mijn dochter is 13, en is niet in mijn omgeving in aanraking gekomen met vegetarisme (? heet dt zo? stom gewoon even het goed woord kwijt hihi) ze heeft er zelf over gedacht dat het zielig is.ik zou nog niet weten hoe het op school straks gaat, nu heeft ze nog vakantie en ze wil dit pas sinds paar dagen. maar, boterhammen met kaas zijn toch niet "anders" dan wat de rest eet? is niets vreemds aan toch? ze zal wel haar saucijzenbroodje missen denk ik maar ik denk dat ze daar zelf nog niet aan gedacht heeft gniffel gniffel.
ieder kind is in beginsel al uniek, en ontwikkeld zich steeds unieker. ook al doen ze mee met groepsbewegingen. en vergis je niet, ook al op de lagere school hoor je erbij of niet, dan ligt het niet in uiterlijk vertoon zoals kakkers en gothic, maar wel in heb je de goede speeltjes, zoals poke mon enzo. is ook al hele druk om die kaartjes enzo te kopen hoor!
ik denk dat zodra een kind op school gaat, begint het groepsvormen. slechtis het niet want dan leren ze als je ze goed begeleid als ouder, om tegen de stroom in te gaan, of eerst na te denken of ze het echt willen.
zo hee heel verhaal.