Wij aten vandaag bij
Mozo. Het zit misschien 250 meter bij ons vandaan, maar toch hadden we nooit gezien dat daar een restaurant zat. Gelukkig had ik een keer iets positiefs gelezen op facebook.
Er zijn iets van 6-7 vegetarische voorgerechten, en 1 vegetarische tajine. Het gaat absoluut niet snel, maar het is wel heel erg lekker.
Ik at vooraf de hommis (houmous) en de zahlouk (auberginesalade), en als hoofdgerecht de vegetarische tajine (superlekker! Het zijn gewoon veel groenten, maar ze zijn stevig op smaak gebracht). Voor mij waren de porties eigenlijk iets te groot, dus niet alles opgekregen.
Ik denk dat ik een volgende keer alleen mezze neem, want er is nog heel veel wat ik ook wil proeven.
R. eet wel vlees, dus die had dingen met dode dieren erin en die was ook erg blij.
Er is wel een erg hoge drempel, en zoals vaak in Amsterdam staan er een paar tafels op straatniveau, de (halfopen) keuken is in het souterrain, en er is een vide waar - voorzover ik kon zien - een paar tafels stonden, maar ook twee hoeken met loungebanken.
Bediening was vriendelijk, ook niet heel snel, maar wel attent, en we hebben een tijdje gepraat over restaurants in Amsterdam, vegetarische gerechten bij marokaanse restaurants (blijkbaar kiezen veel marokkaanse restaurants om voor vegetariers vlees uit een tajine te scheppen, en proeven vegetariers dat, dus hebben zij een tajine ontwikkeld die niet met vlees is en een eigen saus heeft) en over waarom hun porties zo groot zijn.