Vegatopia Forum

Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..

Offline Yessica

• 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Verliefd worden op iemand die wél vlees eet..
« Reactie #100 Gepost op: 25 november 2003, 00:02:30 »

met blauwe kaas was weer heerlijk vandaag!

:pukey:

doe me dan toch maar een hertebiefstukje.

DeathMetalVeggie

« Reactie #101 Gepost op: 25 november 2003, 00:06:39 »
oh.....

Heeee, waarom haal je dat er nu bij???
Je kunt mij (met cynisme) niet bekeren tot veganist!

Al vind ik 't charmant....  ;)

Offline Yessica

• 703
« Reactie #102 Gepost op: 25 november 2003, 00:14:46 »
oh.....

Heeee, waarom haal je dat er nu bij???

Jij begon over vissen en dat bracht me op een idee  :hypocrite:

Citaat
Je kunt mij (met cynisme) niet bekeren tot veganist!

Was ik ook niet van plan hoor. Ik zal me eerst eens gaan richten op die taco-gevuld-met-gehakt-etende-vriendin van je!  :devil:

Citaat
Al vind ik 't charmant....  ;)

Ik kan veel hebben.... maar dit neem je terug!

;D

DeathMetalVeggie

« Reactie #103 Gepost op: 25 november 2003, 00:25:54 »
No way... bear the consequences  ;D
« Laatst bewerkt op: 25 november 2003, 00:28:09 door DeathMetalVeggie »

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #104 Gepost op: 25 november 2003, 00:48:58 »
Ok, laat ik beginnen met te zeggen dat ik uiterst verbaasd ben een aantal reacties in deze thread te lezen.... alsof wel-of-geen-vlees-eten het ALLER belangrijkste is...
Het is een van de belangrijke punten die ik in mijn 'lijstje' heb van wat mijn ideale vrouw zo ongeveer zou moeten hebben. En een paar ervan zijn gewoon iets wat deze zou moeten hebben, omdat ik er anders op zou afknappen.

Citaat
Daar heb ik wel eens moeite mee maar LIEFDE OVERWINT TOCH ALLES ?!!?!

In een film wel ja. Maar in deze maarschappij kiezen mensen ook carriere boven een gezinnetje, dus deze uitspraak klopt denk niet.

Citaat
Sorry hoor maar ik kan me best voorstellen dat je vanuit een single-situatie graag "het perfecte" wil, maar als je verliefd wordt op iemand dan gaat dat in eerste instantie toch niet over iemand's overtuiging... dat komt later wel en ik denk dat e.e.a. best te combineren is.
Tuurlijk kan de perfecte niet altijd gevonden worden, maar je wilt wel raakvlakken met iemand hebben anders is dat niet interessant.
En in eerste instantie zullen de meeste eerst op uiterlijk aangetrokken worden tot een persoon, maar of iedereen alleen maar naar uiterlijk blijft kijken?
Ik wil ook wel iemand met ongeveer dezelfde gedachten enzo. En daarbij zie ik geen vleeseter, omdat ik vanuit mijn oogpunt daar gewoon niet samen mee kan leven. Misschien voor een avondje ofzo :P
Maar een 'heel leven'. Nee, dat zal denk niet gaan.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #105 Gepost op: 25 november 2003, 08:28:53 »
Hmmm... volgens mij worden in deze discussie verliefdheid en liefde door elkaar gehaald...

Succes in een relatie schijnt er voor een groot deel van af te hangen in hoeverre de partners elkaar en elkaars eigenaardigheidjes kunnen accepteren. Niks verliefdheidsgevoelens. Niks gedeelde interesses.
« Laatst bewerkt op: 25 november 2003, 08:35:42 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #106 Gepost op: 25 november 2003, 08:39:22 »
Wel goed dat je je vriendin niet pusht, DMV. Lijkt me ook niet echt goed voor je relatie.... sloof je maar eerder uit met het avondeten :)

Toen ik met mijn vriend kreeg was ik veggie en hij vegan. Nu ben ik ook vegan. Gelukkig heeft hij er toen nooit over gezeurd, dat had ik wel irritant gevonden.

ellen

« Reactie #107 Gepost op: 25 november 2003, 10:27:40 »
Nee, zo'n vent wil je niet...  >:(

De bruut! De sadist! De klootzak! Zo maar een hommel doodslaan. Jonge, waar hebben we het over?

Bovendien kun je hem dat afleren....

Ok, ik ben ook cynisch, je kan een man niet echt veranderen. ;)

Maar we hebben het hier niet over een glijdende schaal toch? Zo erg hoeft hij niet te zijn.
« Laatst bewerkt op: 25 november 2003, 10:29:10 door LL »

Offline Yessica

• 703
« Reactie #108 Gepost op: 25 november 2003, 21:28:44 »
De bruut! De sadist! De klootzak!

Een LL de Ling, dat ist!

Citaat
Zo maar een hommel doodslaan. Jonge, waar hebben we het over?

Ik heb deze zomer dus een hommelhospitaaltje gehad op mijn dakterrasje. Als ik ergens een hommel zag die niet kon vliegen, dan nam ik die mee naar huis, want ik heb vorig jaar hier op het forum gelezen dat waarschijnlijk de "benzine" op is en dat ze suiker nodig hebben om verder te kunnen vliegen. Nou zijn hommels echt van die gezellige, pluizige dikkerds en ik vond het erg grappig om te zien hoe ze met hun erg lange tong suikerwater opslobberden van een theelepeltje.

Well, picture this:

Je dreigt veel te laat te komen voor je date en het pluizige hommeltje is je zo dankbaar dat ie zegt: Weet je wat? Ik ga wel even mee naar je date, ik heb nu toch weer energie, en dan leg ik gelijk even uit dat je me hebt gered en dat je daarom zo laat bent. Je doet je bloesje nog even in model, hommeltje doet zijn voelsprietjes nog even in model, en samen ga je naar de date die al vol ongeduld op je zit te wachten. Het pluizige hommeltje met gemodelleerde voelsprieten wil zich net gaan verontschuldigen en ................. FLATS!

Nou ja, bruut... sadist.... klootzak.... Het is niet zo aardig zullen we maar zeggen. Best een gegronde reden voor een afknapper.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #109 Gepost op: 25 november 2003, 22:09:50 »

Nou ja, bruut... sadist.... klootzak....

een....kloothommel  :P
de tuin: dat ben ik

DeathMetalVeggie

« Reactie #110 Gepost op: 25 november 2003, 22:55:00 »
een mug, ok
...maar een hommel?

ellen

« Reactie #111 Gepost op: 26 november 2003, 13:37:59 »
Je hebt het tegen iemand die het voorstel voor een date al een afknapper vindt ;), maar goed. Ik vind hommels ook schitterende dieren, maar waarom is iemand heel gemeen als die een hommel doodslaat en niet als het weerloze slachtoffer een mug is?

DeathMetalVeggie

« Reactie #112 Gepost op: 26 november 2003, 15:55:18 »
Omdat ik dat vind. Ik zeg ook niet dat het beter/slechter is. Het is een gevoelskwestie.

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #113 Gepost op: 29 november 2003, 02:16:48 »
Het vervelende is dat mijn vleesetende vriend niet altijd duidelijk zegt wat hij wil. Als ik vegetarisch kook en daar iets lekkers van maak vindt hij het prima, maar ergens snakt hij precies toch naar rood vlees ofzo zonder dat hij dat aan mij zegt. Hij is thuis echt wel opgevoed volgens traditionele 'groot stuk vlees, beetje sla en patatten' principe. "Wortels zijn voor konijnen", zoiets. Ik wil wel iets van vlees voor hem meenemen af en toe, zo begrijpend ben ik wel, maar als hij niets zegt... ik ben nog steeds niet zo goed in gedachtenlezen. (In documentaire wel gelezen dat we dat allemaal trachten te doen). En de ene keer verdedigt hij mijn principes als ik het eens een dag minder assertief kan uitleggen -ik kan ook slecht tegen kritiek in feite en moet nog beter leren discuttiëren, maar dat terzijde- terwijl hij als er goede vrienden van hem me op de korrel nemen hij liever hun kant kiest. Best puberaal vind ik, al geef ik hem gezien de omstandigheden wel de tijd om zichzelf terug uit te vinden.

Offline Anya

• 737
« Reactie #114 Gepost op: 29 november 2003, 12:14:27 »
(...) En de ene keer verdedigt hij mijn principes als ik het eens een dag minder assertief kan uitleggen -ik kan ook slecht tegen kritiek in feite en moet nog beter leren discuttiëren, maar dat terzijde- (...)

Tip: als je geen zin hebt om in discussie te gaan, werkt het vaak om dat gewoon te zeggen. "Het is een persoonlijke keuze die ik aan niemand opdring, dus ik heb nu geen zin om me te verantwoorden; ik wil me gewoon amuseren vanavond" of zo.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #115 Gepost op: 29 november 2003, 13:47:48 »
Ik vind hommels ook schitterende dieren, maar waarom is iemand heel gemeen als die een hommel doodslaat en niet als het weerloze slachtoffer een mug is?
Misschien wil je het hier eens proberen? ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

ellen

« Reactie #116 Gepost op: 29 november 2003, 13:56:32 »
Ik vind hommels ook schitterende dieren, maar waarom is iemand heel gemeen als die een hommel doodslaat en niet als het weerloze slachtoffer een mug is?
Misschien wil je het hier eens proberen? ;)

haha, ik heb echt een schijthekel aan insecten. Dus laat maar :P

Offline bart

• 2.585
« Reactie #117 Gepost op: 30 november 2003, 15:39:39 »
Het vervelende is dat mijn vleesetende vriend niet altijd duidelijk zegt wat hij wil. Als ik vegetarisch kook en daar iets lekkers van maak vindt hij het prima, maar ergens snakt hij precies toch naar rood vlees ofzo zonder dat hij dat aan mij zegt.(...) ik ben nog steeds niet zo goed in gedachtenlezen.

Aaargh! Als er iets is waar mannen op afknappen dan zijn het wel de 'wat-ben-je- stil-waar-denk-je-aan' vrouwen die elke keer als manlief ergens over nadenkt of gewoon moe is aannemen dat er
a) iets fout is, meer precies dat
b) zij die fout gemaakt hebben

Tien tegen één dat je lief prima voor zichzelf kan zorgen, en als hij echt zo snakt naar bloederige lappen rosbief hij zijn moeder eens opzoekt.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #118 Gepost op: 30 november 2003, 16:06:31 »
Aaargh! Als er iets is waar mannen op afknappen dan zijn het wel de 'wat-ben-je- stil-waar-denk-je-aan' vrouwen die elke keer als manlief ergens over nadenkt of gewoon moe is aannemen dat er

* Annemieke noteert.

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #119 Gepost op: 01 december 2003, 01:13:31 »
Citaat

Nee dat is het niet. Ik heb al lang aanvaard dat hij stil en gesloten is hoor, al geef ik toe dat ik soms nog zoiets zeg :-[
Hij is alleen niet zo consequent. De ene keer verdedigt hij mijn standpunt en de andere keer vindt hij het zelf precies belachelijk (afhankelijk van wie er de discussie begint met mij precies). Heeft dus niets met geslotenheid te maken, maar met zijn 'eigen mening vormen'. Hij heeft het ondertussen ook toegegeven hoor dat hij al eens switcht in meningen daar waar er geen duidelijke 'objectieve' 'waarheid' is, ethische zaken dus.
« Laatst bewerkt op: 01 december 2003, 01:14:18 door Twilightje »