Vegatopia Forum

Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..

ShiN

Re:Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..
« Reactie #200 Gepost op: 11 december 2003, 20:02:17 »
Maar dan nog, op die foto zit je er toch onderuit gezakt bij! Zo komt het over, je kijkt ook chagrijnig. Ik mag hopen dat je toen niet Vegatopia aan het lezen was!

ik ontken ook niet dat ik er mischien zo uitziet.. maar ja,
he, tblijf minder leuk, maar dat geeft niet, het ging over verliefdheid, en volgens mij is dur iemand verliefd op mij!  :D

NNXIII

« Reactie #201 Gepost op: 11 december 2003, 22:03:50 »
Maar dan nog, op die foto zit je er toch onderuit gezakt bij! Zo komt het over, je kijkt ook chagrijnig. Ik mag hopen dat je toen niet Vegatopia aan het lezen was!

ik ontken ook niet dat ik er mischien zo uitziet.. maar ja,
he, tblijf minder leuk, maar dat geeft niet, het ging over verliefdheid, en volgens mij is dur iemand verliefd op mij!  :D

Dus het gaat wel wat worden?  ;D

Elsbeth

« Reactie #202 Gepost op: 12 december 2003, 12:39:41 »
en en ? ik leef met je mee hoor Shin hep zelf net 'n vriend = leuk & spannund

Offline Yessica

• 703
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #203 Gepost op: 27 december 2004, 09:25:17 »
Ik heb er geen problemen mee als iemand vlees eet. Het is wat mij betreft geen must dat mijn partner een vegetariër is, wel dat hij begrip heeft voor mij keuze.

Nou had mijn vriendinnetje mij aangemeld op een datingsite en hoewel ik het eerst wat raar vond, vond ik het later wel leuk om zo met mensen in contact te komen. Zij had mijn profiel voor me ingevuld, de vrije tekst had ik later zelf geschreven en daarin heb ik uiteraard vermeld dat ik vegetariër ben.

Leuke jongen ontmoet, klikte super, gesprekken kunnen voeren zonder woorden, dus.... een kanshebber.

Met Kerst kwam hij bij mij, vrij op het nippertje afgesproken en omdat ik moest werken had ik geen tijd meer uitgebreid boodschappen te doen, maar ik had van die luxe pastakussentjes gehaald en italiaanse quorn met pesto. We zijn eerder gaan uit eten in een Italiaans restaurant, dus ik dacht, dat lust hij wel. Maar nee... na sowieso al rare gesprekken te hebben gevoerd over vegetarisme ("Normaal haat ik vegetariërs") nam hij één hapje en trok een vies gezicht. Ik zei, dan laat je de quorn maar staan en eet je alleen de pasta. Hoefde hij ook niet. Ik zei, maar pasta lus je toch wel? Zegt hij "Ja, met vlees."  :-\ Dus... als er 3 friemelstukjes gehakt op de het pastakussentje had gezeten had hij het wel gegeten?  ???

Er is iemand in Nederland die met Kerst dus niets heeft gegeten  :( Mijn eetlust was ook bedorven trouwens, dus alles ging daarna linea recta de vuilnisbak in. Erg eigenlijk....

Gek, ik heb er nooit bij stil gestaan dat het een probleem zou kunnen zijn voor een vleeseter dat de partner geen vlees eet.
« Laatst bewerkt op: 27 december 2004, 09:51:24 door Yessica »

Kiwi

« Reactie #204 Gepost op: 27 december 2004, 09:33:59 »
Gek, ik heb er nooit bij stil gestaan dat het een probleem zou kunnen zijn voor een vegetariër dat de partner geen vlees eet.

Een niet-vegetariër bedoel je toch zeker?
Maar hij heeft stom gereageerd zeg. Ik ken ook mensen die zeggen geen "vegetarisch eten" te lusten. Wat is dat nou voor onzin, met vlees eten ze het wel en zonder vlees is het opeens minderwaardig ofzo? En de groenten die ze eten zijn toch ook vegetarisch?
Maar goed... exit date?

Offline Yessica

• 703
« Reactie #205 Gepost op: 27 december 2004, 09:50:54 »
Gek, ik heb er nooit bij stil gestaan dat het een probleem zou kunnen zijn voor een vegetariër dat de partner geen vlees eet.

Een niet-vegetariër bedoel je toch zeker?

Uhm, dat bedoel ik ja, ik pas het gelijk effe aan  :)

Citaat
Maar goed... exit date?

Hij zei dat ik er geen probleem van moest maken. Zo erg was het allemaal niet. Maar ik moet er maar eens goed over nadenken. Later bleek ook dat het spreekwoord "wat een boer niet kent dat vreet ie niet" echt op hem van toepassing is. Wist ook niet wat pindasoep was bijvoorbeeld. Toen ik zei dat het een surinaams gerecht was keek ie ook al zo vies. Echt een 'aardappelen-vlees-en groente'typetje dus. (En een Limburger, ik zie al mijn vooroordelen weer eens bevestigd...)

Kiwi

« Reactie #206 Gepost op: 27 december 2004, 10:25:41 »
Later bleek ook dat het spreekwoord "wat een boer niet kent dat vreet ie niet" echt op hem van toepassing is. Wist ook niet wat pindasoep was bijvoorbeeld. Toen ik zei dat het een surinaams gerecht was keek ie ook al zo vies. Echt een 'aardappelen-vlees-en groente'typetje dus. (En een Limburger, ik zie al mijn vooroordelen weer eens bevestigd...)

Misschien kun je hem leren wat andere dingen te waarderen? Als het echt zo goed klikt is het de moeite van het proberen waard!

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #207 Gepost op: 27 december 2004, 14:19:35 »
Hee, Yessica, ook weer vega i.p.v. vegan?

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #208 Gepost op: 27 december 2004, 14:28:34 »
Hij zei dat ik er geen probleem van moest maken. Zo erg was het allemaal niet. Maar ik moet er maar eens goed over nadenken.

Hmmm... hij laat op een niet echt subtiele manier merken dat hij je eten 'vies' vindt en dat moet jij over je heen laten komen. Leuk begin van een potentiele relatie. En waar moet jij maar eens goed over nadenken? Dat je hem de volgende keer toch vlees voor moet zetten omdat hij anders je eten niet blieft? Ik vind het nu al een rare meneer...

En was dit nou ook een metroseksueel? Kan ik me haast niet voorstellen: zo iemand zou toch open moeten staan voor allerlei nieuwigheden?
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Yessica

• 703
« Reactie #209 Gepost op: 27 december 2004, 14:28:56 »
Hee, Yessica, ook weer vega i.p.v. vegan?

Ja al weer een paar maanden. Is er een beetje ingeslopen. Hoe en waarom snap ik zelf eigenlijk ook niet, maar ik kan de discipline even niet opbrengen. Ik heb denk ik te weinig veganisten om me heen of zo. Overigens gebruik ik nog steeds geen melk of yoghurt of zo, maar producten als quorn, waar ei inzit, dus weer wel.

Was ook wel grappig. Tijdens het gesprek dat we  hadden 's middags over vegetarisme zei ik dat ik ook 2 jaar veganist ben geweest. Zijn reactie: "WAAAAAAAT????? Is er dan nog iets ergers dan vegetariër????"  Hij wilde in ieder geval niet dat ik nog veganist zou worden. Wat voor mij dan op zich weer genoeg aanleiding is om juist wel weer veganist te worden  :devil:

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #210 Gepost op: 27 december 2004, 14:37:32 »
DUMPEN!!

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #211 Gepost op: 27 december 2004, 14:41:12 »
 :yes:

Respectloos en kinderachtig, die dude.
Je zegt dus gewoon nooit dat je iemands eten niet lekker vindt, zeker niet de eerste keer en zeker niet alleen maar omdat er geen vlees in zit. Tss, verse pasta is al lekker zonder iets erbij. Wat een aanstellerij zeg. Bovendien, iets niet lusten omdat het niet is zoals je gewend bent, zo gaat dat alleen bij kleuters.

Was getekend,
Annemieke, niet zo subtiel.
« Laatst bewerkt op: 27 december 2004, 14:41:44 door Annemieke »

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
« Reactie #212 Gepost op: 27 december 2004, 14:47:10 »
Kijk, vegetariers pesten is gewoon leuk, dat is prima als een man dat doet. Maar sjtiefvreter zijn, da's echt ernstig minpuntje. Zou ik bij een meisje heel erg op afknappen.
Ik ga hier niet zeggen dat je hem moet dumpen (hij heeft vast een heleboel goede eigenschappen die je niet genoemd hebt), maar als ik je vader was hoefde je hem nog even niet mee naar huis te nemen ;-)
Ik wens jullie veel succes,

BB
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Yessica

• 703
« Reactie #213 Gepost op: 27 december 2004, 14:53:59 »
Hmmm... hij laat op een niet echt subtiele manier merken dat hij je eten 'vies' vindt en dat moet jij over je heen laten komen. Leuk begin van een potentiele relatie. En waar moet jij maar eens goed over nadenken?

Nou, ik nergens over. Of dat ik misschien dan toch maar eens in een vegetarisch vijvertje moet gaan vissen. Hoewel... ik ben nog steeds van mening dat een vleeseter en een vegetariër best samen zouden moeten kunnen gaan.

Citaat
En was dit nou ook een metroseksueel? Kan ik me haast niet voorstellen: zo iemand zou toch open moeten staan voor allerlei nieuwigheden?

Ik heb hem nooit voor een echte metroseksueel versleten en inmiddels weet ik dat hij er ook maar niet een beetje ervan in de buurt komt.

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #214 Gepost op: 27 december 2004, 14:56:29 »
Hoewel... ik ben nog steeds van mening dat een vleeseter en een vegetariër best samen zouden moeten kunnen gaan.

Ik ook hoor, zolang er sprake is van wederzijds respect moet dat zeker kunnen. En dan langzamerhand vlees uit zijn menu wegwerken :hypocrite:

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #215 Gepost op: 27 december 2004, 14:57:22 »
Bovenaan staat een leuk linkje voor nieuwe vrijgezelle mannen!

Offline Ona

• 271
« Reactie #216 Gepost op: 27 december 2004, 15:04:27 »
Ik heb sinds een half jaar een relatie met een ontzettende vleeseter. Nu reken ik mezelf onder de iets flexibelere vegetariers (ik eet wel ei, kaas en andere zuivelproducten). Eigenlijk moet ik zeggen dat ik nog nooit een vega-vriend heb gehad dus ik zou niet weten hoe het anders zou zijn. ??? Voor mij is het een vereiste dat hij tolerant is en er begrip voor toont. Voor de rest is het voor mij geen afknapper. In mijn vorige relatie zei de vader van m'n ex altijd:'we krijgen haar er wel overheen'. Dat vond ik dus niet grappig en het is ze ook niet gelukt. ;D;) Gelukkig maakt m'n huidige vriend er geen punt van en ik ook niet (dat hij vlees eet). We koken qua vlees/vega-gerecht gewoon alle twee ons eigen potje, de rest doen we wel samen. Ook vind ik het niet erg om hem vlees te zien eten (hoewel bv. spareribs wel even slikken is). :o ;)

(Oei ik ben best wel royaal geweest met de smileys zie ik). :-[  
« Laatst bewerkt op: 27 december 2004, 15:06:22 door Ona »

Offline Yessica

• 703
« Reactie #217 Gepost op: 29 december 2004, 10:48:42 »
Maar sjtiefvreter zijn, da's echt ernstig minpuntje. Zou ik bij een meisje heel erg op afknappen.

Ik ben ook afgeknapt merk ik nu. The feelings have gone.

Ik denk dat ik 2005 maar weer als single ga omarmen  ;)

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #218 Gepost op: 29 december 2004, 11:32:38 »
sjtiefvreter?

ManuelRegien

« Reactie #219 Gepost op: 29 december 2004, 16:33:49 »
Hmmm, ik zie hier telkens het woordje 'respect' voorbij komen. Echter volgens mij is dat woord in deze context nogal misplaatst.

Zelf accepteer ik dat er mensen zijn die vlees eten, maar of ik hier nu wel of geen respect voor moet opbrengen is voor mij niet aan de orde.

Bij mij in huis word in ieder geval geen vlees geserveerd. Als er daarom iemand bij mij zou blijven eten, zou ik gewoon een (hopenlijk) heerlijke vegetarische maaltijd serveren. Ik zou niet eens melden dat het vegetarisch is, want wat is daar zo raar aan?

Nee, hetgeen waar ik geen respect voor heb zijn mensen die -als ze horen dat ik vegetarier ben- mij als het ware aan een soort kruisverhoor onderwerpen en ik mij bijna moet verantwoorden waarom ik geen vlees eet. Is dat zo vreemd dan?

Ik geniet er dan ook altijd van om de zaken om te draaien en hen te confronteren met de vraag waarom zij vlees eten. Reken maar dat de volgende 3 zinnen dan telkens terug komen:

- "Het is lekker"
=>(bullshit, de preparatie en kruiden maken vlees voor hen lekker. Soja/Quorn/Tempe/Tahoe kan net zo lekker gemaakt worden)
- "Je hebt vlees nodig"
=> (ook grote onzin. Vlees bevat enkel een aantal voedinsstoffen die voor de mens van belang zijn; maar welke veel beter in hun plantaardige vorm genuttigd kunnen worden uit volwaardige alternatieven)
- "De vroege mens at ook vlees"
=> (en dan schiet ik in de lach, omdat dit getuigt van een wel erg laag ontwikkeld denkvermogen. Vroeger moest men eten wat men kon krijgen, en de vroege mens was voornamelijk jager/verzamelaar. Ik moet nog zien dat mensen van tegenwoordig met een speer en zak urenlang de bossen intrekken om genoeg voedsel te vergaren om de familie te voeden.)

Maar terugkomend op het onderwerp. Het is inderdaad mogelijk om verliefd te worden op iemand die vlees eet (dit, omdat liefde los staat van bijkomende gewoonten van personen). Echter ben ik van mening dat zo'n situatie veelal voor onaangename situaties kan zorgen.

En gezien het feit dat het vegetarisme nog steeds groeit (kijk maar eens hoeveel reclame tegenwoordig moet maken om mensen maar aan het vlees te krijgen; iets wat je vroeger helemaal niet zag); wacht ik rustig af tot er een lief vegetarisch meisje mijn pad kruist, en kijk vanaf daar wel verder of er iets ontstaat.

Groetjes,

Manuel