Vegetariers zijn vaak goede kokers, en voor die mensen zijn vele recepten beschikbaar om iets lekkers te maken. Maar wat nou als je een man/vrouw van deze tijd bent, en niet meer moeite wilt doen dan de magnetron of oven aanzetten, om vervolgens achter je computer te gaan eten? Dan heb ik wel een aantal tips. Wel gedeeltelijk uit mijn hoofd, maar ik denk dat ik wel een eind kom.
Het meest voor de hand liggend is een diepvriespizza. Ik eet er zeker drie per week. Er er is ook ruime keus in vegetarische pizza's bij de supermarkt.
De Albert Heijn mag sinds vandaag weer, en die heeft de beste keuze in (vegetarisch) pizza's. Ze staan op twee plekken: een gedeelte bij de diepvriesafdeling en een gedeelte bij de groentekoeling. Bij de diepvries kan ik de steenoven pizza's aanbevelen. Eentje met groentes, eentje met geloof ik mozzarella en mijn huidige favoriet, Pizza Bolzano met vier kazen (waaronder feta) en paprika.
De biologische pizza's zijn ook lekker, vooral degene met mozzarella en groente. Degene met vier kazen vind ik wat minder. AH heeft ook nog eentje met drie kazen, die is te doen maar niet speciaal lekker. Crossa (oid) van Iglo vind ik matig, niet zozeer vanwege de smaak maar omdat het ding bijna uit elkaar valt als het uit de oven komt.
De pizza's bij de groentekoeling neem ik minder vaak, maar er zitten wel speciale bij. De Italiaanse in een grote doos bijvoorbeeld, de pizza is ook groot (en duur). Lastig in je eentje op te krijgen!
Bij andere supermarkten (o.a. Dirk, c1000) wordt een merk verkocht waarvan ik de naam niet uit mijn hoofd weet, maar de margerita is in ieder geval lekker, met niet alleen kaas en tomaat maar ook groentes. Een pizza met veel plakken mozzarella neem ik ook wel eens, maar naar mijn smaak zit er te veel mozzarella op. Verder verkoopt de Komart bij mij in de buurt een spinazie pizza, die is best ok.
Naast pizza's heb je ook veel kant en klaar pasta's e.d. en ook daarvoor heb je de beste keus bij de Albert Heijn. Macaroni, tortellini, nasi met veggieballetjes etc, best veel keuze. Bij andere supermarkten heb ik niet echt wat kunnen ontdekken.
Wat wel in veel supermarkten verkocht wordt, zijn die rieten doosjes met oosters eten erin. Er is 1 vegetarische variant en die is erg lekker, maar ook erg scherp. Het is voor mij een uitdaging om het te eten (die ik niet vaak aanga).
Laatst ontdekte ik bij de komart dat ze daar vegetarische wraps hebben. Die zijn ook lekker!
Dat was het geloof ik wel wat ik eet qua oven/magnetronmaaltijden. Ik ben benieuwd of er andere mensen zijn met dezelfde eetgewoonten en wat die zoal kopen. Ik kook overigens soms wel, maar meestal ben ik er te lui voor.