Ik zou niet weten waarom je dan geen begrip kan krijgen van andere?
Ieder zijn eigen mening en principes. En door geen vlees te halen, betekent dat niet dat ik de ander niet respecteer.
En hetzelfde inderdaad als andere regels in je huis, kan je ook regels hebben om geen dierlijke producten in huis te nemen.
Huisregels zijn oke. Die heeft bijna iedereen wel lijkt me.
Maar het ligt eraan hoe ver je gaat.
Mijn broer heeft een vriendin gehad die had legio eisen als ze bij mijn ouders bleef eten. Haar vega-voer mocht niet in dezelfde koekepan als het vlees. Daar kan ik inkomen, maar ook niet als het ding gewassen was?! En de (schone!) vleesvork mocht niet gebruikt worden. En geen enkel ding wat zij at mocht ook maar in de buurt zijn geweest van iets dierlijks. Ze had zowat een eigen koelkast nodig!
Waar haalt ze het lef vandaan?
Principes, ok, maar dit is toch overdreven? En het is niet haar huis!
Ook zo'n starre houding dat je persé (stamp, stamp, stamp) een vega-partner moet. Wat is dat voor onzin? Daar kun je echt niets over zeggen.
Aan de andere kant, als je er zo over denkt, wie zou je dan willen hebben? Als er toch geen compromis te sluiten is, dan is een relatie ook niet te doen.
Dat bedoel ik. Dat soort overdreven dingen.
Je komt dan zo radicaal op de buitenwereld over, dat je gewoon eventuele vooroordelen over vega's alleen bevestigt. Je doet zo meer kwaad dan goed.
groeten,
Nicky