Bij Beddington's. Wat geweldig lekker! En grappig, een soort mengeling tussen Engels en Japans eten. Eerst als amuse een gefrituurde wonton met huisgemaakte chilisaus, een klein soepje en iets wat veel steviger was dan de aubergine die ze zeiden, in een soort teriyakimarinade.
Daarna een soufflé van witte miso (in een stuk bamboestengel) die vooral een beetje zoutig was, met een lekkere zoete aubergine (nu wel) teriyaki. Vooral die aubergine was helemaal geweldig.
Daarna tuinbonensoep met een tuinbonenfalafel (mooi groen) en een minuscule tuinbonensalade met ontzettend lekkere kaas.
En toen een gewedig bord met in het midden twee wafeltjes met spinaziecrème ertussen (die koud was, ik weet niet zeker of dat zo bedoeld was) en er omheen groene asperges en zeekool met dragonsaus, gekookt ei en een beetje truffel. Terwijl ze zelf óók smikkelden keken de vleeseters jaloers op mijn bord en dat was volkomen terecht!
Toe een meringuebol met chocolademousse erin en chocoladesaus eromheen, met wat aarbeitjes in peperige siroop. Ik werd er helemaal blij van.
Vorige week bij Beddingtons gaan eten
We zaten er erg mooi, met zicht op de keuken, waar Jean Beddington en 2 andere koks erg enthousiast aan het koken waren. De bediening was erg goed.
Bij reserveren had ik doorgegeven dat ik veggie wilde, en dat wist men ook meteen. Op tafel kwam grof en een beetje vettig brood en een amuse van een gebakken kwartel-eitje en een tomatensoepje met avocado.
Vooraf kreeg ik Libanese mezze, maar weer heel anders dan een Libanees ze zou maken. Er lag van alles op het bord, alles hele kleine hapjes en precies goed: een briljante bietensalade met munt, 1 heel mooi groene tuinbonenfalafel, wortelsalade, snijboongerecht, zelf gebakken dun brood, humus en baba ganoush, en klein flapje met feta, citroenige groene paprika salade en nog meer.
Daarna een filodeeg-loempia met lekkere basilicum, tomaat en mozzarella. Lekker, met hele goede ingredienten, maar erg machtig.
Als hoofdgerecht witte en groene asperges met zoute aardappeltjes, gepocheerd ei en helaas te zoute spinazie. Eerst was ik een beetje teleurgesteld dat ik asperges kreeg, want ja, dat kan ik ook zelf, maar het waren de 1e van het seizoen en ze waren wel heel erg lekker, dus het was toch wel heel oke. Jammer van de spinazie alleen.
Toe banaan uit de oven met ras el hanout ijs en vanille.
Ik kom hier nog wel eens.