Gisteren gegeten in Dauphine (bij het Amstelstation). Bomvol, maar we hadden gereserveerd, keuze uit 2 of 3 veggie voor en 2 (Italiaansachtige) hoofdgerechten. Ik nam de polenta met gegrillde groenten, mijn niet veggie tafelgenoot nam de veggie caneloni met ricotta. Erbij een glas lekkere sauvignon blanc (ze hebben een stuk of 5 soorten wijnen per kleur per glas).
Eten kwam binnen een minuut of 6, echt idioot snel. De polenta gebakken en niet te machtig (lag helaas wel in een sausje waardoor ie vlug minder knapperig werd) en diverse lekkere, gegrillde groenten: venkel, aubergine, courgette, tomaat, etc. Erbij een prima rodepaprikasaus. Alles erg vers, maar wel duur 16 of 17 euro voor zo'n bord, niet eens een enorm bord. Nog een beetje trek dus toe het kaasplankje van Kef (9 euro) genomen. Er kwam een minikaaskar, dat zou je niet verwachten hier, met 6 kazen waar je dus 3 uit kon kiezen. De jongen die dat deed wist er veel van af. Ik nam brie met truffel en mascarpone, st felicien en blue auvergne. Ik kreeg grote stukken en erbij niet te zoet rozijnenbrood en druiven. Prima.
Ze vergaten eerst onze thee maar toen ik kwam was ie dan ook van Betjeman en Barton.
Niet goedkoop en vanwege de grootschaligheid een beetje een vreetschuur, maar ze hebben wel goede producten.