Mijn jaarlijkse bezoek aan Fifteen Amsterdam van Jamie Oliver, het goedkope Tratoria gedeelte.
Ik:'Ik wil graag de risotto met kruiden, kervel en peterselie' en 'oh ja de "funky" side salad is die vegetarisch?'.
Ober: 'Ja zeker!'
Ik: 'Dan die ook graag'
Hierna enthousiast gebabbel van de over-aanwezige jongeman die bediende.
Ober: 'Wilt u de wijnkaart'
Wij: 'Nee dank u'
Vijf minuten later, ober: 'hier is uw cocktail. Wilt u de wijnkaart?'
Wij: 'Nee!'
Niet lang daarna:
Ik: 'Hey, is dat wat hier opligt, zo verspreid over het hele oppervlak van de risotto, is dat vlees?'
Ober: 'Mevrouw dat is de octopus!'
Ik: 'Octopus?! Ik had toch een vegetarische risotto?'
Ober: 'Nee hoor, u heeft risotto met octopus. Kijk hier staat het op de kaart'
Tafelgenoot en ik bekijken zenuwachtig de kaart. En verrek. Een stuk onder de beschrijving van de risotto, zodat het lijkt alsof het bij de pasta met vongole hoort, staat inderdaad octopus.
Ober: 'Wat kunnen we voor u doen? Zal ik het er af laten scheppen?'
Ik (benauwd): ' Eh nou..'
Ober: 'Ik zal snel een nieuwe laten maken'
Ik (opgelucht): 'Heel fijn!'
Tafelgenoot eet zijn hoofdgerecht op
Mijn risotto veggie arriveert krap tien minuten later. Met verse doperwt, maar zonder kervel en peterselie
Toch best lekker, maar nu het een niet veggie risotto bleek, vermoed ik heel heel erg dat het in kippenbouillon is gegaard, maar aangezien ik niet weet hoe dat smaakt, doe ik maar net alsof het een vegetarische risotto is want er is inderdaad geen spoor octopus meer te bekennen.
De side salad bestaat uit hele mooie blaadjes sla.
Maar er staat tegenwoordig dus maar 1 veggie hoofdgerecht op de lijst itt tot eerder toen het er geloof ik 3 waren.
Tot over een jaar Jamie