Vorige week zaterdag, bij Choux op de De Ruyterkade.
Vijf gangen is de standaard in het weekend, en er kan gekozen worden voor een vega menu of vlees/vis menu. Dat laatste had mijn tafelgenoot, en ook dat menu is voor de heleft vegetarisch. Dat past bij het principe van het restaurant, namelijk dat groenten de hoofdrol spelen.
Erg lekker gegeten; van heel frisse smaken (amuse: kombucha met tomatenwater, erg lekker op frisse dag) tot een hartig hoofdgerecht met paddenstoelen en miso jus (zooo goed!). De kaasgang (witte chcocolademousse met stilton crumbles), optioneel/ extra, viel iets minderin de smaak. Bijzondere smaken, veel gebruik van schillen, etc, maar ook gefermenteerde producten. Ze schenken er lekkere natuurwijnen bij. Ik heb ook 2 van de alchoholvrije opties geprobeerd, die als zelfgemaakte limonades op de kaart staan. Lekker, maar erg zoet. Met al hun fermentatie activiteiten zie ik mogelijkheden voor wat minder zoette drankjes.
Pijnlijk grappig: Naast ons zat een jong stel te eten. Hij hield blijkbaar niet zo van groenten, dus at alleen z'n stukje vlees/ vis op, met de saus, maar de groenten bleef ie maar over z'n bord schuiven. Wij vroegen ons af wat hij zocht in zo'n restaurant....