Vegatopia Forum

Amsterdam

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #360 Gepost op: 11 januari 2012, 17:47:57 »
Dan heb je ook het Mint Hotel, ik ben er nog niet geweest, maar je schijnt er erg leuk te kunnen zitten.

Ja die bedoelde ik met 'die nieuwe'. Maar de bediening schijnt echt rampzalig en heel genant te zijn.

Vapiano beneden in de bieb is ook een idee, hoewel ze daar weer een raar pasjessysteem hebben. Wel genoeg plek, want het zit beneden en boven.
De bar van het Amath hotel ziet er ook wel oke uit, maar nooit geweest, je kunt er wel gewoon een tafel reserveren zegt de site (in de bar dus) da's ook wel weer handig.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2012, 17:50:26 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Amsterdam
« Reactie #361 Gepost op: 12 januari 2012, 14:02:40 »
Manlief had een of andere cadeaubon voor een ontbijt met bubbels die je in geselecteerde restaurants kunt inleveren. Vandaag na een uurtje sporten dat ontbijt (zonder bubbels, maar zo stond het ook aangekondigd in het bijgeleverde boekje) genoten bij Tazzina op de Brouwersgracht. Je zit daar best leuk. Glaasje sap, bakje yoghurt met vers fruit en muesli, versgebakken croissant, twee kopjes koffie/thee en in plaats van de in het boekje aangekondigde muffin een erg lekker petit fourtje. Ik was over de croissant niet te spreken, die was niet knapperig genoeg naar mijn smaak. Het leek wel of hij niet helemaal gaar was. Het theewater was niet heet genoeg, de thee trok niet helemaal goed. Afgezien daarvan heb ik een leuke ochtend gehad. De taarten in de vitrine zagen er erg lekker uit, als ik nog eens in de buurt ben ga ik die proberen.
Ik was met dat ontbijt precies genoeg aangesterkt om de fietstocht met wind mee naar huis te aanvaarden om daar meteen te gaan lunchen.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #362 Gepost op: 13 januari 2012, 16:16:27 »
In Proeflokaal Prael kun je eten en elkaar verstaan. Bijzonderheid: er werken mensen met een psychiatrische achtergrond. Andere bijzonderheid: je kunt er veel volkszangers/-zangeressen zien en bestellen.

Niet-alcoholische dranken zijn er wel duur (2,50 voor een seven up).

Dat was echt een goede tip, dankjewel!
Mijn gezelschap riep ook uit dat ze er vaker naartoe willen.

Ik at een stuk quiche, die niet heel bijzonder was maar wel lekker. En ik vond de bediening leuk en ik zat er lekker.
This is between me and the vegetable!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Amsterdam
« Reactie #363 Gepost op: 13 januari 2012, 18:52:21 »
Mooi! Misschien ga ik er ook wel eens eten, voor de maandelijks popquiz.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #364 Gepost op: 20 januari 2012, 19:03:33 »
Voor Postcodeloterijleden zit er een kortingsbon in die agenda voor een rondleiding door de brouwerij van de Prael in.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #365 Gepost op: 21 januari 2012, 17:14:25 »

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #366 Gepost op: 21 januari 2012, 20:56:05 »
Gister at ik in A'dam een pizza bij de Zwijger, dat was toch wel een erg lekkere pizza met heel fijn deeg en echt lekkere mozza erop. Ik nam een kleine maar dat was voor mij echt zat.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #367 Gepost op: 28 januari 2012, 10:08:59 »
Gister in Aan de Amstel gegeten. Superlekker. Vooraf bloemkoolcrème, een soort hele dikke bloemkoolsoep, erg lekker. Erbij kwam brood van Gebr. Niemeijer met boter. Daarna ravioli met aardpeer, pompoen en paddestoelen. Ook heel prima. Iemand anders kreeg een bak salade bij zijn gerecht, maar dat was veel, dus daar konden meer mensen van nemen. Die bak kun je ook apart bij bestellen, en dat is wel een aanrader, want die had een belachelijk lekkere citroendressing. Toe koffie met huisgemaakte pruimenlikeur (ook al erg lekker) en 2 bonbonnetjes: 1 bijzondere met sesam, en 1 mini-citroenmeringue en dat was leuk, want de niet-mini citroenmeringue was een officieel dessert op de kaart. En daarna nog lapsangthee. We dronken wijnen van de week en ook die waren lekker. Fijne bediening, leuke zaak.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #368 Gepost op: 29 januari 2012, 21:22:30 »
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3141914/2012/01/28/Noord-Koreaanse-restaurant-in-Europa-gaat-open---te-Amsterdam-Osdorp.dhtml

Eerste Noord-Koreaanse restaurant in Europa gaat open - te Amsterdam-Osdorp


Zou je er ook vega kunnen eten?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #369 Gepost op: 29 januari 2012, 22:05:13 »
Enerzijds denk ik dat dat moet kunnen, de meeste Noord-koreanen eten tenslotte ook het merendeel van de tijd vegetarisch (alhoewel, het zal wel niet helemaal vissausvrij zijn). Anderzijds denk ik niet dat dat is wat ze willen uitstralen. En is de Koreaanse keuken zowiezo vrij onvegetarisch (dat vind ik nog het raarste aan die hele toko, als je doel is 'mensen kennis te laten maken met de Koreaanse keuken en gastvrijheid', dan had dat hele dictatoriale er toch niet bij gehoeven? Er ís helemaal geen Noord-Koreaanse keuken...)
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #370 Gepost op: 30 januari 2012, 12:31:00 »
Ze hebben een vegetarisch menu, maar wat het is staat niet op de website (of ik zie een knopje over het hoofd)...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #371 Gepost op: 30 januari 2012, 12:52:31 »
Wat is de site?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #372 Gepost op: 30 januari 2012, 12:57:23 »
http://pyongyangrestaurant.com
Er staat geen menu op de site, maar je kunt bij de reservering aangeven dat je vegetarisch wil eten.
This is between me and the vegetable!

brenda_lelie

Re:Amsterdam
« Reactie #373 Gepost op: 30 januari 2012, 13:13:55 »
Dit lijkt me zo vreselijk, met van die zingende meisjes tussendoor. Ik zou gillend wegrennen.

Wel leuk dat ze op hun website zeggen dat een standaard en een vegetarisch menu hebben. Maar mij niet gezien :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #374 Gepost op: 30 januari 2012, 13:42:19 »
Ik vind het ook wat dubieus.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #375 Gepost op: 04 februari 2012, 09:49:54 »
Gister gegeten bij Magazino in A'dam. Polenta met paddestoelensaus, rucolasalade en diverse bietjes.
Erg lekker. De polenta heel smakelijk, niet droog of te machtig. Ook de paddestoelensaus/ragout was heel goed: niet idioot machtig of zwaar en echt superlekker van smaak. Over de biet had van mij wat zuurs gemogen en de rucola kwam zonder dressing, als ik iets moet aanmerken, maar het was eigenlijk prima en lekker.
De porties zijn niet zo groot hier. Ik nam nog kaas na (van Eriks Delicatessen op het Beukenplein). 3 fijne soorten: een Engelse blauwe, een chaource en een leuke gele met tabaksblad. Erg lekker ook die kazen, en erg kwam (te veel) lekkere kweeperengelei met mosterdpoeder bij en een Italiaanse mostarda, die ik te uiïg vond voor mij de kaas. En kletzenbrood, dat blijkt rozijnenbrood, te zoet vond ik, maar dat vind ik vlug van brood bij kaas.

Ze hebben ook veel soorten lekkere wijn per glas hier. En het blijkt dat je alleen kunt pinnen, niet cash betalen.
Edit: en heel aardig, het duurde iets langer voor het dessert kwam omdat ze toen bij een tafel van 20 man het voorgerecht serveerden, en toen werd dat gemeld en kregen we gratis koffie.
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2012, 11:05:52 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #376 Gepost op: 25 februari 2012, 19:16:22 »
We hadden weliswaar niet echt iets te vieren, maar het feit dat Bordewijk een tafeltje voor je heeft is natuurlijk al reden voor een feestje. En wat voor feestje!
Toen we binnenkwamen dacht ik dat ik degene die ik aan de telefoon had gehad niet goed had begrepen, hij zei dat ik de laatste tafel had, maar het restaurant was leeg. Blijkbaar komt men hier niet voor zevenen.

Nog steeds staat het vegetarische menu niet op de kaart. Jammer, vind ik dat nog steeds.
En omdat ik bij de reservering al had opgegeven vegetarisch te willen eten (is niet per se nodig hier) kreeg ik ook al een vega amuse: ramenassalade en superlekkere gekonfijte zilveruitjes.

Vooraf had ik een mooi bergje kleine linzen (geen puy (want bruin) maar wat dan wel voor weet ik niet) met een courgettelint eromheen, aangemaakt met kruidenolie en een gepocheerd eitje. Echt ontzettend lekker.

Daarna sloeg ik de pasta over (ik had snode kaas- en dessertplannen) en at ik gebakken paddestoelen, gegrilde radicchio, een peterseliewortelstamppotje en een fijne groen sausje. Allemaal heel erg lekker, maar niet per se lekkerder dan de som der delen.

Daarna kaas, van de intimiderende kaaskar. Vooral intimiderend omdat je zelf mag kiezen, en ik niet inhalig wilde lijken maar dat wel ben. Ik nam een stukje van het geitenkaasproject (de laatste geitenkaasjes van het seizoen gaan in olie met kruiden en volgens mij zag ik ook halve citroenen drijven) dat de ober, ter ont-intimidering, eerst met veel kabaal op de grond liet vallen. En een stukje van een oude, harde kaas met een blauwschimmel (erg lekker, maar minder spannend dan 'ie eruit zag), een oud Pyreneeënkaasje dat op heel erg lekkere manchego leek, een stukje goed-lopende camembert en een stukje bleu d'Auvergne (op advies van de ober: 'uit deze is het het lastigst stukjes snijden').
Daar werd ik echt heel gelukkig van. (En, ook leuk, je krijgt hier je kaas zonder zoete meuk. Ik ben dol op rozijnenbrood, vijgen, walnoten, appelstroop en balsamicostroop (alhoewel, dat laatste is alleen lekker als je bij een enthousiaste Allerhande-kok zit...) maar het is toch ook een beetje kinderachtig overbodig...

En toen nog een tarte tatin. L gaat driftig door-oefenen, want deze was echt benijdenswaardig lekker, vooral omdat de appel heel dun gesneden was maar nog wel vorm had, en omdat het geheel door de caramel bijna bitter was. :yummie:

En dat kostte dan 145 euro inclusief alles voor één vega en één niet (het vega eten is veel goedkoper dan het niet-vega).
Wel gek: het goede personeel vergat van alles op de rekening te zetten. En de heren zijn veel nadrukkelijker aanwezig dan de dames.

Echt, voor Bordewijk maak ik reden voor een feestje.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #377 Gepost op: 03 maart 2012, 17:04:42 »
Afgelopen zondag bij Oriental City in Amsterdam. Ik had hier eerder heerlijke dim sum gegeten tijdens de lunch en wilde er nog een keer langs voor avondeten. Met de dimsum had ik Chineessprekenden bij me, die van alles hadden besteld, ook vega.
Op de avondkaart bleken maar 2 vega gerechten te staan, en 1 vega vooraf. Dat vond ik niet een erg groot probleem. We deelden vooraf vega loempia's, die even op zich lieten wachten. Vervolgens kwam het hoofdgerecht maar niet, mensen aan tafels in de buurt kregen wel hun eten en wij niet. We vroeger de ober die zei dat het zo kwam en of we haast hadden (nee, honger!). Later zei hij dat we toch een voorgerecht hadden gehad, dat dan niet te vlug het hoofdgerecht moest komen. Maar volgens ons was er gewoon iets misgegaan. Uiteindelijk kwam het toch.

Mijn tofu-met paddenstoelen gerecht was oke, maar niet idioot bijzonder en ook niet zo goedkoop (iets van 14 of 16 euro). Mijn tafelgenoot vond zijn niet-vega gerecht niet bijzonder lekker, maar die was sowieso ontstemd over de trage bediening. Het was wel veel eten.
Vlug vroegen we de bon waarna de ober weer iets zei over dat we zeker vlug weg moesten omdat we de volgende dag weer moesten werken, of dat nou onhandig was of onbeleefd was me niet geheel duidelijk.
Niets iets om snel terug te komen voor het avondeten dus.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Amsterdam
« Reactie #378 Gepost op: 09 maart 2012, 13:33:37 »
Met de dimsum had ik Chineessprekenden bij me, die van alles hadden besteld, ook vega.

Dat heb ik ook meerdere keren gehad. Vaak heb je ook een andere kaart voor de natives zeg maar, of wordt er soms ook speciaal iets gemaakt. Oriental City ook 2x geprobeerd, maar al jaren niet meer geweest.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #379 Gepost op: 10 maart 2012, 17:26:48 »
Met de dimsum had ik Chineessprekenden bij me, die van alles hadden besteld, ook vega.

Dat heb ik ook meerdere keren gehad. Vaak heb je ook een andere kaart voor de natives zeg maar, of wordt er soms ook speciaal iets gemaakt. Oriental City ook 2x geprobeerd, maar al jaren niet meer geweest.

Ja dat kan wel, maar ook de dimsumkaart stond dacht ik sowieso al meer veggie.
Ah well  :)
Was jij al bij Taste of Delight in de Leidsepleinbuurt geweest (geen dimsum, gewoon Chinees). Ben er 1x geweest, vond het wel prima, wil nog wel eens terug. En Uncle Wong op de Albert Cuyp schijnt ook prima te zijn.
,,,,فلافل