Vegatopia Forum

Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #20 Gepost op: 22 september 2003, 23:40:09 »
Wat hebben ze in Belgie dan voor lekkers?

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #21 Gepost op: 22 september 2003, 23:47:32 »
Wat hebben ze in Belgie dan voor lekkers?

nou, al dat spul uit DelHaize en Exci of hoe je dat allemaal schrijft klinkt beter dan koken en stomen, Lonny's etc.
,,,,فلافل

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #22 Gepost op: 23 september 2003, 16:41:32 »
Wel, ik eet zelf nooit kant-en-klare maaltijden uit een pakje (heb dan liever de hele avond honger) dus daar kan ik niet veel over zeggen, maar ik woon wel vlakbij een Exki en daar hebben ze echt lekkere dingen. Het verschil met van dat pakjesvoer uit de supermarkt is wel dat die dingen de dag zelf vers bereid zijn. Naast allerlei koude dingen (broodjes, salades enz.) kun je dus ook warm avondeten meenemen (vnl. quiche & groententaart). Iets verder is een Foodmakers (hebben jullie dat in Nederland?) waar je een doosje dezelfde dag bereide pasta kan kopen. En hier in de buurt is er ook nog Il Pastaiolo, waar je - ook vers bereide - Italiaanse gerechten kan meenemen. Dat is wel al duurder. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in Antwerpen is er dus iig genoeg keuze; je hoeft niet ofwel te koken ofwel zo'n walgelijke diepvriespizza te eten ;)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #23 Gepost op: 24 september 2003, 21:11:37 »
Zojuist heb ik de Amerikaanse pizza (heel dik) van Albert Heijn gegegeten, de groenteversie (er is er ook een met kazen en met vlees). Hij is best lekker, maar wel veel, ik kreeg hem niet op.

Ambertje

Re:Vegetarisch koken voor geeks en andere luie koks
« Reactie #24 Gepost op: 28 september 2003, 17:05:24 »
Het is tegenwoordig toch heel normaal om twee keer vanaf je computer naar de keuken te lopen, om de pizza erin te doen en om hem eruit te halen? En hem dan weer achter je computer opeten?

Of heb ik een vervormd beeld van wat normaal is? :)

onee hoor. bij mij is dat heeel normaal ;D
*grom, waarom staat die over toch zo ver van de computer* :D

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #25 Gepost op: 28 september 2003, 17:08:46 »
ik eet soms heel raar...moet ik toegeven. Maar kant-en-klaremaaltijden zijn me vaak te zout en daarom koop ik die zelden. Dat potje van Bart kieper ik ook wel eens om, maar dan wel op de rijst.
« Laatst bewerkt op: 28 september 2003, 17:09:12 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarisch koken voor geeks en andere luie koks
« Reactie #26 Gepost op: 28 september 2003, 17:35:12 »
*grom, waarom staat die over toch zo ver van de computer* :D

Goed nieuws:

De internetkeuken komt eraan

AMSTERDAM - Het Zuid-Koreaanse LG Electronics komt voor eind 2003 met op afstand bedienbare koelkasten, ovens, airco`s en wasmachines. De Europese concurrent Miele volgt eind 2004.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=209962&c=50

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #27 Gepost op: 11 oktober 2003, 18:04:50 »
Even een update:

het oosterse product in een rieten mandje waar ik het over had is van Lonny's, en dan is Sambal Goreng Buncis de vegetarische variant die ze hebben. Het is helaas net niet veganistisch, want er zit magere melk in. En het is best heet ook (of ik ben weinig gewend), maar wel lekker.

Bij de AH hebben ze bij de magnetronproducten onder andere vegetarische Chili con carne. Rare naam, maar ook best lekker.

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #28 Gepost op: 13 oktober 2003, 10:46:03 »
pangroenten uit de diepvries (van bv groko (is het goedkoopst) zijn ook erg makkelijk.
bij de mexicaanse daarvan een blikje tomatenpuree en wat annanas, met wat rijst eten en je hebt ene toch wel redelijke malatijd in minder tijd dan nodig is voor een stevige pizza. (de groenten waren al wel ondooid (degene bij wie ik was had geen diepvries))
Zo.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #29 Gepost op: 13 oktober 2003, 16:13:02 »
Wel opletten met diepvriespangroenten. Bij sommige merken is er bouillon toegevoegd. oa Iglo

Offline Sven

  • *****
  • 3.906
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #30 Gepost op: 13 oktober 2003, 17:21:16 »
Wel opletten met diepvriespangroenten. Bij sommige merken is er bouillon toegevoegd. oa Iglo

Voor een grote keuze in diepvriespangroenten, diepvriesvegaburgers en aanverwanten kan je het best eens bij O'Cool binnenspringen. Ze hebben daar best wel lekkere dingen tussen zitten.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #31 Gepost op: 08 november 2003, 15:46:31 »
Bij de Albert Heijn hebben ze (sinds kort en niet in alle vestigingen) een mediterrane broodtaart met o.a. kaas en paprika. Tien minuten in de oven en dan smullen!

Biologica

Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #32 Gepost op: 14 januari 2004, 10:21:05 »
Hai,
Ik ben ook regelmatig een luie kok en baal ervan dat er voor niet vega's zoveel kant en klaar te halen valt! Ik hou niet zo van Pizza's dus dan blijft nasi met vegaballetjes (die ik echt niet altijd zie liggen) het enige???? Of dat van Lonny (maar ook de boontjes zijn steeds vaker uit het assorti).
Mensen andere tips?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #33 Gepost op: 14 januari 2004, 10:33:22 »
Ben je veganist of vegetarier? Lonny's is niet veganistisch zoals ik hier al schreef. Als je vegetarier bent kun je het beste naar de AH gaan voor verschillende pasta-maaltijden (macaroni, lasagna, tortellini etc). En de groentetaart waar ik over schreef is ook echt lekker hoor!

Nog een aanvulling: bij de Dirk blijken ze ook vegetarische bakpau te hebben (net als bij de AH dus).

Als je niet op je centen hoeft te letten kan je ook naar de natuurwinkel, daar is veel keus (maar wel duur dus).
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2004, 10:36:51 door Poek »

Biologica

Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #34 Gepost op: 14 januari 2004, 10:41:51 »
Ik eet vegetarisch.
Daarnaast ben ik dus niet zo dol op italiaans eten, dus pizza's en pasta's vallen dan al snel af en dan is het aanbod eigenlijk heel beperkt is me opgevallen...

Biologica

Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #35 Gepost op: 14 januari 2004, 10:42:35 »

Nog een aanvulling: bij de Dirk blijken ze ook vegetarische bakpau te hebben (net als bij de AH dus).



ow dat klinkt wel goed!! al er eens op letten...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #36 Gepost op: 14 januari 2004, 10:54:54 »
Bij de natuurwinkel hebben ze wel heel veel hoor, ook qua niet-italiaanse  diepvriesmaaltijden!
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2004, 10:55:17 door Poek »

Biologica

Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #37 Gepost op: 14 januari 2004, 11:09:27 »
waar ik nu woon is maar een klein reformwinkeltje, dat is naast de AH de enige mogelijkheid om iets 'groens' te kopen, als ik in Utrecht woon, is er gelukkig veel meer keuze, zal me er dan eens in verdiepen! (nog tips voor ene fijne groene winkel aldaar, en evt zelfs omgeving Zuilen?)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #38 Gepost op: 14 januari 2004, 11:13:44 »
http://www.natudis.nl/dealers.asp?provincie=Utr&action=view

is een lijstje natuurwinkels in de provincie Utrecht, ken ze verder niet. De Natuurwinkel zit daar blijkbaar niet, en dat is jammer, want dat is een soort supermarkt.

Biologica

Re:Vegetarische producten voor geeks en andere luie koks
« Reactie #39 Gepost op: 14 januari 2004, 11:17:44 »
Hej top! die bij de mariaplaats en Zadelstraat kende ik al, maar de rest nie! dank U!