Ik vind het ook geen prettig idee, maar geeft mij dat het recht een ander te dwingen zich aan te passen aan mijn levenswijze?
Je dwingt niemand, je ben neutraal, je hoeft toch niet iemand te helpen bij iets wat totaal tegen je principes in is?
Ik vind t nog al wat als iemand vraagt of je medeplichtig wil zijn aan moord
En wat voor dienst bewijs je de dieren hiermee?
Citaat van: nicky_too op 24 september 2003, 10:28:37Ik vind het ook geen prettig idee, maar geeft mij dat het recht een ander te dwingen zich aan te passen aan mijn levenswijze?Ik zie niet hoe je er bij komt dat je dan die ander tot iets dwingt.
Nou, als ik zo lees dat er mensen zijn die hun eventuele partner zouden verbieden vlees in huis te halen (daar komt het wel op neer), dan vind ik dat wel dwingen eigenlijk.
Dus het is totaal tegen jouw principe dat iemand anders vlees koopt?
Dat slaat natuurlijk nergens op. Jij vermoord toch dat dier niet? Dat is al lang gedaan door de slachter, hoor!
Als we zo gaan praten kan je net zo goed vlees gaan eten, die dieren zijn toch al dood
Citaat van: Maud op 24 september 2003, 10:41:45Als we zo gaan praten kan je net zo goed vlees gaan eten, die dieren zijn toch al dood Die reactie wou ik eerst ook geven, totdat ik me bedacht dat dit anders is. Echt.
Citaat van: nicky_too op 24 september 2003, 10:38:42Nou, als ik zo lees dat er mensen zijn die hun eventuele partner zouden verbieden vlees in huis te halen (daar komt het wel op neer), dan vind ik dat wel dwingen eigenlijk.O.Ik dacht dat het over de vraag in het onderwerp ging.
Het meewerken aan de hele handel is tegen mijn principes in.
Als we zo gaan praten kan je net zo goed vlees gaan eten, die dieren zijn toch al dood En de slager zou het beest niet hebben vermoord als ie er niet voor werd betaald etc etc..
Als je zelfs in een relatie al geen compromis kan aangaan, waar ben je dan? Ik vind het raar.
Een houding van "ik haal boodschappen voor je, maar geen vlees" dwingt iemand al zijn/haar lijstje aan te passen of zelf te gaan. Fijne hulp ben je dan. Dan kun je net zo goed gewoon zeggen dat je geen boodschappen voor een ander doet.
Misschien kan je je beter in mij verplaatsen als je zou bedenken hoe t zou zijn als je met een massamoordenaar een relatie had en die persoon vraagt je of je een stel kogels mee wil brengen.. Voor mij zijn dieren gelijk aan mensen namelijk
Citaat van: nicky_too op 24 september 2003, 10:45:32Een houding van "ik haal boodschappen voor je, maar geen vlees" dwingt iemand al zijn/haar lijstje aan te passen of zelf te gaan. Fijne hulp ben je dan. Dan kun je net zo goed gewoon zeggen dat je geen boodschappen voor een ander doet.ik had zelf geen zorgsituatie in gedachten. Meer een collega ofzo.
Kun je een collega niet helpen dan?
ik had zelf geen zorgsituatie in gedachten. Meer een collega ofzo.
Omdat de vraagstelling wat lijkt te verschuiven wil ik mijn antwoord nuanceren naar "In beginsel niet, maar het hangt van de omstandigheden af."
Jouw antwoord in deze lijkt mij in ieder geval redelijk.
Met een stel kogels gaat mijn massamoordende partner mensen doodschieten. Dat is niet zo'n goed idee, lijkt me.
En wat zou je doen als je gevraagd wordt boodschappen te doen voor iemand die vlees nodig heeft?Er is namelijk een aandoening van de maag waarbij iemand, om gezond te blijven, af en toe vlees moet eten. Wat dan?