ik koop geen vlees voor anderen omdat ik het niet durf aan te raken. Ook niet als het in een plastic verpakking zit. Dat is natuurlijk grote onzin, maar toch is het zo. We moesten een keer eten kopen voor een grote groep mensen en ik ging booschappen doen met een joodse jongen. Er moesten ook spekjes worden gekocht. Ik wilde het niet uit het schap halen en hij deed het toen maar en toen moesten we wel lachen 'een jood en een vegetarier die spekjes gaan kopen'.
Ik ben zelfs zo erg dat als iemand die voor mij in de rij staat vlees op de band leg, ik dat blokje dat je tussen boodschappen van jou en anderen legt zo ver mogelijk van die ander af leg zodat mijn eten zo ver mogelijk van het vlees van anderen af ligt. En dan leg ik het liefst iets nonfoods als vuilniszakken oid eerst neer. Ook dat slaat natuurlijk nergens op.
Snoepjes voor iemand kopen waar gelatine in zit zou ik weer wel doen.
Als ik voor een hele dierbare zielige chronisch gehandicapte zou zorgen waar ik vlees voor zou moeten kopen, zou ik misschien me proberen aan te passen, maar volgens mij zou ik die gehandicapte dan meer helpen door maar meteen lekker vega te koken ipv alleen boodschappen te doen, hoeft ie meteen ook niet meer te koken.
Voor iemand betalen in een restaurant waar ik mee eet die vlees eet doe ik weer wel.