Vegatopia Forum

Zou jij vlees voor een ander kopen?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #80 Gepost op: 24 september 2003, 13:15:24 »
ook ik ben bang dat ik geen relatie zou kunnen beginnen met iemand die geen veganist is, hopelijk verander ik nog eens in die gedachtengang, want  het maakt het vinden van een partner wel een stuk moeilijker.

Ik heb er zelf nooit bij nagedacht, maar ik ben ook niet echt op zoek geweest naar een partner. Hij is "aan komen waaien" zeg maar.  ;D

Maar het lijkt me wel wijs om in ieder geval, als je een partner voor ogen hebt en hij/zij is vleeseter, te proberen een compromis te sluiten. Het hoeft niet onmogelijk te zijn, dat wil ik er maar mee zeggen.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #81 Gepost op: 24 september 2003, 13:16:57 »
Hij is uiteraard totaal vrij om wat voor vriendin dan ook te kiezen, maar ik bedoel dat hij het niet voor het zeggen heeft wat zijn gevoel betreft.

Hij kan best verliefd worden en er dan achter komen dat het meisje van zijn dromen vleeseter is.
Je weet maar nooit, ok, maar ik kan zeker niet (lang) leven met iemand die vlees eet in mijn buurt. Ik vind het al lastig genoeg als er hier 4 aan tafel vlees zitten te eten.
En je moet natuurlijk ook verbondenheid hebben met iemand. Dus het is al helemaal zo dat ik mij ook zelf niet zie met iemand die niet van dieren en natuur houd.
Citaat
Ik vind het grootspraak van mensen die beweren dat ze hun grote liefde opzij zetten voor hun principes. Ik geloof er geen bal van.
We zien wel of niet :)

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org

ShiN


Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #84 Gepost op: 24 september 2003, 13:32:31 »
 ;D
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #85 Gepost op: 24 september 2003, 15:40:32 »
Shin, het lijkt me erg moeilijk als veganist te
zeggen alleen wat met een vegan een relatie te willen. Weet je hoe weinig veganisten er zijn?!?
Ben je niet tevreden met een veggie?

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #86 Gepost op: 24 september 2003, 15:44:26 »
Shin, het lijkt me erg moeilijk als veganist te
zeggen alleen wat met een vegan een relatie te willen. Weet je hoe weinig veganisten er zijn?!?
Ben je niet tevreden met een veggie?

Wij hebben toch ook een lieve vegan kerel kunnen vinden  :P ;)

ShiN

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #87 Gepost op: 24 september 2003, 15:58:55 »
Shin, het lijkt me erg moeilijk als veganist te
zeggen alleen wat met een vegan een relatie te willen. Weet je hoe weinig veganisten er zijn?!?
Ben je niet tevreden met een veggie?


ja ik ben me inderdaad wel bewust van dat feit.. vind ik ook niet erg leuk maarja..
wat mischien ook heel erg scheelt, is dat ik dat nu een stuk makkelijker zeg, omdat ik toch een poosje niet echt in staat ben om verliefd te worden op iemand (heb ik gemerkt :()

dus.. mischien komt het wel weer eens, en dan denk ik er heel anders over...

ShiN

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #88 Gepost op: 24 september 2003, 15:59:45 »
Shin, het lijkt me erg moeilijk als veganist te
zeggen alleen wat met een vegan een relatie te willen. Weet je hoe weinig veganisten er zijn?!?
Ben je niet tevreden met een veggie?

Wij hebben toch ook een lieve vegan kerel kunnen vinden  :P ;)

HEJ! ik hoef geen lieve vegan KEREL te vinden hoor!  >:(

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #89 Gepost op: 24 september 2003, 16:03:18 »
HEJ! ik hoef geen lieve vegan KEREL te vinden hoor!  >:(

Ohh excusez-moi  ;D

ShiN

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #90 Gepost op: 24 september 2003, 16:06:00 »
HEJ! ik hoef geen lieve vegan KEREL te vinden hoor!  >:(

Ohh excusez-moi  ;D

humpppf...

NNXIII

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #91 Gepost op: 24 september 2003, 16:13:11 »
In mijn huis ben ik meester. Alle gasten (maakt niet uit wie) dienen zich aan bepaalde huisregels te houden. Als ze dat niet willen, dan mogen ze wat mij betrefd in de gang blijven staan.

Over een partner: ik ben nu gelukkig gezegend met een heerlijke vegan meid. Ik heb ooit wel iets met een vleeseter gehad (was toen nog veggie), maar dat leverde heel vaak problemen op. Tussen een veganist en vleeseter zit gewoon een wereld van verschil die voor mij niet te overbruggen is. Alleen de gedachte aan zoenen met iemand die door hetzelfde gat lijken naar binnen schuift doet mij al walgen.

Wat ik hiermee bedoel is dat over sommige zaken voor mij gewoon absoluut geen compromis te bereiken is. De zogenaamde deal-breakers. Graag of wil niet.....

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #92 Gepost op: 24 september 2003, 16:18:11 »
Goh, en dan zijn er mensen met zo'n mening en die verwachten dan begrip van anderen. Gek toch dat je dat dan niet krijgt???  :-\

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #93 Gepost op: 24 september 2003, 16:18:15 »
Wat een partner betreft: daar kan ik inkomen. Maar als het nog verder gaat en bijv. de kans op een baan kleiner maakt, het eten met anderen moeilijk wordt...dan dreigt enig isolement, dan kan verder radicaliseren dreigen en zo...lijkt me niet gezond en is ook niet zo sociaal.
Ik heb een broer die zit bij de TM-beweging, te mediteren voor de wereldvrede, woont in een speciale wijk in Lelystad... op een paar jaar na, nooit gewerkt. Erger me soms dood...
« Laatst bewerkt op: 24 september 2003, 16:20:35 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

ellen

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #94 Gepost op: 24 september 2003, 16:26:18 »
Heb tot nu toe wel een paar keer vlees gekocht voor een ander. Zo af en toe vind ik dat geen probleem. Dit was wel vlees dat ze zelf verder bereidden. Ik ga het niet voor ze klaarmaken.

Voor een exvriend heb ik een heleboel kroketten betaald omdat hij geen geld had. Hij was verder heus wel lief. Ook mijn andere vriendjes waren bijna allemaal vleeseter. Vaak hebben ze wel een tijdje vegetarisch gegeten.

Ik vind het wel belangrijk dat ze het snappen, mijn eten lusten, en vegetarisch voor me koken en weten wat ze eten.

En als ze het met mij kunnen uithouden, kan ik heus wel met ze door 1 deur ;)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #95 Gepost op: 24 september 2003, 16:31:24 »
Goh, en dan zijn er mensen met zo'n mening en die verwachten dan begrip van anderen. Gek toch dat je dat dan niet krijgt???  :-\

Maar er zit toch niet zoveel verschil tussen 'Geen vlees in mijn huis' en 'Niet roken in mijn huis'? Het lijkt me niet zo raar dat je baas in eigen huis wilt zijn.

En met een relatie hetzelfde, het is niet zo raar om een partner te willen die op belangrijke punten hetzelfde denkt.

Alleen als het verder gaat (zoals Lovelocker noemt) wordt het dubieus, maar dat zegt geloof ik niemand.

Over die broer trouwens Lovelocker: ik vind dat mensen in hun leven iets voor de samenleving moeten doen. Meestal is dat door werk (de meeste beroepen zijn om een of andere manier dienstverlenend) maar je zou het mediteren van je broer ook als nuttig voor de samenleving kunnen zien, als je erin gelooft.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #96 Gepost op: 24 september 2003, 16:31:48 »
Mijn ervaring met mensen die me kennen en wel vlees eten is bijna uitsluitend positief. Nooit heeft iemand hier om vlees gevraagd bij het eten. Vrienden in Frankrijk hebben zich speciaal verdiept in het vegetarisch koken voordat ik kwam. Iedereen die ik ken kookt vegetarisch voor mij.
Zou ik dan héél moeilijk terug moeten doen? Als mensen 5 stappen naar mij toekomen, wil ik ook best 1 stap doen  ;) Afhankelijk van de "hulpvraag"  en "van wie die komt" natuurlijk. Met mijn opstelling heb ik denk ik alles bij elkaar toch best wat bereikt voor het vegetarisme(alles relatief) en ik vraag me af, als ik nu meer radicaal was geweest.......
de tuin: dat ben ik

ellen

Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #97 Gepost op: 24 september 2003, 16:34:54 »
Ben het met Lovelocker eens, heb heus geen slechte ervaringen met vleeseters.

En binnen een relatie vind ik het echt niet het belangrijkst. Bovendien denk ik er wel hetzelfde over als veel vleeseters, met het verschil dat ik vlees eet en vriendje/vrienden niet.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #98 Gepost op: 24 september 2003, 16:35:59 »
Daar heb je gelijk in Poek...alleen ik deel het geloof niet en niemand vraagt er om behalve zijn mede-TMers. Ik heb wel een weg gevonden, hoor. Voor vrijwilligers, zeker ook full-time vrijwilligers voor zaken die ik beter kan begrijpen heb ik heel veel respect.
de tuin: dat ben ik

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Zou jij vlees voor een ander kopen?
« Reactie #99 Gepost op: 24 september 2003, 16:39:56 »
Goh, en dan zijn er mensen met zo'n mening en die verwachten dan begrip van anderen. Gek toch dat je dat dan niet krijgt???  :-\
Ik zou niet weten waarom je dan geen begrip kan krijgen van andere?
Ieder zijn eigen mening en principes. En door geen vlees te halen, betekent dat niet dat ik de ander niet respecteer.

En hetzelfde inderdaad als andere regels in je huis, kan je ook regels hebben om geen dierlijke producten in huis te nemen.
Stem op de Partij voor de Dieren