Vegatopia Forum

Amsterdam

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Amsterdam
« Reactie #300 Gepost op: 20 juni 2011, 10:50:53 »
Hoe verhoudt Waaghals zich tot Golden Temple?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #301 Gepost op: 20 juni 2011, 10:57:02 »
Ik ben al een paar jaar niet meer bij de Golden Temple geweest, die is iets alternatiever (ze schenken geen alcohol, toch? De Waaghals heeft IJ-bier) en er staan mannen met tulbanden in de keuken en dat hebben ze bij De Waaghals weer niet. Ik vind het bij de Golden Temple zo gek dat ze én Indiaas én Middenoosters én Italiaans én Mexicaans eten hebben.

Samenvattend denk ik dat de Golden Temple op het eerste gezicht meer vooroordeelbevestigend is, maar dat het eten ongeveer even goed is. Waar is Selly? Die heeft hier vast ook een mening over.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #302 Gepost op: 20 juni 2011, 19:56:53 »
Qua vega restaurants vind ik het wel de beste, dwz ik ben al heel lang niet meer bij Betty's geweest, dus ik weet niet hoe die is nu. De Golden Temple daar ben ik ook al lang niet geweest, maar dat is een stuk alternatiever, en al het eten is niet-Westers, dat is prima, maar de Waaghals vind ik qua eten en ook bediening beter.  Maar niet te vergelijken met sommige vega resto's in steden als Berlijn, Londen, NY, etc. Gewoon een leuk resto voor prima eten, idd niet voor memorabel eten.
« Laatst bewerkt op: 25 september 2011, 21:01:12 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #303 Gepost op: 23 juni 2011, 12:57:27 »
Ik was gisteren nog een keer bij Bella Storia in de Bentinckstraat. Dat is echt zo'n leuke plek!
We waren met z'n vieren en vooraf deelde we de antipasti-schotel (met courgettecarpaccio met parmezaan, gegrilde aubergines, bruschetta, olijven, snijbietsla, mozzarella en frittatta) en de burrata. Van die antipasti wist ik al dat ze lekker waren, maar die burrata was het ook. Jumjum, het water loopt me in de mond als ik eraan denk!

Daarna had ik pasta met aubergine-tomatensaus en lekkere kaas, en L spinaziericottaravioli die (en dat had ik nog nooit gehad) echt naar spinazie smaakte.
Toe chocoladetaart en tiramisu.

Lekker!
This is between me and the vegetable!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #304 Gepost op: 01 juli 2011, 13:58:50 »
Ik was gisteren bij Fifteen.

De ruimte is leuk, groot, een beetje industrieel, maar wel gezellig. Het is een bedrijf waar kansarme werkloze jongeren worden opgeleid, in de keuken of de bediening, en ze vertellen heel trots dat het merendeel van die jongeren nog steeds in de Amsterdamse horeca werkt. Dat is mooi, maar daardoor valt wel heel erg op dat de bediening een enorm probleem is hier: ze vinden zichzelf veel te belangrijk. Leuk, dat je over elke wijn iets vertelt, maar moet daar ook bij dat hij van een familiebedrijf komt waar ze weet-ik-veel-wat belangrijk vinden? En ook over elk gerecht wordt een college gegeven. Terwijl ik nou niet de indruk krijg dat ze iets weten, ze hebben gewoon iets uit hun hoofd geleerd. Ik kreeg daardoor ontzettend de neiging om irritante vragen te gaan stellen, maar gelukkig was ik daar niet voor in het juiste gezelschap.

Ze doen ook erg verantwoord en ecologisch en kleinschalig en soms zelfs biologisch, maar dan valt het wel een beetje tegen dat de appelsap van die gewone Minute Maid is, en geen lekkere troebele, en dat er ook geen leuke hippigheidjes als Bionade op de kaart staan. En dat de ober enthousiast vertelt dat ze zelf hun water filteren en dat er dus geen stapels petflessen naar binnen gedragen hoeven te worden. En dat je dan achter hem een man met een tray spa-blauw ziet lopen...

En dan heb je nog niet gegeten... We waren met een groep, dus er was een vaststaand menu.
Eerst kregen we antipasti, in grote schalen op tafel. Ik kreeg een eigen bordje en dat was fijn, want nu had ik buffelmozzarella die niet tegen de ham aanlag. En die, eerlijk gezegd, een beetje saai smaakte. En lekkere olijven (zo groot als een doperwt en zo groot als een pruim), gegrilde prei (dat wist de knul van de bediening niet te herkennen, want het was pas zijn vierde dag; ik zei dus niet dat ik daar nog nooit gewerkt had en toch herkende dat het prei was), ingelegde aubergine en tomaat met lekkere pesto.

Daarna kreeg de rest risotto en ik één raviolo, van zeker 10x10 cm, met ricotta en een eidooier erin (en nou ben ik helaas vergeten waar de kip vandaan kwam, sorry kipje). Er kwam botersaus bij en idioot veel van die naar niets smakende truffel. Je zou blij kunnen zijn dat ze niet van dat syntetische, van aardolie gemaakte truffelsurrogaat gebruikten, maar ik vroeg me vooral af wat die smakeloze berg puntenslijpsel op mijn bord deed. Bij dat verder erg lekkere gerecht, want dat was het, met zo'n lopende dooier en al.

Toen gebeurde er iets vreemds. De rest kreeg een vleesgerecht waar je uit kon opmaken dat de keuken moeite heeft met veel dingen tegelijk klaar hebben (wat kan gebeuren, maar zet dan niet zo'n gevoelig gerecht op het groepsmenu...) en ik kreeg... lasagna. Ja, inderdaad, de eetcaféklassieker bij uitstek, niet creatief maar wel vaak lekker. Hier ook, alleen welke kansarme jongere had bedacht dat twee pastagangen achter elkaar een goed idee was?

Toe was er tiramisu met koffie-ijs. Lekkere tiramisu, met een beetje citroen erdoor. En ook het koffie-ijs was lekker. Maar ook hier was bij de helft van de mensen het ijs al half gesmolten. En, dat vond ik helemaal gek, het stuk tiramisu van mijn buurvrouw was de helft groter dan het mijne.

Waardoor de eindconclusie is dat ze hier struikelen over het feit dat ze teveel hooi op hun vork nemen, en dat terwijl dat helemaal niet zoveel hooi is...
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Amsterdam
« Reactie #305 Gepost op: 01 juli 2011, 14:26:11 »
En dat de ober enthousiast vertelt dat ze zelf hun water filteren en dat er dus geen stapels petflessen naar binnen gedragen hoeven te worden. En dat je dan achter hem een man met een tray spa-blauw ziet lopen...


 ;D

Re:Amsterdam
« Reactie #306 Gepost op: 01 juli 2011, 14:36:22 »
(en nou ben ik helaas vergeten waar de kip vandaan kwam, sorry kipje).

Uit Barneveld gok ik.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #307 Gepost op: 01 juli 2011, 14:41:37 »
Dat had ik wel onthouden ;)
Nee, ik geloof dat de kip uit Vreeland kwam. Gek eigenlijk, ik weet helemaal niet waar de ober vandaan kwam...
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #308 Gepost op: 03 juli 2011, 19:50:29 »
Van de week at ik weer eens bij de Griekse Taverna. Lang niet geweest. We deelden van het mezze-aanbod: rode paprikasalade met veel knoflook, citroenige tzatziki, verse artisjokkensalade, olijven, flapjes met spinazie, een grote paddestoel gevuld met tomaten en bechamel die ik thuis eens ga namaken, en een paprikadip. Grote eters zouden nog 2 extra mezze willen, maar er waren bv ook nog dolma's, een walnotendip en een Griekse boerensalade in het aanbod, die wij niet namen. De 2 vega hoofdgerechten op de kaart zagen er net wat minder interessant uit.
De gerechten waren allemaal erg lekker, goed bereid, met goede ingredienten. En ook nog aardige bediening.
Gratis water.
Niet goedkoop: per persoon (inclusief een glas tonic en een kopje koffie) 22 euro pp. Als je geen mezzes maar een vegahoofdgerecht neemt ben je wat goedkoper uit, maar eet je denk ik minder gevarieerd.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #309 Gepost op: 04 juli 2011, 13:59:30 »
Wij waren zaterdag bij Coucousine, nummer zes van ons goede voornemen.
De keuken is modern, noord-Afrikaans en Mediterraan.

Er kwam meteen brood met olie en zout op tafel.
Vooraf stond er weinig spannends op de kaart, dus we deelden de hummus met paprika, die erg lekker was. Alleen jammer dat er geen extra brood bij kwam maar alleen een soort mini-kaastosti, tegen de tijd dat de hummus kwam hadden we het brood al op (want honger).

Daarna had ik de flan van blauwe kaas. Die was echt superlekker, en de witlof die eronder lag ook. Erbij een heel aangename berg roergebakken groenten (had L ook, heel fijn, als je lekker veel groenten krijgt) en een enorme berg spinazietempura. Die echt vies was: onaangenaam vettig en alleen maar naar frituurvet smakend.
Er kwam ook nog een klein bakje heel lekkere aardappelgratin bij.

Maar het duurde wel heel eg lang voor we ons hoofdgerecht hadden, en achter ons zaten vier mensen waarvan twee hun eten kregen en de andere twee tien minuten later. Dat was echt genant.
Eigenlijk had ik ook nog wel een nagerecht gewild, maar alles had al zo lang geduurd dat we dat niet hebben gedaan. Ik durfde zowiezo de ober niets te vragen zolang die andere mensen nog geen eten hadden...

Dus ja, nou ja, als je geen enorme honger hebt en wel erg lekker wil eten en de tijd hebt, dan is het wel een heel tof restaurant. Ja, behalve dan dat het er behoorlijk naar rook stonk. Ik denk dat de ramen nogal tochtten, want er werd op het terras natuurlijk wel gerookt.
This is between me and the vegetable!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Amsterdam
« Reactie #310 Gepost op: 04 juli 2011, 14:49:36 »
Wij aten afgelopen vrijdag bij Bidou, een restaurant in Amsterdam Oost. Daar hadden we een paar maanden geleden ook al gegeten en dat beviel eigenlijk wel, mede omdat ze niet zo moeilijk doen wat betreft veganistisch eten.
Op de kaart staan geloof ik 3 vegetarische voorgerechten en 2 vegetarische hoofdgerechten, en daarnaast kun je ook nog pizza bestellen, uit de steenoven.
We kozen allebei hetzelfde: vooraf het Groentebordje van Bidou, en als hoofdgerecht een pizza. Het Groentebordje bestaat uit een aantal kleine groentegerechtjes, die volgens mij elke keer verschillen (want vorige keer hadden we dat ook besteld en kregen we heel andere dingen). Dit keer zat er een aubergine kaviaar bij, worteltjes met amandelen (weet even niet meer hoe die bereid waren, maar wel lekker), artisjokbodems met doperwtenmayonaise (waarvan we vermoeden dat die toch niet helemaal vegan was) en nog iets maar dat ben ik even vergeten. De artisjokbodems waren gegrild en waren heel erg smaakvol, en de aubergine was ook echt heel erg lekker. Helaas was het brood dat je vooraf kreeg niet veganistisch dus ik miste wel iets om de aubergine kaviaar bij te eten, maar zo op zichzelf was het ook wel goed.
De pizza was echt fantastisch. Ik had gevraagd of we een pizza konden krijgen met allerlei groenten erop, en de serveerster wees toen naar de Verdure, maar blijkbaar had de kok toch besloten om er maar wat van te maken en dat was heel geslaagd. De bodem was dun en krokant en de groenten die erop zaten waren heel erg smaakvol. Ik maak het niet zo vaak mee dat ik de kaas niet mis als ik ergens een pizza eet, maar dit was allemaal al zo lekker van zichzelf dat ik het echt totaal niet miste.

Het restaurant is alleen wel vrij druk, en ze presenteren zich ook als familierestaurant dus er zitten ook veel kinderen bij. Nou hoeft dat helemaal geen probleem te zijn maar het was allemaal wel erg rumoerig afgelopen vrijdag, en we zaten naast een gezin met een super hyper kindje dat heel agressief aan het spelen was. Volgende keer gaan we dus weer lekker door de weeks, dan is het een stuk rustiger.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Amsterdam
« Reactie #311 Gepost op: 05 juli 2011, 00:54:25 »
Gewoon een leuk resto voor prima eten, idd niet voor memorabel eten.

Toch gek eigenlijk dat in een stad als amsterdam geen top-vega restaurant zit. Allemaal een beetje matig. Lekker eten enzo, maar verder idd niet echt heel uitzonderlijk.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #312 Gepost op: 05 juli 2011, 09:37:26 »
Och, hoeveel steden met minder dan een miljoen inwoners hebben wel zo'n restaurant?
En Amsterdam heeft wel degelijk meerdere restaurants waar je heel erg goed vegetarisch kunt eten, alleen bieden die meer keuze op de kaart.
This is between me and the vegetable!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #313 Gepost op: 07 juli 2011, 09:20:01 »
Ik at gisteren met Selly (:cheer:) bij Hostaria.
Vooraf deelden we de risottokroketjes, die erg lekker waren (hoewel niet helemaal warm van binnen) en kwamen met een beetje sla met smaakloze truffel die erg lekker was door de goede olijfolie.
Daarna had ik een enorm bord tagliolini met pesto, gekookte aardappel en sperzieboontjes. De ravioli van Selly zag er ook lekker uit.
Toe nam ik cannoli, dat soort huisgemaakte toetjes kan ik slecht laten liggen. Ze waren gevuld met een mengsel van (denk ik) mascarpone en witte chocola, en met donkere chocola aan de randjes.

We zaten heel leuk, direct naast de keuken, dus we konden zien hoe de kok (met een veertje aan zijn oorbel) heel kalmpjes met veel pannen en braadsledes (allemaal enorm gedeukt) jongleerde, en met indrukwekkende kreeften. Als je dat niet leuk vind om te zien, is dat niet de beste plek om te zitten.
Ik had al eerder bedacht dat het een leuke zaak zou zijn om mijn ouders mee naartoe te nemen, maar als het drukker wordt weet ik weer waarom dat niet zo'n goed idee is; de akoestiek is zo slecht dat mijn dovige ouders niets meer zouden verstaan...
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #314 Gepost op: 15 juli 2011, 19:57:28 »
Thaise groene curry bij Me Naam Naam op de Koningsstraat. Erg lekker weer.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #315 Gepost op: 16 juli 2011, 15:47:03 »
Wij hadden iets te vieren en aten daarom donderdag bij de Serre, in het Okura-hotel.
Het eerste wat opviel was de ontzettend vriendelijke bediening: Ik kwam totaal verzopen en drie kwartier te laat aan (dat is echt een voordeel aan trouwen met z'n vieren als je dan te laat op je eigen huwelijksverjaardag komt, zit je gade in ieder geval in goed gezelschap te wachten, dat scheelt je zo een echtscheiding). En de serveerster reikte me heel rustig een schone theedoek aan, vroeg of ik niet ook even mijn haar moest drogen en zei dat ze blij was dat ik er was.

Vegetarisch heb je er geen keuze, er staat niets op het menu.
Vooraf at ik mosterdsoep die in een kannetje kwam bij een soepbord met koolrabisalade en wat champignons. Het zag er erg mooi uit en de soep was romig en vol en heel erg lekker.

Daarna kreeg ik een bord met drie groene asperges, heel dunne plakjes gegrilde aubergine met mozzarella erin en wat gortrisotto. Met zo'n hippe veeg 'ratatouillemousseline'. Ze zijn daar zowiezo dol op mousslines. Ik heb tanden en ben niet bang ze te gebruiken, en deze ratatouillemousseline smaakte vooral naar ketchup.
Het was erg lekker, maar ook erg weinig. De dame tegenover mij bestelde dikke frieten extra bij haar hoofdgerecht, en die kwamen in een mooi glaasje dat niet kon verhullen dat het niet meer dan zeven frieten waren. Met wel erg lekkere mayo.

Het goede van zo'n niet al te groot hoofdgerecht is wel dat je nog plek overhoudt voor kaas. En ze hadden kaas van Kef, dus dat wlde ik wel. Helaas vergaten ze die, dus mijn tafelgenoten hadden hun toetje al lang en breed (lekkere friandises!). Maar toen kreeg ik alsnog mijn kaas. Die erg lekker was, maar wel vier soorten harde kaas. Met, en dat vond ik wel erg leuk, piccalilly en zure uitjes.
(Ik was een dag later toevallig bij Kef en daar werd toen de bestelling voor de Serre net ingepakt, dus misschien was de kaas bijna op.?)

En daarna at ik ook nog zo'n lekkere macaron uit de idiote friandisedoos.

Al met al heb ik erg lekker gegeten, maar ook wel lekkerder in dezelfde prijsklasse.
En wat is dat toch, dat goede buurtpizzeria's lekkere troebele appelsap hebben, maar dit soort dure plekken debiel dure halve liters mineraalwater en van die lullige zure appelsap?
This is between me and the vegetable!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #316 Gepost op: 03 augustus 2011, 09:16:30 »
We gaan goed: gisteren nummer acht van ons goede voornemen, Orontes West op het Hugo de Grootplein.
We zaten heerlijk buiten (okee, niet erg idyllisch want het Hugo de Grootplein is feitelijk een enorme rotonde).

Vooraf deelden we met z'n vieren de gemengde mezze, die een hoofdgerecht voor twee zijn. Je krijgt dat acht mezze en je kunt niet kiezen, maar wel zeggen wat je echt wel of niet wil en dan bepaalt de kok de rest.
Wij kregen met kaas gevulde champignons (die echt superlekker waren, er zat meer in dan kaas en ik weet niet wat), nogal vettige sigara met kaas erin, Griekse salade, zeekraal met yoghurt en knoflook (dat is echt tof, zeekraal krijgen op zo'n plek), baab ghanoush, heel erg lekkere hummus, walnootsalade (een soort spread meer, heel lekker, met paprika, knoflook, ui en walnoten, een beetje Georgisch) en spinazie met knofllok, yoghurt en pijnboompitten.

Daarna had ik imam bayildi. Die was niet superbijzonder, gewoon lekker. N had het andere groentegerecht, een heel erg lekkere groentestoofschotel met kaas. Dat was heel erg lekker.
Erbij kwamen bulghur en friet, en salade en cacik (ik was eerst een beetje teleurgesteld dat er geen cacik bij onze voorgerechtjes zat, maar nu snapte ik het).

De bediening was aardig maar niet zo attent, als ze vaker langs waren gekomen had ik vaker iets te drinken besteld en misschien zelfs een toetje (al had ik echt veel gegeten, dus het was niet zo erg dat dat er niet van kwam.)
En dat kostte dan 30 euro pp. Fijn, ik wil er nog wel eens heen.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #317 Gepost op: 22 augustus 2011, 17:27:00 »
Ik at afgelopen zaterdag bij 'Aan de Amstel' (van Yvette van Boven van het kookboek Home Made). Voorheen kon je hier alleen met groepen terecht, toen was ik ook al eens geweest, maar nu kun je van woensdag t/m zaterdag gewoon voor een tafeltje terecht.
Ze hebben er een aperitiefkaart wat ik altijd fijn vindt. We dronken vooraf prat orange.
De kaart is heel klein: 2 of 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten, 3 desserts. Per gang steeds 1 vegaoptie.
Op tafel kwam brood van Niemeijer, boter en rozenzout.
Vooraf had ik een prei-terrine. Lekker (hoewel ik niet precies waarmee ie gebonden was, kan gelatine zijn geweest, maar ook agar, heb het niet nagevraagd), maar memorabel was het hoofdgerecht: een 'lasagna' met aardappel, ui, tallegio. Ipv lasagnablaadjes was er de aardappel, het geheel was dus meer een gratin, de taleggio was niet te overheersend. Enorm lekker, een van de lekkerste dingen wel die ik de laatste maanden heb gegeten.
Toe namen mijn tafelgenoten kaas van Kef, waaronder een enorm heftige (een lekkere) maar ik zat echt te vol.
Wel nog lekkere koffie gedronken.
Aardige bediening ook.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2011, 17:31:44 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Amsterdam
« Reactie #318 Gepost op: 28 augustus 2011, 17:55:14 »
Nummer 9 van ons voornemen van de week: mijn vader vierde zijn verjaardag bij Enoteca, het restaurant bij het hotel dat tegenwoordig in het voormalig stadsdeelkantoor (in het het voormalig burgerziekenhuis) aan de Linneausstraat zit. De gemiddelde leeftijd ligt relatief hoog en er zaten opvallend veel Italianen. Daar zou ik, als ik de kok in een Italiaans georiënteerd restaurant was, erg zenuwachtig van worden.

We begonnen op het terras, met ober Dean die jammergenoeg geen idee had wat hij aan het doen was. Hij noemde het wisselende weekmenu op (ik vind dat zo'n gekke gewoonte, staat er nergens in het pand een printer?) maar wist helaas niet meer wat er in 'het soepje' zat. Hij is er nooit meer op teruggekomen.
Nou ja, en verder kondigde hij van een gerecht aan dat er een maiskoekje bij zat (het bleek polenta te zijn) en was er een gerecht met 'kruiden'. Alsof het niet leuk zou zijn te weten welke kruiden dat dan zijn...
Ik at als voorgerecht arancini met gorgonzola. Ik snap dat je in dat soort dingen de gorgonzola niet te overheersend wil hebben, maar ik hou eigenlijk wel van overheersende gorgonzola... Lekker was het wel!
Toen werd het wat fris en gingen we naar binnen. En daar wachtte een wonderlijke verrassing: goed personeel. Vriendelijk, attent (er was al een tafel voor ons gedekt, want ze hadden niet verwacht dat we de hele avond buiten zouden blijven zitten) en ter zake kundig.
Als hoofdgerecht at ik melanzane alla Parmigiana, een flinke portie en erg lekker. Erbij een klein bakje salade, die goed zurig was aangemaakt, dat paste heel goed bij de melanzane.

Toe het dessert van de dag: chocolademousse met 'chocoladekrokant'. Dat chocoladekrokant bleek rice krispies in slecht getempereerde witte chocola te zijn, die was dus nog zacht en het geheel was dus helemaal niet krokant, maar vooral zoet en taai, en precies zo overbodig als je zou denken. Bij heel erg lekkere chocolademousse.
Toen nog Betjeman & Barton thee.

Al met al heb ik prima gegeten (al ben ik blij dat ik niet betaalde, want ik vond het veel te duur). En, ik vroeg het al eerder, wat is dat toch, dat goede buurtpizzeria's lekkere troebele appelsap hebben, maar dit soort dure plekken van die lullige zure appelsap?
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Amsterdam
« Reactie #319 Gepost op: 28 augustus 2011, 21:20:41 »
Ik at vandaag eindelijk bij pizzeria 'La Perla' in de Jordaan in A'dam. Ik wilde er al een hele tijd heen, maar je moet een beetje geluk hebben hier: er is maar heel weinig zitplek en niet een zaak waar reserveren kan (denk ik). Vandaag tussen de buien door zijn we er heen gefietst en was er plek.

Je bestelt aan de kassa waar je ook meteen betaalt en kunt dan zelf drinken uit de koeling pakken (waar ik geloof inderdaad een paar flesjes troebele appelsap in stonden om Maartjes! stelling te onderbouwen, maar ik nam Pellegrino). Als je pizza klaar is wordt je naam geroepen en wordt de pizza naar je toegebracht. Ik nam een pizza met tomatensaus, mozzarella, artisjok, olijfjes en kappers (12 euro). En knoflook geloof ik maar die proefde ik niet. Ze gebruiken hier echt prima ingrediënten en ook héél lekkere mozzarella. De pizza komt maar in 1 maat, niet heel groot, maar voor mij net iets te groot, voor mijn tafelgenoot net iets te klein, dus die kon mooi mijn overgebleven stuk op eten.

Lekker en leuk, hoewel ik de Portare Via die een soortgelijk concept heeft mogelijk net iets beter vind. Die heeft in de vestiging in de Pijp ook meer zitplek, dus dat is dan makkelijker.
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2011, 21:27:20 door Selly »
,,,,فلافل