kwam na navraag direct iemand brengen, met ook meteen peper, zout en een kaars erbij.
De taart bleek erg goed. Zelfgemaakt deeg (een beetje droog, wel lekker en leuk dat het geen bladerdeeg of filodeeg was), goeie, lekkere, verse spinazie. Niet idoot veel. De salade was heel erg lekker aangemaakt. Alleen de truffelhollandaise was wat niksig, de smaak was oke (niet té truffelig gelukkig), maar het was meer een roomsaus dan een hollandaise vond ik. Ik zit me nu af te vragen of er eigenlijk wel hollandaise op de kaart stond, maar de website-menukaart is niet bijgewerkt (stom). Ik was zeer positief verrast over het gerecht.
Mijn tafelgenoot vond zijn eten ook lekker, hoewel hij iets anders kreeg dan besteld (maar we hadden honger, dus dat was niet zo erg).