Ik had een bedrijfsuitje, bij Stout op de Haarlemmerstraat.
Ze hebben daar, naast de kaart, een plateau waarmee je vijf kleine voor- en vijf kleine hoofdgerechtjes krijgt. Vegetarisch was geen probleem, ondanks dat het niet van tevoren gemeld was.
De amuse was een geitenkaasbonbon op een wat curieuze salade van rijst, dressing, en rauwe taugé.
Daarna de voorgerechtjes: heel veel groentetempura (
), pompoensoep met geitenkaasschuim die zo zout was dat je blij was dat het maar een miniglaasje was, een bruschetta met tomaat en basilicum en weer die rare salade met rauwe taugé, rijst, en deze keer ook grote kropslabladen.
Als hoofd een stoofpotje met champignons, winterpeen en een wat misplaatst kaasje, onder een deegdakje, een risottobitterbal die jammergenoeg geen leuke kaasverrassing in het midden had, gefrituurde ravioli met geitenkaasvulling, een leuk koolrolletje (maar iemand had die enorme nerf wel even uit het savooiekoolblad mogen snijden) en brede lintpasta met zuurkool en vlierbessen (zoet, waanzinnig zoet!)
Daarna was er nog ruimschoots plek voor een toetje, ook weer zo'n plateau.
Deze keer met een kokoskoekje, een schuimpje, een vieze marsmellow (waarvan ik bovendien de vegetarischheid betwijfelde), een stukje cheesecake, verdronken in advocaat (smerig) en fijne koffie-crème brulee en aardbeien (??) met vanielje-ijs, zei de serveerster. Weet ik dat ook weer, dat vanielje een synoniem voor kardemom is.
Bediening is aardig maar heeft geen idee wat ze aan het doen zijn. En bij de thee krijg je m&m's.