Vegatopia Forum

Amsterdam

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #80 Gepost op: 15 december 2007, 23:48:36 »
Bij Yam Yam. Wat een geweldig lekkere pizza, met mascarpone, truffelsaus, champignons, rucola en parmezaanse kaas. Een beetje vettig (door mascarpone en romige saus) maar een geweldig lekkere superdunne bodem; houtoven.
Alleen jammer dat we zó lang moesten wachten op aandacht om een toetje te bestellen dat we dat achterwege hebben gelaten. (Gekke ober, ik kijk hem aan, hij kijkt vriendelijk terug en doet niets. Sorry, maar ik ga niet zitten zwaaien...)
This is between me and the vegetable!

Offline renske

• 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
« Reactie #81 Gepost op: 27 december 2007, 21:10:39 »
Vrijdag bij Studio K in Amsterdam gegeten. Leuk hoor!

:D jaaaa!

Jaaaa!  :D Lekker eten daar. En leuke bediening. En nog om de hoek bij ons nieuwe huis ook! Heb er vanmiddag nog appeltaart gegeten (die is heel heel lekker, niet zo zoet). En ik ga er zo naar de film.

Heeft iemand trouwens al in het nieuwe restaurant in het badhuis op het Javaplein gegeten? De Abrikoos III is daar weg en er zit iets nieuws..

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #82 Gepost op: 27 december 2007, 21:43:51 »

Heeft iemand trouwens al in het nieuwe restaurant in het badhuis op het Javaplein gegeten? De Abrikoos III is daar weg en er zit iets nieuws..

Ah is t al open? Het is vd eigenaren van Wilhelminadok.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #83 Gepost op: 28 december 2007, 10:07:45 »

Ah is t al open? Het is vd eigenaren van Wilhelminadok.

Ja, het is open en het ziet er best leuk uit. Er staat alleen geen naam op de deur of op het pand en ik kan ze nog nergens online vinden. Maar als het van de eigenaren van Wilhelminadok is, dan hebben we waarschijnlijk weer een prachtige aanwinst voor de buurt. Ga ik gauw ns uitproberen dan.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #84 Gepost op: 28 december 2007, 13:59:51 »
Ze zeiden dat het bruin zou worden en niet multicultureel qua kaart.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #85 Gepost op: 28 december 2007, 14:42:38 »
Ha, ik ben er gelijk gaan lunchen net!

Het heet weer Badhuis en het ziet er gezellig uit. Als je weet dat het van de eigenaren van Wilhelminadok is, dan herken je de stijl wel een beetje. Op de lunchkaart staan heel veel soorten broodjes, ik at een gebakken eitje met kaas op een dikke bruine boterham (brood van de bakker om de hoek!) en dat smaakte prima. De koffie verkeerd komt in enorme (soep?) kommen en daar hou ik wel van. De jus wordt vers geperst en smaakt lekker.

De avondkaart is ook vrij uitgebreid, vooraf zijn er soepen, salades en warme voorgerechten (niet heel veel vega) en als hoofdgerecht zijn er twee vega keuzes: pasta met pompoen en parmezaan en een tartelette met spinazie (en nog meer ingrediënten die ik niet heb onthouden).
Het menu is inderdaad niet heel multiculti, er staat ook een chili con carne op en een stamppot van de week en een aantal vlees en visgerechten. Volgens mij kun je hier met iedereen eten en zal iedereen iets naar zijn smaak vinden op de kaart. Heel slim op deze plek lijkt me.

Ik ga er gauw een keer 's avonds eten en dan laat ik weten hoe het was!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #86 Gepost op: 28 december 2007, 15:04:51 »
Leuk! Ik ga er ook een keertje heen.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #87 Gepost op: 10 januari 2008, 22:00:31 »
Vrijdagavond bij Daarbaand gegeten op de Overtoom in Amsterdam. Beetje gemengde gevoelens. Beetje rare bediening, maar eten was ok.

ja daar wilde ik ook nog naar toe! Hmpf rare bediening. Klinkt niet heel goed.

Ben ik gister heen geweest.
Wist wel nog dat jij er was, maar niet meer dat je de bediening raar vond. Vond ik ook! Nou, niet echt raar, maar niet zo erg aardig. We wilden de 'tapas' en vroegen hoeveel ongeveer gebruikelijk was als hoofd, zegt die man ' sommigen nemen 12 per persoon, anderen 1'. Wat is dat nu voor stoms, natuurlijk neem je niet 1 tapa de man.
Afijn, we hadden precies genoeg, nou ja, net een beetje teveel.
Van alles wat, op zich lekker, maar een beetje fusion achtig, wat Spaans-achtige dingen ook. Lekkere auberginedip, venkel met blauwekaas, lekker brood, goede gekruide gebakken aardappeltjes, dadel/kaas in filodeeg en zuurkomkommer. Redelijke sla (maar de feta was niet meer helemaal goed vond ik), en niet zo lekkere loempia's en volgens mij hadden we nog wel wat , maar de yoghurtdip verscheen niet op tafel en volgens mij wel op de rekening. Maar geen fooi achter gelaten dus.
Wel aardig, maar er zijn geloof ik wel leukere tenten.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #88 Gepost op: 21 januari 2008, 13:20:30 »
Donderdag in de Balie in Amsterdam, een kroeg die ik normaal niet bezoek vanwege naar personeel, maar die ervaring was van een tijd terug, en ditmaal was de bediening niet verkeerd.
Vooraf pompoenhummus, lekker! Dat ga ik thuis ook eens maken. Daarna geitenkaas met zoete aardappel, wortel, peultjes, 1 groene asperge en een halve portabella. Alles in de oven geroosterd. Dat was erg lekker en kostte bovendien maar 14 euro wat ik echt goedkoop vind.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #89 Gepost op: 26 januari 2008, 12:36:16 »
Wij aten gisteren bij het nieuwe Badhuis Javaplein (Amsterdam). En dat was leuk! De bediening was prima (correct, niet gezellig, daar was het denk ik te druk voor) en het eten was lekker. We kregen het eten niet heel snel, maar dat vond ik niet erg, want dan sta je tenminste niet na een klein uurtje al weer buiten.
Op het menu staan niet heel veel vega opties, maar er zijn ook nog salades die je als hoofdgerecht kunt kiezen.
Ik koos voor de tartelettes met spinazie, pompoen, kerstomaatjes, blauwe kaas en parmezaanschuim. Ik kreeg 3 tartelettes (alle 3 hetzelfde) en ze smaakten echt heerlijk. Het gerecht leek heel erg op een recept dat ik altijd nog wilde maken uit het BBC Good Food Vegetarian Christmas tijdschrift: Roasted butternut squash and gorgonzola tarts (van Ainsley Harriott). Misschien was het er wel op geïnspireerd? Ik vond het erg lekker, de hoeveelheid was ook goed.
Als toetje koos ik de chocoladelasagne met amarenekersen. Ik ben dol op amarenekersen en op chocola, dus dat kon haast niet mis gaan en dat ging het ook niet.

Erg leuk om dit restaurant om de hoek te hebben, we gaan er zeker vaker heen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #90 Gepost op: 26 januari 2008, 12:39:29 »
Gisteren in Da Portare Via, in de Amsterdamse Frans Halsstraat. Nog steeds de beste pizzeria van A'dam. Je kunt hier niet-veggie opties ook veggie laten maken, of extra dingen laten toevoegen aan de veggie-pizza's. Ik nam de pizza bianca, zoals eigenlijk atijd, met ditmaal rode peper erbij en rucola. Lekker hoor. Erbij een lekker Italiaans frisdrankje. Toe machtige bitterkoekjespudding. En aardige mensen.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #91 Gepost op: 26 januari 2008, 13:13:07 »
Ken je Renato's? Daarvan denk ik dat het de beste Amsterdamse pizzeria is...

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #92 Gepost op: 26 januari 2008, 13:35:51 »
Ken je Renato's? Daarvan denk ik dat het de beste Amsterdamse pizzeria is...

Nee! Zelfs nog nooit van gehoord. Zal em onthouden, spannend.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #93 Gepost op: 26 januari 2008, 18:23:58 »
Gisteren in Da Portare Via, in de Amsterdamse Frans Halsstraat. Nog steeds de beste pizzeria van A'dam. Je kunt hier niet-veggie opties ook veggie laten maken, of extra dingen laten toevoegen aan de veggie-pizza's. Ik nam de pizza bianca, zoals eigenlijk atijd, met ditmaal rode peper erbij en rucola. Lekker hoor. Erbij een lekker Italiaans frisdrankje. Toe machtige bitterkoekjespudding. En aardige mensen.

Hmm klinkt goed, én vlakbij. Eens kijken of ik erachter kan komen of zij rare dingen door het deeg doen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #94 Gepost op: 26 januari 2008, 23:13:54 »

Hmm klinkt goed, én vlakbij. Eens kijken of ik erachter kan komen of zij rare dingen door het deeg doen.

Het zijn erg aardige mensen, dus als je binnenloopt en het vraagt (een telefoon hebben ze niet) dan zullen ze het wel zeggen.
Ze hebben niet standaard een vegan pizza op de kaart, wel een veggie met kaas en veel groenten, die denk ik ook zonder kaas lekker is.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #95 Gepost op: 28 januari 2008, 22:10:47 »
Bij Panini. Vooraf een salade met gegrilde groenten en geitenkaas, waar ze in eerste instantie de geitenkaas bij vergeten waren. Curieus detail: ik had ernaar gekeken en gedacht 'goh, ik zie geen geitenkaas' maar mijn collega had op zoek naar kaas het hele bord omgehusseld. En toen we ze terugkregen (met kaas), had ik dus haar verhusselde bord. Wat niet erg was, maar wel een beetje raar. Maar goed, de gegrilde paprika was nogal waterig maar de kaas maakte een hoop goed.

Daarna gnocchi met pesto en kerstomaatjes. De gnocchi waren heel erg goed, fluffie, zoals het mij nooit lukt. De pesto smaakte naar vettig niks. Dat had ik natuurlijk moeten bedenken, want er is nu helemaal geen basilicum met smaak. Maar dat had ik dus niet bedacht en eigenlijk vind ik het nog raarder dat de kok het niet bedacht had...

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #96 Gepost op: 15 februari 2008, 00:20:20 »
Vrijdagavond bij Daarbaand gegeten op de Overtoom in Amsterdam. Beetje gemengde gevoelens. Beetje rare bediening, maar eten was ok.

ja daar wilde ik ook nog naar toe! Hmpf rare bediening. Klinkt niet heel goed.

Ben ik gister heen geweest.
Wist wel nog dat jij er was, maar niet meer dat je de bediening raar vond. Vond ik ook!
*knip*
Van alles wat, op zich lekker, maar een beetje fusion achtig, wat Spaans-achtige dingen ook. Lekkere auberginedip, venkel met blauwekaas, lekker brood, goede gekruide gebakken aardappeltjes, dadel/kaas in filodeeg en zuurkomkommer. Redelijke sla (maar de feta was niet meer helemaal goed vond ik), en niet zo lekkere loempia's en volgens mij hadden we nog wel wat , maar de yoghurtdip verscheen niet op tafel en volgens mij wel op de rekening. Maar geen fooi achter gelaten dus.
Wel aardig, maar er zijn geloof ik wel leukere tenten.

Poging 2 vandaag, weer vergelijkbare ervaring.
Nadat hij de 3 tapas van mijn tafelgenote had genoteerd, liep hij doodleuk weg. Even later kwam hij bestek brengen, waarop ik vroeg of ik misschien ook wat eten mocht bestellen. Dat mocht gelukkig wel.
Toen ik daarna nog iets wilde bestellen, werd pijnlijk duidelijk dat mijn charme me in de steek liet. Ok, na wat oogcontact kreeg ik een glimlach terug, maar zelfs na herhaaldelijk staren geen sjoege. Je ziet toch dat de boel leeg is, je wil toch verkopen denk ik dan?
Rekening ben ik maar zelf gaan betalen aan het barretje, want we hoopten Masterchef nog te gaan halen.
Een aantal gerechtjes waren niet aan mij besteed, maar dat is persoonlijk. Het ei door de auberginepuree bijvoorbeeld, die textuur..
Of de ingemaakte knoflookteentjes, maar ik ben geen fan van inmaken. Toch leuk om te proberen, want ik kende het niet zo.
De aardappeltjes waren erg lekker, het brood ook.
Het is fijn dat je tussen tapas en gewone hoofdgerechten kan kiezen, maar ik denk niet dat ik er snel terug kom.
Eerder Klein-Perzië weer eens proberen...

Oh en dinsdag bij Beirouth gegeten. Weer lekker. Dit keer hoofdgerecht genomen ipv tapas en de Tyrus was fijn. Alleen vond ik het niet de lekkerste falafel, alhoewel het wel goed gebakken was. Hier kom ik zeker nog eens terug voor de mezze.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #97 Gepost op: 22 februari 2008, 00:11:00 »
Bij De Curtis.
Klein, omringd door beroemdheden en erg lekker eten.
Eerst had ik de terrine de verdure, een soort ovenschoteltje van groente met veel kaas (wat ik niet echt verwacht had, en ik vond het ook niet heel antipasterig, maar lekker was het wel en ik had woest honger, dus dat kwam goed uit). Daarna de ravioli met ricotta en spinazie, in een saus met wat kaas en salie. Ook lekker. En daarmee had ik dus nog geen secondo gegeten en ook geen toetje en toch was ik vol. En L ook.

Ik ga daar zeker nog een keer eten.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #98 Gepost op: 23 februari 2008, 10:14:12 »
gister onverwacht bij Arabic Lounge in Amsterdam, ze hadden opeens veggie pompoenTajine, die wilde ik wel maar mn tafelgenoten wilden wat dingen delen, ook prima, en dus bestelden we salades, gemengde voorgerechten en de veggie tajine. We kwamen om 9uur binnen en moesten toen anderhalf uur wachten  :o. Afijn, vooral de tajine was erg lekker, niet heel veel van gehad, want we hadden wat te weinig besteld (iedereen dacht weinig honger te hebben, maar na anderhalf uur had iedereen natuurlijk veel honger), de bediening doet het hier rustig aan. Ik wil ook pompoentajine thuis zo kunnen maken. Ik ga maar eens oefenen.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #99 Gepost op: 03 april 2008, 17:52:39 »
Gister Ethiopisch bij Addis Abeba op de Amsterdamse Overtoom.
Ben tien jaar geleden ook eens geweest, bij een ander, niet zo veel veranderd. Uitgereide selectie aan veggie opties, ik nam een gemengd gerecht, met spinazie, allerlei soorten linzen, pompoen, sla, kaas en pannekoek. Was vergeten mn eigen vork mee te nemen, ik vind het toch onhandig eten zo met je handen. Het was best leuk, maar niet zo spannend, wel veel. Wel heel lekker kokosbier gedronken, en het was goedkoop (14 euro inclusief drinken).
« Laatst bewerkt op: 03 april 2008, 17:53:46 door Selly »
,,,,فلافل