Ik at gisteren bij Wilde Zwijnen. Daar was ik 2 jaar geleden ook wel eens en toen vond ik het erg goed. Nu was het misschien nog wel beter.
Per gang 1 vega optie, maar de niet vega's hebben niet enorm veel meer keuze, de kaart is beperkt. Geen vegetarisch tussengerecht, maar als je perse 4 gangen wil eten, valt daar vast een mouw aan te passen. Wij wilden toch geen tussengerecht.
Vooraf had ik een pasteitje van aardpeer en cantharellen. Lekker, en erbij enorm lekker aangemaakte frisee-salade.
Daarna groentekroketjes met erbij een schuimige, melkige saus, biet, savooiekool, romanesco. Heel lekker, ondanks dat de aangekondigde noten ontbraken (of was de saus daarvan gemaakt) en de saus een beetje vlak was. Toe een kaasplankje (groot) van Nederlandse originele kazen (doruvael, een ontzettend lekkere messeklever, een harde schaap en een niet Nederlandse maar blauwe uit Gent, de enige blauwe van België: pas de bleu. Leuk! Het hoofd- en voorgerecht waren overigens helemaal niet kazig.
De porties zijn hier niet enorm, maar de bediening is onAmsterdams aardig en het eten goed. Niet goedkoop, maar wel de moeite waard. Het kan erg warm worden in deze zaak, dus vroeg komen is handig, dan zijn er nog wat minder mensen. Reserveren is absoluut nodig.
Ze gaan ook een zaak ernaast beginnen over 2 weken, met shared dining, ben benieuwd.