Wij aten van de week bij Bordewijk, vanwege iets te vieren.
Ik at hier laatst ook! Bij de amuse ging het even mis, want ze wisten niet dat ik de vegetarier was. Ik kreeg daarna de amuse die Maartje! ook had: en geconfijt tomaatje met verse kaas met bieslook. De kaas had nog wel iets meer smaak mogen hebben, nu was ie vooral erg romig.
De kok zelf kwam het menu toelichten. Hij wist precies het vegamenu uit zijn hoofd, zonder te weten dat ik de vega was. Heel goed.
Ik had de kok de week ervoor op de markt (ik doe bij dezelfde kraam boodschappen als hij, jeuh!) al met courgettebloemen zien scharrelen en had tegen m'n tafelgenoot opgemerkt dat hij die wellicht voor vegetariers inkocht. Dat klopte: het voorgerecht was courgettebloem, gevulde met blauwe kaas en erbij gegrilde paprika. Ik kreeg 2 courgettebloemen. De blauwe kaas was erg overheersend, mijn voorgerecht was veel groter dan van mn tafelgenoot (2 courgettebloemen was echt te veel voor een voorgerecht), de paprika was oke en fris en er zat een saus bij die debiel lekker was.
Hierna een ravioli gevuld met zoetige kaas, erbij kruidige peterseliesaus en artisjokkenhart. De ravioli waren echt belachelijk lekker. De saus vond ik echter te sterk, en de artisjokkenharten, waar ik normaal dol op ben, waren wat hard en ook heel sterk van smaak. Ook dit was een heel groot bord, bijna genoeg als hoofdgerecht.
Het echte hoofdgerecht was gelukkig niet zo groot: gestoofde prei met nog een brooddingetje. De prei was lekker (1 stuk was alleen te hard), het brooddingetje wat vettig.
Het dessert was in orde, er zat een soort ijs met nootjes bij, zeer lekker.
De bediening was zeer goed. De witte huiswijnen vond ik niet bijzonder. Ik had het tijdens het eten heel erg heet (terwijl de temp buiten redelijk was), er was weinig zuurstof in de zaak doordat er veel kaarsen stonden. Ik heb daar vlug last van.
Mijn tafelgenoot was zeer tevreden. Ik vond het eten oke, maar voor mij te machtig. Misschien dat de kok bij vega eten wilde compenseren en daarom erg grote borden maakte. Als ik nog een keer zou gaan zou ik 3 gangen nemen ipv 4. Het menu was geloof ik 49 euro, dat is echt niet duur.