Vegatopia Forum

Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..

Fabian

Re:Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..
« Reactie #220 Gepost op: 29 december 2004, 17:50:29 »
Dit soort zaken is dus verrekte interessant vind ik. Op het moment dat je een dier een ethische schop onder zijn kont geeft en dus zo'n beetje of zelfs de morele status van een mens toekent dan betekent dat voor jou het doden van een dier hetzelfde als het doden van een mens.

Als een mens een ander doodt dan is dat onbegrijpelijk. Ok, het hangt een beetje af de motieven, maar het 'mensen opeten vanwege lekker en voedingsrijk zijn' vindt de gemiddelde Nederlander volstrekt onacceptabel.

Ik denk dat de verschillen in meningen hier ook vooral op die manier verklaard worden. Magic Aura stelt mensen en dieren veel meer op een zelfde voetstuk dan Kiwi denk ik.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2004, 19:08:57 door Fabian »

Monie

« Reactie #221 Gepost op: 29 december 2004, 20:46:56 »
Toen ik verliefd werd op mijn huidige vriend was hij ook een vleeseter en ik niet. Nu (tien jaar later) eet hij ongeveer nog twee keer per week een beetje vlees en verder vegetarisch. Ook koopt hij tegenwoordig graseieren ipv. scharreleieren. Dit allemaal zonder druk van mijn kant, hij is er, wel voornamelijk vanwege mijn principes, gewoon meer over na gaan denken. Ik kan die twee keer per week vlees van hem redelijk accepteren, vooral omdat hij al zo "vooruit is gegaan" waar het het consuminderen van vlees betreft. Ik zou nu niet meer kunnen samenleven met een verstokte vleeseter, zoals ik 10 jaar geleden nog wel kon. Mijn principes zijn ook sterker geworden in de afgelopen jaren denk ik. Het eten van vlees uit de bio-industrie kan ik niet respecteren, noodgedwongen weleens accepteren.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #222 Gepost op: 29 december 2004, 21:44:17 »
Misschien kunnen sommige mensen gewoon een weloverwogen mening respecteren, ongeacht het feit of je het hier nu wel of niet mee eens bent.
Als ik ergens niet mee zou kunnen leven dan is het wel een klakkeloos aangeleerd patroon, of dat nou vlees eten is of pak m beet een christelijk geloof. Het is wat anders als iemand uit kan leggen waarom die het doet met argumenten waar over na gedacht is.

Dat je niet exact dezelfde normen en waarden erop na houdt is 1 ding, maar zeggen dat je toestemt als je een carnivoor date gaat mij wat te ver. Je hebt verantwoordelijkheid voor je eigen keuzes, niet voor die van de ander.
Sin chile, no tiene chiste!

Nicknickcool

Verliefd
« Reactie #223 Gepost op: 10 april 2007, 17:02:50 »
Hallo

Ik ben al heel lang stapelverliefd op een vleesetend meisje.Nu, ik wil wel een persoon die ook vegetarisch is (maar ik heb nog tijd voor een lief). Nu zit ik met een worstelend gevoel, Ofwel mijn principes ofwel mijn geluk. Ik wil ook de dieren hun geluk niet in de weg staan. Ik heb angst dat ze mij voor een keuze zet, vegi blijven, of haar krijgen. Nu, haar moeder is al helemaal onduidelijk, ze vindt het maar raar en stom dat ik vegi ben (ze heeft het nog niet op die manier gezegd, maar.

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Verliefd
« Reactie #224 Gepost op: 10 april 2007, 17:40:16 »
Het klinkt alsof jij jezelf voor een keuze zet..

Ik zeg, je bent een puber, neem het ervan. Get the girl... en je kan nog veggie blijven ook. Haar moeder doet er al helemaal niet toe.
Als jij haar niet probeert te overtuigen, doet zij dat misschien bij jou ook niet, laat je elkaar in de waarde.

Offline Lona

• 812
« Reactie #225 Gepost op: 10 april 2007, 17:46:04 »
het maakt toch niet uit dat zij vlees eet? Je zet jezelf voor een moeilijke keuze, terwijl me dat niet nodig lijkt.
Oftewel maak je niet dik en go for it. :O
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #226 Gepost op: 10 april 2007, 17:53:42 »
Ik kan het me ergens wel voorstellen dat je liever een vegetarier wilt, maar je weet nooit hoe mensen veranderen, zeker als ze jong zijn. Ze kan nu vlees eten, maar over een jaar vegetarier worden (vooral als jij steeds lekker vegetarisch voor haar kookt :)) en je kunt nu een meisje tegenkomen dat vegetarier is maar volgend jaar besluit om toch vlees te gaan eten. Als je haar heel leuk vindt, ga er gewoon voor!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #227 Gepost op: 11 april 2007, 10:53:18 »
Als jullie elkaar echt leuk vinden, komen jullie er samen wel uit. Als jij haar accepteert zoals ze is, zal ze jou ook in je waarde laten. En wat Annemieke zei: laat die moeder er lekker buiten.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #228 Gepost op: 11 april 2007, 11:34:41 »
Joh, gewoon voor het meisje gaan, je bent verliefd!

Er zijn hier zat mensen die een vleesetende partner hebben, ’t is best te doen, ikzelf had de mazzel dat mijn vleesetende partner vegetarier werd, ’t kan dus. En met die moeder heb je natuurlijk helemaal niks te schaften! (maar ik vind toch al dat schoonmoeders afgeschaft moeten worden….,)

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #229 Gepost op: 11 april 2007, 11:58:12 »
Mijn 'schoon'moeder valt anders heel erg mee hoor! Ze eet zelf veel vlees en rookt als een ketter, maar haalt voor mij altijd wel vegaburgers enzo in huis. Het is een lief mens :)  en dat vind ik belangrijker dan of ze wel of niet vlees eet.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #230 Gepost op: 11 april 2007, 12:38:53 »
Tsja, en daar wringt nou net de schoen, dat m'n schoonmoeder vlees eet interesseert me niks, dat doet m'n eigen moeder ook, maar "lief mens" is geen omschrijving die ik voor mijn schoonmoeder zou gebruiken.

Maar goed, dat even terzijde en off-topic.

Offline Nina V.

• **
  • 51
    • Creatief op Commando
« Reactie #231 Gepost op: 13 april 2007, 21:12:17 »
Mijn eerste vriendje was destijds 16, net als ik, en hij was de grootste vleeseter van Brabant! :-)
Echter, binnen een jaar was hij ook overtuigd van het schone wonder dat vegetarisme heet  ;D en voor zover ik weet is hij immer nog vegetarisch! Eind goed, al goed.
Overigens heb ik nu wel een vleesetende vriend, maar die eet altijd vegetarisch met mij, alleen soms vlees op brood! Daar valt dus vrij goed mee te leven.
Ik zou zeggen: ga ervoor!

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #232 Gepost op: 03 juni 2007, 16:52:30 »
even een berichtje gestuurd:

Hoi Nicknickpool,

Hoe staat het leven tegenwoordig na jouw bericht op Vegatopia?

"Hallo

Ik ben al heel lang stapelverliefd op een vleesetend meisje.Nu, ik wil wel een persoon die ook vegetarisch is (maar ik heb nog tijd voor een lief). Nu zit ik met een worstelend gevoel, Ofwel mijn principes ofwel mijn geluk. Ik wil ook de dieren hun geluk niet in de weg staan. Ik heb angst dat ze mij voor een keuze zet, vegi blijven, of haar krijgen. Nu, haar moeder is al helemaal onduidelijk, ze vindt het maar raar en stom dat ik vegi ben (ze heeft het nog niet op die manier gezegd, maar. "
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Nicknickcool

« Reactie #233 Gepost op: 03 juni 2007, 21:54:51 »
wel, euhm, tja keb nog altijfdgeen move gezet, ik twijfel of ze verliefd is op mij, lijkt soms wel, soms niet,maar ik durf geen stap te zetten  :-\

Online Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
« Reactie #234 Gepost op: 05 juni 2007, 00:51:04 »
Er is maar één manier om het uit te vinden  :). Je moet ook niet meteen een vaste relatie willen. Onderneem leuke dingen met elkaar, organiseer een romantisch (vegetarisch of gemixt) etentje en kijk hoe het loopt. Smeed het ijzer... of maak het eerst heet. Succes!
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #235 Gepost op: 05 juni 2007, 22:38:15 »
Ik heb vrij lang verkering gehad en heb samengewoond met iemand die geen vegetarier was, ook niet werd. Al scheelde het niet veel. Ik deed zo mijn best om lekkere dingen te koken dat hij soms vergat dat hij geen vegetariers was.
Dat ( ;)) was nooit een item. En dat terwijl ik toch best een drammer kan zijn. Laat het geen item zijn. Haar keuze, jouw keuze. Je weet het van elkaar. Niet teveel woorden aan wijten, maar aandacht en tijd geven aan de dingen die jullie samen hebben.
de tuin: dat ben ik

McCartney

« Reactie #236 Gepost op: 27 juni 2007, 10:55:26 »
Ach ja, schoonmoeders... (grapje hoor, er zijn ook best genoeg lieve schoonmoeders). Maar als je nog niet zeker weet of dat meisje wel verliefd op jou is het volgens mij nog wat te vroeg om over "schoonouders" te spreken.
Je eventueel aanstaande schoonmoeder heeft natuurlijk wel recht op haar mening, hoewel ze jouw vegetarisme wel heeft te accepteren. Dat respect komt je ten aller tijde gewoon toe. Als je nu het gevoel hebt dat je gedwongen bent te kiezen... voor dat meisje geldt dat natuurlijk ook. Ook zij zal een keuze moeten maken. En ook als je eventueel hievoor je vegetarisme zou willen opgeven om zij helemaal het einde voor je is, is dat óók helemaal aan jou. Niemand zal je ergens toe dwingen. Whatever makes you happy.
Ik heb zelf een beetje het idee beste Nicknickcool, dat je bepaalde angsten hebt over wat mensen eventueel van je zouden kunnen denken of vinden. Dat is wel allemaal menselijk natuurlijk, maar ooit zul je toch de stoute schoenen aan moeten trekken om uit vinden hoe het echt allemaal in elkaar steekt. Want daar zul je toch een keer achter moeten komen. Want wie weet maak je je gewoon druk om niks. Je weet natuurlijk maar nooit. En in elk geval weet je dan tenminste wél waar je aan toe bent.

Vriendelijke groeten,
McCartney
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2007, 11:32:39 door McCartney »

Offline Gretz

• 190
« Reactie #237 Gepost op: 05 juli 2007, 00:21:33 »
Nu, ik wil wel een persoon die ook vegetarisch is (maar ik heb nog tijd voor een lief). Nu zit ik met een worstelend gevoel. Ofwel mijn principes ofwel mijn geluk. Ik wil ook de dieren hun geluk niet in de weg staan. Ik heb angst dat ze mij voor een keuze zet, vegi blijven, of haar krijgen.

wel, euhm, tja keb nog altijfdgeen move gezet, ik twijfel of ze verliefd is op mij, lijkt soms wel, soms niet,maar ik durf geen stap te zetten  :-\

Ja lastig. Je geeft zelf al aan dat je al heel lang verliefd bent, en als dat gevoel niet minder wordt moet je jezelf niet veel langer tarten met de gedachte 'kan het wel of kan het niet?'. Ik begrijp je dilemma wel. Ik denk trouwens dat als je vegetariër bent en je het liefst een vriend(in) wilt krijgen die ook vegetariër is (er zijn ook vegetariërs die het niets uitmaakt), dat dat voor de volgende stap uitmaakt. Als je verliefd bent op een meisje dat ook vegetariër is heb je iig al één 'psychologische muur' minder, want dat heb je al gemeen en kan alleen maar positief zijn in een relatie. Maar dat heb je dus niet, en tenzij zij ópeens zomaar vegetariër kun je daar niet op bouwen.

Ik vond zelf ook ooit een meisje leuk dat vlees at. Hoewel ik ook liever een relatie heb met een vegetariër vond ik dat toen geen punt. Echter op een gegeven moment maakte zij in een discussie een opmerking zoiets als 'ik geloof dat mensen vlees nodig hebben'. Iets in die trand. Dat stond me wel tegen en toen dacht ik ook wel: 'haar overtuigen voor het vegetarisme zal wel niet meer lukken' ;D Maar goed, ik was haar opmerking wel vrij snel vergeten. Maar van een relatie is het ook nooit gekomen.;)

Ik weet niet wat voor soort vleeseter het meisje is wat je op het oog hebt. Als ze fanatiek is en zou willen dat jij weer vlees gaat eten, kun je haar beter afschrijven. Principes zijn voor mij (en ik denk ook voor jou) belangrijker dan een liefdesrelatie. Een relatie waarin je beide je principes kunt houden, en er verder geen problemen hebt, zou wel goed zijn. Maar ja, of dat mogelijk is weet je misschien nog niet. Dan kun je het beste het eens met haar over vegetarisme en eten hebben. Hopelijk wordt je daar wijzer van en kun je dan ook beter uit deze impasse komen. Succes ermee!

Offline Sedna

• 160
« Reactie #238 Gepost op: 02 december 2011, 14:15:20 »
Een vriend van me is vegetarisch en toen hij voor het eerst uit ging met zijn vriendin (een flinke carnivoor eter die eigenlijk niet anders kent) . Kwam aan de spraak dat hij vegetarisch was een haar reactie wat echt: Wat eet je dan?

En nu wonen ze inmiddels gelukkig samen en zijn ze allebei vegetariër.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Edda

• 159
« Reactie #239 Gepost op: 08 februari 2012, 16:51:40 »
mijn vorige relatie was met een niet vegetarisch etend persoon, mijn huidige relatie ook.
Als mijn partner vlees wil eten heb ik daar geen enkel probleem mee, ik bak de spekjes voor de stamppot vanavond ook gewoon

key is hierbij wel dat ik niet vegetarisch eet uit de morele overwegingen, maar gewoon omdat ik het zonder vlees prima af kan, zoals eigenlijk ieder mens geen vlees nodig heeft  en ik me met een vegetarisch dieet gezonder voel .
wel is het zo dat er geen bio-industrie vlees in huis komt en mijn vriend ook echt wel bewust is van hoe het dier wat hij eet behandeld is tijdens het leven en het einde , vandaar ook geen bio-industrie vlees ( daar boven op, ik doe de boodschappen dus ik heb de eindbeslissing ;) , maar dit is wel iets van ons beiden) en ook a word er een aantal maal per week gewoon vegetarisch gegeten , ik heb echt geen zin om iedere dag moeilijk te gaan doen met twee variaties van 1 gerecht of weer die extra pan op het vuur

maar ik zal dus niet afknappen op iets als "hij eet vlees"