Ik moet er ook maar eens aan geloven.
Ik heb de afgelopen 5 jaar veel prednisonkuren gehad door corona, en het laatste jaar een ontsteking op de zenuw in mijn si-gewricht, waardoor ik helemaal niet meer kon bewegen, en het gaat er niet meer vanzelf af.
Ik doe maar gewoon braaf calorieën tellen, richt op 1500 (ik ben een kleine, zeer inactieve vrouw) en probeer wat meer energie uit eiwitten te halen dan voorheen.
Vooralsnog gaat het vrij aardig, ben nu 2,5 week bezig, 2 kilo afgevallen (dat is iets meer dan beoogd, maar ik las dat dat vaker zo is als je begint met diëten?), terwijl ik aan een nieuwe prednisonkuur zit, na een spoedopname voor een astma-aanval vorige week. Ironisch genoeg heb ik er wel centimeters buikomvang en wang bij gekregen, maar ik heb goede hoop dat die verdwijnen als ik weer kan stoppen met de prednison.
Ik ben lui/druk, dus ik doe een dieetshake voor het ontbijt, een gezonde lunch, en dan gewoon avondeten zoals het in de maaltijdbox zit (al voeg ik soms wat extra groenten toe, of sla wat koolhydraten over als er én aardappelen én broodjes in een recept zitten), en dan is er nog ruimte voor fruit en een snack.