Zaterdag bij Pulpo te Amsterdam.
Op de online kaart stonden lekkere dingen met voorjaargroenten en polenta, en iets met ei vooraf, dus ik had de hele dag al zin in roerei maar dat niet gemaakt omdat ik 's avonds al ei zou krijgen. Kom ik daar, is de kaart net gewisseld
Ik wist al dat er per gang maar 1 veggie optie was, op zich niet erg, behalve dat die bij de nieuwe kaart wat saai waren: Salade witlof, appel, blauwe kaas, walnoten, croutons en Pompoencurry met zoete aardappel als hoofd. En dan is de sla dus 9 euro en de curry 20. Sja, curry voor 20 euro, ik weet niet hoor, als het nou de bekendste Indiase chef ter wereld is die het maakt, maar dit was een meer Frans-achtig resto, daar eet ik liever niet Indiaas. Maar goed, het eten ging ook om de gezelligheid, dus ik begon met het bestellen van de witlofsalade. Serveerster 'en hoe wilt u de ossenhaas?' Ik (wijs op kaart): 'Eh, nee, ik wil vooraf witlofsalade' Serveerster (nu ongeduldig): 'Ja en hoe wilt u de ossenhaas dan??' Ik (half in paniek, half geirriteerd, booskijkend):' Nee, WITLOFsalade. Kijk hier op de kaart. Dat is een VEGETARISCH gerecht.' De serveerster noteert het en zegt niet eens sorry!
Daarna arriveert brood met een smeersel dat mn tafelgenoten voor ik het kan nemen identificeren als iets zeer niet veggies.
Het eten arriveert en is oke, maar niet bijzonder. Bij de curry zit alleen curry, geen rijst of iets dergelijks. De komijnyoghurt is wel lekker.
Dan wil mijn tafelgenoot kaas toe en hij vraagt uit welke kaas de kaasplank bestaat. Ober (verbaasd) ' U wilt weten welke namen?' Ja, wat anders? Vervolgens blijkt er volgens mij gewoon een suf stuk parmezaan op te liggen, maar mijn tafelgenoot klaagt niet erover, maar wie legt er nu parmezaan op een kaasplank? Ik eet meringue met aardbeien, ook een beetje saai.
Sja. Ze hebben veggie, maar daar houdt t ook mee op.