Ik heb er geen problemen mee als iemand vlees eet. Het is wat mij betreft geen must dat mijn partner een vegetariër is, wel dat hij begrip heeft voor mij keuze.
Nou had mijn vriendinnetje mij aangemeld op een datingsite en hoewel ik het eerst wat raar vond, vond ik het later wel leuk om zo met mensen in contact te komen. Zij had mijn profiel voor me ingevuld, de vrije tekst had ik later zelf geschreven en daarin heb ik uiteraard vermeld dat ik vegetariër ben.
Leuke jongen ontmoet, klikte super, gesprekken kunnen voeren zonder woorden, dus.... een kanshebber.
Met Kerst kwam hij bij mij, vrij op het nippertje afgesproken en omdat ik moest werken had ik geen tijd meer uitgebreid boodschappen te doen, maar ik had van die luxe pastakussentjes gehaald en italiaanse quorn met pesto. We zijn eerder gaan uit eten in een Italiaans restaurant, dus ik dacht, dat lust hij wel. Maar nee... na sowieso al rare gesprekken te hebben gevoerd over vegetarisme ("Normaal haat ik vegetariërs") nam hij één hapje en trok een vies gezicht. Ik zei, dan laat je de quorn maar staan en eet je alleen de pasta. Hoefde hij ook niet. Ik zei, maar pasta lus je toch wel? Zegt hij "Ja, met vlees."
Dus... als er 3 friemelstukjes gehakt op de het pastakussentje had gezeten had hij het wel gegeten?
Er is iemand in Nederland die met Kerst dus niets heeft gegeten
Mijn eetlust was ook bedorven trouwens, dus alles ging daarna linea recta de vuilnisbak in. Erg eigenlijk....
Gek, ik heb er nooit bij stil gestaan dat het een probleem zou kunnen zijn voor een vleeseter dat de partner geen vlees eet.